erling02 Skrevet Oktober 1, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2011 Noen som kan svare meg om det er vanskelig og bytte reg reim på denne motoren? Her må det jo ikke byttes vannpumpe osv reimen går vel kun over kamaksel veiv og fødepumpe? Er det automatisk eller manuell stramming av reim OBS 2000 modell.. Eventuelt pris på verksted,må jo være billigere en skifte på en 2,4 diesel eller? På forhånd takk... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JvhCossie Skrevet Oktober 1, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2011 Nå har det seg sånn at T4 KUN kom med 2,4D og 2,5 TDi R5 ;) 1,9 kom ikke før 2003 i T5'en ;) Siter "Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Oktober 1, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2011 Tja, ABL-motoren (1.9 TD) står i 92-03 Transporter :) Vannpumpen er, som du antyder, ikke drevet av registerreima. Strammehjulet er av den typen du strammer selv, er den typen som på bildet under. Har aldri skiftet registerreim på T4, vet derfor ikke om dette er en enkel affære uten mye annen demontering. En telefon til Møller e.l. vil gi deg en ca pris på bytte. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JvhCossie Skrevet Oktober 1, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2011 Hm.... Hk antall i den? Aldri sett en T4 med 1.9, og jeg har sett MANGE.... Siter "Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JvhCossie Skrevet Oktober 1, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2011 Leste litt nå, men den har ikke blitt levert med den motoren i Norge. 68 hk er vilt i en bil på 2 tonn ;) Siter "Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Oktober 1, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2011 Muligens bruktimport, et råskinn med 50 kW :) Hehe, ja er nok ikke noe fartsfantom. Enda verre med den gamle transporteren som kom med 1.6 TD ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JvhCossie Skrevet Oktober 1, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2011 1.6 TD var det iallefall 70-80 hk i da ;) Siter "Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
erling02 Skrevet Oktober 7, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2011 Er en 1,9 TD 50 KW 68HK bruktimport fra Tyskland!!Tror det er samme motoren som golf ble levert med en gang i tiden. Som sagt 2001 modell og går som en dass,men men er vel omtrent uslitelig vil jeg tro. Møller??svindyrt vel?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Oktober 7, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2011 Er rett og slett no drit å skifte reim på t4, er en bil som aldri skulle vært produsert. Går fort en hel dag ved skifting av reg reim på disse da det er trangt. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TL3518 Skrevet November 5, 2011 Rapporter Share Skrevet November 5, 2011 HAHA, da kan du virkelig ikke skru. Bruker litt over timen på å bytte alle reimer på en T4 2.5Tdi når du har gjort det noen turer før. ;) Har ikke skrudd T4 med 1.9Td før, men er det likt som golf er det helt kurant. Av med toppdeksel for å låse kammen i motsatt side av kamdrevet, låsetapp til dieselpumpa må du ha. Siter 1996mod Mercedes Benz E200 Classic.1984mod Suzuki RG250. 2005mod Yamaha MT01. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas_H Skrevet November 5, 2011 Rapporter Share Skrevet November 5, 2011 T4 ble levert med en 1,9 TDK på 68 hk i flere år. Ble kanskje ikke solgt så mange i Norge, men de finnes. Har kjørt en sånn og den har i hvertfall turbo så den går bedre enn 2,4d'en... Men klart det er langt opp til 2,5 TDI... 1,9 TDK er samme motoren vi kjenner igjen fra Passat og andre... Siter 2008 Isuzu D-max 4x4 3,0 TDI 163 hk. Bruksbilen 1986 Toyota Hilux 4x4 2,4 TD 35" "Talibantraktorn" X 2003 VW 2,5 TDI 102 hk Transporter lang X 2003 VW 2,5 TDI 102 hk Transporter kort X 2006 VW 1,9 TDI 105 hk Caddy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.