Svolp Skrevet September 30, 2011 Rapporter Share Skrevet September 30, 2011 Hei. Hadde bilen inne på stor service torsdag, i dag fredag demontere jeg bremsene fremme for og ta en titt siden vinteren står for tur så jeg tenkte jeg skulle smøre dem. Da ser jeg at den ene lufte nippelen er knekt på venstre side fremme. Bremseveske bytte var en del av servicen og det er tydelig at den ble knekt nylig, altså i går da alt annet er nedgriset untatt en knekt og blank nippel. Her er det vel bare og ringe på mandag og fortelle hvordan det er? Hvis det blir noe kladd er jeg spent på hvordan dem klarte og lufte bremsen min etter væske bytte hvis dem prøver og påstå at den var knekt fra før av. Fikk ei aldri noe beskjed om dette, oppdaget det tilfeldig nå i stad. Service ble gjort på Opel her i disktriktet. mvh Kenneth Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Oktober 1, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2011 Ta bilder av det ferske bruddet så du har noe å vise til. Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svolp Skrevet Oktober 1, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2011 Hei. jeg gjorde det når hjulet var av i gårkveld. dem hadde stengt i dag så jeg skal ringe dem på mandag. etter litt googling ser jeg at det er mulig og bare bytte nippel. stemmer dette og er det godt nok? hva kan jeg forvente meg. ny nippel eller ny kalipper? Skal oppdatere på ny når jeg har snakket med dem. mvh kenneth Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Oktober 1, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2011 Holder nok å bytte nippel.Er ikke store jobben det. Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Oktober 1, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2011 Du hadde bilen på service på torsdag, og skulle smøre bremsene på fredag????? Skeptisk Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svolp Skrevet Oktober 1, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2011 Stemmer det Mondeo, hva er det du er skeptisk til? Jeg hadde vanlig intervall service og fikk beskjed om at venstre bremsekloss ikke tok skikkelig på skiva når jeg hentet bilen. Skulle da ta av og pusse dem rene og smøre det opp, men valgte og la være når jeg så at nippelen var knekt.. Noe i veien med det? Kenneth Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Oktober 1, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2011 Nei, for all del. Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
commodus Skrevet Oktober 1, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2011 jeg håper det er caliper du skulle smøre opp og ikke klossene:D Siter 04 Opel combo 1.7di Opel rekord c caravan 1700 Vespa bravo vw golf 2.0i stv(skrotet) vw vento 1.9tdi(skrotet) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svolp Skrevet Oktober 1, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2011 Hehe.. Jeg smurte skivene og klossa med elefantfett.. Er ikke det riktig ? :-D Neida, er et par slike sylindere som skal trekke den bakerste skiva inn te skiva.. Var de som skulle rengjøres og smøres. Intet annet! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flatpedal Skrevet Oktober 1, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2011 Verkstedet har nok ikke bytta bremsevæske heller. Jeg tipper at de dreit i det hjulet der nippelen røyk. Siter Klikk Liker ute til høyre hvis du liker dette innlegget. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svolp Skrevet Oktober 2, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2011 Hei. Du tror ikke dem bytte veske på det hjulet eller veske i det hele tatt? Syntes at bremsene har blitt dårligere etter service og faktisk.... Kan det ha en sammenheng? mvh Kenneth Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Oktober 2, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2011 Jeg ville forlangt ny calliper da det er et helvete og få ut knekte nipler. Den som uførte servicen fortalte sikkert ikke om tabben han gjorde i fare for og få kjeft selv og lot det gå. Det gjorde det bare enda verre da du så det selv. De fleste verksteder har tabbeforsikring så det skal ikke være noe problem uansett. Kan også hende at det lekker litt fra nipelen over tid slik at det også kan komme inn luft. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svolp Skrevet Oktober 2, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2011 Akkurat. Jeg skal kontakte dem i morgen og høre med dem, Oppdatere litt ettervært. Ser også nå at på den bremsenskiva kalipperen sitter på tar den veldig dårlig i forhold til de andre hjula så her er det sikkert ikke blitt luftet skikkelig. mvh Kenneth Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Oktober 2, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2011 Du har like gode bremser med ny og gammel bremsevæske da, så er nok neppe det som gjør at det tar dårligere der. Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svolp Skrevet Oktober 2, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2011 Hei. Det vet jeg mondeo men jeg mener at kanskje det ikke er blitt luftet skikkelig på den siden hvor nippel er blitt knekt, slik at det fremdeles er luft i systemet? Kenneth Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg