Gå til innhold

Litago sitt calibra prosjekt

Ranger emnet


Litago

Anbefalte innlegg

Begynte for et par uker siden og demontere calibraen min. Den har nå stått i garasjen i litt over ett halvt år. Ble satt der pga en del motor rellaterte feil og det at det var på tide og fikse den opp etter mange år på veien. Har postet på en dedikert calibra side fra før av så tenker jeg bare limer inn det jeg har skrevet i den tråden pluss bildene.

 

Dette har vært lenge i vente men nå har jeg endelig startet med calibraen..

 

Så lit info:

 

Er en 97 mod 16v ecotec.

Rimelig standard utenom styling. Er ingen senking enda men det skal det bli.

 

Har da egentlig allerede begynt for et par uker siden men det har gått veldig sakte og tilsvarer vel egeltig bare 2-3 kvelder i garasjen. Har jo en del annet og gjøre også. Men har fått av fangere, skjørt, hjulbuer foran, filter boks, hele interiøret, tak listene, listene på vangene og sikkert noe annet som jeg har glemt akkuratt nå.

 

Planene er som følger:

 

Fjerne eventuell stor rust på understell (men ser ut til å være veldig lite av det)

Pusse ned/sandblåse små rust flekker på karosseriet og så hellakkere (blir en veldig mørk lilla metallic)

tette igjen liste grøftene på taket.

fjerne alle emblemer.

Valse hjulbuene

Nye felger

Ny eksos fra motor til kat (sitter nytt etter dette)

angelayes med xenon i fjærn og nær

Led baklyker

shiva frontfanger, ukjent bakfanger og sideskjørt

Skinn interiør

Oppgradere lydannlegget, (men ingen stor basskasse baki, skal jo være brukbar)

plasma skiver og lakkering av plast deler i midtkonsollen

Vil også shine opp litt i motor rommet, og se om jeg ikke kan få ut litt ekstra kraft ut av motoren. Bla nytt innsug og litt sånt

 

Dette er nok et prosjekt som kommer til og ta litt tid. Det er tross alt mitt første bygg. PLuss at jeg kansje tar på meg litt mer arbeid om gangen en det jeg burde. Men vi får se og ta det som det kommer. Må holde meg motivert.

 

Skal snart legge ut bilder, håper dere kommer med litt tilbakemelding og kan hjelpe meg litt underveis.

 

PA100363.jpg

Dette er det første bildet jeg tok. hadde desverre ikke noe kamera inntil da men skal prøve og grave fram noe gammelt. Var også veldig trangt i garasjen på dette tidspunktet men har nå ryddet plass så jeg har nesten hele garasjen og jobbe på.

 

PA100373.jpg

 

PA120388.jpg

Her har jeg fått av hjulbuen. Temmelig rett fram egentlig. Litt knoting for å få av siste skruen fra innsiden. Ble lettet over å se at det egentlig ikke var noen rust overhode.

 

PA100365.jpg

PA100364.jpg

Her var det egentlig heller ingen rust utenom noen få bobler ved feste til fører setet.

Også dette var en rimelig grei og enkel jobb.

 

PA120385.jpg

PA120384.jpg

PA120383.jpg

PA120382.jpg

PA120390.jpg

Ut med dørpaneler foran og panelene bak samt gulvet i bagasje rommet. Dette var derrimot

en litt værre jobb. Måtte være veldig forsiktig så jeg ikke ødela noen av plastik klipsene som holder panele fast. Gikk jo greit men en tidkrevende jobb.

 

PA120387.jpg

PA130399.jpg

PA130398.jpg

Fjerne støtfangeren bak samt festen til den. Venstre siden så grei ut med tanke på rust men høyre siden som dere kan se kommer til å kreve litt arbeid.

 

PA100378.jpg

PA130396.jpg

Under ser den veldig bra ut egentlig. Litt overfladisk rust men ikke noe og uroe seg for. skal mest sannsynelig ut med understelle for å skifte alt av foringer og å fikse det opp litt.

 

PA100368.jpg

PA130400.jpg

PA130401.jpg

Her har vi da motoren og ressultat av at jeg lot min far skru på olje påfyllingslokket. Det ble ikke skrudd riktig på (vanskelig og tro at det er mulig) men dette ressulterte i at det spratt opp når motoren startet og sprutet olje ut over hele motor rommet inkludert ned i hullene til tennpluggene. Men dette gjør meg ingenting da motoren uansett skal ut og overhales fullstendig og forhåpentligvis få seg litt estetisk vedlikehold.

 

Skal til slutt bare legge til noen tillegsbilder.

 

PA120386.jpg

Smarte greier jeg kjøpte på biltema. tillater meg og flytte bilen fram og tilbake i den trange garasjen.

 

PA120391.jpg

Den provisoriske arbeidsbenken min.

 

PA120392.jpg

PA120393.jpg

Til slutt har vi bruksbilen. En a4 04 mod s-line quattro med 1,9 tdi.

 

Håper dere liker det dere ser. Er klar over at jeg må jobbe litt med å ta ordentlige bilder.

Men får sikkert orden på det etterhvert.

 

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WOW!! Va heter de svarte å røde felgene?? Hvor kjøpte du dem og til hvilken pris? :D

Kommer til å følge med! ;)

 

Ble kjøpt hos sharif for 2 år siden, kostet vel en 7 tusen kroner tror jeg. Med dekk. Kan sikkert prøve å finne ut av litt mer. Takk for interessen. Skal stå på og prøve å gjøre en så god jobb som jeg kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takker for info ;) Ser etter felger til min bil... er åpen for forslag (boltdim 5*100, ser etter 17")

Blir bra dette! :D Er det 4x4 eller forhjulstrekk på denne da?

 

Mulig de fantes i 5 bolt også men husker ikke helt. Håper det blir bra ja. Er forhjulstrekk på denne. Kansje vis jeg kommer så langt så blir det muligens en ombygging til 4x4. Men dette er som sagt langt fram i tiden. Må prioritere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På mandag blir det lånt kompressor gjennom en jeg kjenner. Den skal brukes til litt punktsandblåsing og sånt. Skal også få lånt/kjøpt litt annet utstyr snart, bla. sveiseaparat da jeg skal få bort liste grøftene på taket og på siden. Må bare kontrollere pengebruken da jeg pusser opp stua også. Kommer nye bilder i kveld etter at jeg er ferdig i garasjen for kvelden.

 

Smeltet forresten kabeltrommelen min igår. 4000w varmeovn, lampe og stereo på en sammenrullet trommel er ikke å anbefalle. Skulle jeg vel egentlig tenkt på men jaja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår