Gå til innhold

Få ned forbruket på en B230 F, turbo og litt sånt

Ranger emnet


corsaduden

Anbefalte innlegg

Prøv heller me ettermonter turbo = 2l mila eller noe ;) Bruker suppe hvis du bruker gass pedalen... Hvis du ikke bruker gasspedalen så rekker ikke turbo å koble inn, å hva er da vitsen me turbo? :)

Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/

Moderator på StreetMeet

http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring

Vår neon :)

"If in doubt, flat out!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Haha crap, så mye? :D Nei, da er det egentlig lite aktuelt. Men er jo dette med at biler over en viss alder har gratis effektøkning. Kjipern å måtte betale ei arm for å få ekstra gamp i bil av nyere dato. Utrolig irriterende.

 

Men hva med det som mister-klæbu snakket om da, fjerne kat og sette i A-kam? Kat er vel ikke så pop å fjerne, det er vel 15k i bot eller noe, men er det noe å hente med kam?

 

Alternativer når det gjelder effektøkning om jeg dropper turbo da?

 

Edit: Var det sånn at biler produsert før 01.01.89 ikke trenger kat?

Endret av corsaduden
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er ute etter masse hester så kan ikke jeg tenke annet enn at forbruket går opp, men hvis du vil ha mindre forbruk så setter du på en liten turbo som lader tidlig, og da trenger ikke du å gi så mye gass og motoren går under mindre press. du får også flere hester.

1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt

''The one who shall be last...

Will be sideways and smiling!'' :D

 

monstergarasj på Instagram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, regner med det vil gå opp litt, men MÅ ikke være veeeldig mange gamp ekstra.. Må tenke litt på saken, jeg klarer ikke helt å bestemme meg. :) Er det mulig å si noe om hvor mange hester ekstra en slik liten turbo vil gi, eller er det vanskelig?

 

Hva om jeg fjerner kat? Er jo en 88-mod dette her, og påbud kom (i følge store norske leksikon http://snl.no/katalysator/katalysator_i_forbrenningsmotorer) i 1989. Kunne jo kontakta et offentlig kontor for å finne ut dette, men det tar seg kanskje ikke så bra ut (?).

 

Hva med A-kam?

 

Maser fælt her nå, men takker for all hjelp og tips. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten oppdatering:

 

Forrige eier har visstnok tatt ut kat, så er det da noe spesielt å tjene på A-kam? Syns den er litt vel dau som den er, gitt.

 

Når det gjelder forbruk; bilen har på langkjøring vært så langt nede som 0.67 l/mil, og ca 1 liter på blandet kjøring. Det er jo ikke så steingalt, i grunnen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kat er ikke påbudt for biler før 89 så det går akkurat...masse info om ettermontering av turbo på F motor på VCCN :-) bruker ikke 2l mila på og ettermonter turbo nei!! er tross alt innsprut og ikke gasser det er snakk om her!! merka bra forskjell på draget forbi 3000rpm og oppover med A kam ja. på rolig kjøring skal visst A-kammen bruke mindre bensin enn org kammen i en F motor...men bedre forbruk og turbo henger nok ikke sammen da det er vanskelig og kjøre rolig når en først har turbo, men, ved montering av en liten turbo ved rolig kjøring KAN forbruket faktisk gå ned ja i og med at motorn puster bedre og lettere.

Rød-sprit racing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lest gjennom hele tråden enda en gang, og skjønner enda mindre av hva du vil. For øvrig er popcorn så utrolig åttitallet. Potetgull med dip er tingen.

Ja, enkelte ting kan være vanskelig å forstå. :) Skal hjelpe deg, jeg.

 

Det jeg i grunnen hadde i tankene, var at om bilen som den er nå bruker en liter, hvorfor ikke ha på turbo? Kommer jo til å bruke litt mer, men da er det i allefall verdt bensinforbruket.

Værsågod, np.

 

skal du ha en bil som drar godt og går billig kjøpe du mercedes 270 elr 320 CDI og chippe dem! ;-)

Neida, må ikke gå SÅ sabla billig. Kan godt ligge på litern på finkjøring om jeg får hestekrefter som står til forbruket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår