Gå til innhold

Verksted knakk lufte nippel!

Ranger emnet


Svolp

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Hadde bilen inne på stor service torsdag, i dag fredag demontere jeg bremsene fremme for og ta en titt siden vinteren står for tur så jeg tenkte jeg skulle smøre dem.

 

Da ser jeg at den ene lufte nippelen er knekt på venstre side fremme. Bremseveske bytte var en del av servicen og det er tydelig at den ble knekt nylig, altså i går da alt annet er nedgriset untatt en knekt og blank nippel.

 

Her er det vel bare og ringe på mandag og fortelle hvordan det er? Hvis det blir noe kladd er jeg spent på hvordan dem klarte og lufte bremsen min etter væske bytte hvis dem prøver og påstå at den var knekt fra før av.

Fikk ei aldri noe beskjed om dette, oppdaget det tilfeldig nå i stad. Service ble gjort på Opel her i disktriktet.

mvh Kenneth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. jeg gjorde det når hjulet var av i gårkveld. dem hadde stengt i dag så jeg skal ringe dem på mandag. etter litt googling ser jeg at det er mulig og bare bytte nippel. stemmer dette og er det godt nok? hva kan jeg forvente meg. ny nippel eller ny kalipper? Skal oppdatere på ny når jeg har snakket med dem. mvh kenneth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer det Mondeo, hva er det du er skeptisk til?

 

Jeg hadde vanlig intervall service og fikk beskjed om at venstre bremsekloss ikke tok skikkelig på skiva når jeg hentet bilen.

 

Skulle da ta av og pusse dem rene og smøre det opp, men valgte og la være når jeg så at nippelen var knekt.. Noe i veien med det?

 

Kenneth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville forlangt ny calliper da det er et helvete og få ut knekte nipler. Den som uførte servicen fortalte sikkert ikke om tabben han gjorde i fare for og få kjeft selv og lot det gå. Det gjorde det bare enda verre da du så det selv. De fleste verksteder har tabbeforsikring så det skal ikke være noe problem uansett. Kan også hende at det lekker litt fra nipelen over tid slik at det også kan komme inn luft.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår