Gå til innhold

dhh_AQ

Bruker
  • Innholdsteller

    54
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om dhh_AQ

  • Bursdag 09/27/1987

Contact Methods

  • Bosted
    Tr.heim

dhh_AQ's Achievements

  1. Vet du delenr. (bosch og VAG) på varmkjøringsregulatoren for DZ-motor ?
  2. Noen måte å teste varmkjøringsregulatoren på ?
  3. Ok, da gjør jeg det sånn. Vil jo helst ikke skade de gamle dysene. Grunnen til at jeg mener problemet er med dysene er at bilen ved et par anledninger har gått på tre sylindre når motoren kjøres med lav belastning (lite bensin gjennom dysene), og kviknet til hvis jeg tråkker gassen i bunn raskt (mye bensin i dysene). Varmkjøringsregulatoren er den som sitter på coilen ? Har "overhalingssett" til besinfordeleren, så om ikke det lykkes med dysene får jeg prøve det.
  4. Bilen går ikke på tre sylindre hele tiden; Når den startes, går den på to eller tre sylindre før den kommer etter at jeg har gitt litt gass ca 5 sek. Når den går på tomgang går tomgangen opp og ned, den "putrer" mens den går. Dette skjer tydelig etter at motoren har kommet over 30 grader slik at kaldstartsdysen har lukket seg. Under kjøring lugger den, og særlig ved girskifte merkes det at motoren ikke alltid følger med. Hva er air shroud-slangen ? Vakuum og innsug er nøye testet for lekkasjer flere ganger. Alt i tenningssystem er også skiftet (inkl hallgiver og tenningsmodul).
  5. Da var nye dyseholdere og alle pakninger kjøpt inn fra Møller (ca 500kr totalt). Og to originale Bosch-dyser til $45 på vei fra USA (de hadde bare to igjen, men kan jo hende det holder for meg nå). Tok ut en dyse, og den gikk lett ut sammen med holderen. Da jeg prøvde å ta av holderen, knaste det og den hørtes ut som om den skulle sprekke. Er de meningen at holderne skal dras rett av ? Evt ødelegge deg for å få ut dysen ? NB! Dysene fra Audi 100 passer ikke. Gjengene for å feste bensinrøret er forskjellige.
  6. Mener det var en 85/86 modell quattro. Vet ikke motorkode. Usikker på om 100-dysene er helt friske, men går jo an å prøve dem og se om det gjør en forskjell på fuskingen.
  7. Fikk tre dyser fra Audi 100 2.2 n�, ser de har et litt annet delenr, men ser prikk like ut. Kj�per nye pakninger og ser om det hjelper med 100-dysene eller de som er i fra f�r (hvis gamle pakningene er lekk). Fant ut at det er minst to typer bosch-dyser som har samme delenr hos VW/Audi, s� de burde kunne brukes om hverandre ?
  8. Ok, ser at de jeg så på nett ikke har den lille o-ringen nederst. Tips til hvor jeg billigst kan kjøpe riktige dyser ?
  9. Ganske sikker på at det er dysene som gjør at bilen fusker og går på tre sylindre iblant. Er dysene like sålenge det er til K-jet motor ? Jeg har DZ-motor i min bil. Fant noen Bosch-dyser på nett med VW-delenr: 049 133 551 A. Passer disse ?
  10. Takk for kjapt svar! Ja, mistenker lyden kommer fra lagrene. Men syns det er rart de er ødelagte når de er kun to år gamle... Det var ikke original som ble kjøpt, men noen fra en engelsk nettbutikk. Så kan selvsagt ha vært uheldig med kvaliteten. Er ikke det at rattet vrir seg, men det kjennes som hjulet vrir seg uten at rattet gjør det. Det føles "løst". Spesielt på venstre side.
  11. Har hatt problem med en smelle/klunke-lyd foran på min Audi 80 Quattro 87-modell. Dette kommer alltid når jeg svinger mye på rattet. Jeg har lagt merke til følgende: - Når bilen er jekket opp, kan jeg vri begge forhjulene i svingretningen ganske mye. Jeg ser at det er i toppen ved fjærbeinslagetet denne slakken er. - Når bilen er jekket opp, kan jeg løfte hele fjærbeinet opp og ned ca 1-2 cm for hånd. Det ser for meg ut som det ikke er noe som holder det igjen når hjulet løftes ovenom bakken. Skal det være slik ? - Når bilen står på hjulene, klarer jeg ikke å kjenne slakken i svingretningen. Men dette kan jo godt skyldes at jeg ikke klarer å vri dekket på bakken... Ideer om dette ? Byttet fjærbeinslager på begge sider for to år siden. Har også byttet alt av foringer og styrekuler. NB! Når jeg kjører på skrå over en lav fortauskant merker jeg at hjulet vris til siden, at kanten endrer retning på hjulet. For meg tyder det på den nevnte slakken i fjærbeinstoppen.
  12. Er forresten en 1.8E DZ-motor med k-jetronic
  13. har en 1987 Audi 80 Quattro, og har kjøpt ny tenningsmodul, men hvor sitter tenningsmodulen på bilen ?? Kan ikke finne den.
  14. Ang. varmen så må du sjekke for lekkasjer eller tett i vannslangene som går inn i kupeen og finne ut hva som er feil. Vær oppmerksom på at du kan få lekkasjer bak dasjbordet. Besinmåleren er en "dupp" (akkurat som man har til fluefiske) som flyter oppå bensinen for å måle. For meg høres det ut som om armen denne sitter på har satt seg litt fast, så ta måleren ut av tanken og sjekk denne. Ang. tenningsnøkkelen så høres det ut som om noen har kobla feil, kanskje i forbindelse med lydanlegg/radio ?? At den ene låsen går opp mens den andre går igjen betyr at ledningene til den ene døra er snudd, dvs pluss og kobla til minus og omvendt. Uansett, alle disse feila er myyye lettere å fikse om du kjøper Haynes-manualen til bilen. Der er det også noen EL-skjemaer som er fine å ha.
  15. Tror denne oljen skal være bra hele året. Har vært fornøyd med dette i flere år. Dyrt er det heller ikke :)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår