Gå til innhold

Audi Rs2 Fusker

Ranger emnet


rs2tom

Anbefalte innlegg

Hei

Er det noen som har hatt lignende feil?

Bilen begynte helt plutselig å fuske. Det var så mye lugging at jeg måtte sleppe gassen

for ikke å riste bilen av veien.

på Wideband klokka viser tallene 14.7 - 16.0 under lett kjøring og 18.0 - 19.0 med full gass.

Altså ,den får for lite bensin.

Jeg får kun ca 0.5 i turbotrykk før den begynner å fuske.

Bilen går greit nok ved lett kjøring.Merker ingenting til fusk eller lugging da. Men har merka at den hostet og var litt treg ved kaldstart. Noe som den aldri har vært før.

Diagnose er tatt. Men det er ingen feilkoder. (typisk!!!!)

 

Noen som har peiling?

Endret av rs2tom

LIVET ER FOR KORT FOR Å KJØRE KJEDELIGE BILER,,,,KJØP DEG AUDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bensintrykket har jeg ikke sjekket nei. Om en dyse har gitt opp har jeg ikke peiling på.

Kan jo si at motoren stoppet helt plutselig ,når den sto i gården på tomgang. Men kunne starte den helt greit etterpå igjen.

Virker akurat som det er noe med bensinpumpa som kødder.

LIVET ER FOR KORT FOR Å KJØRE KJEDELIGE BILER,,,,KJØP DEG AUDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det vakumslangen som går inn på Bensinregulatoren du mener ? hvor går den ? inn i bilen ?

 

Nå har jeg trykktestet tyrbosystemet og trykk får jeg. så noen stor luftlekasje har jeg ikke. Eneste er at ,jeg har ikke blokket slangen som går til toppen fra LMM .

Det siver litt luft ut fra en vakum-plastikk dings som går ned i blokka når jeg pøser på med luft.

Men tviler på at det er problemet.

Men det var en ting jeg oppdaga. Jeg klipset av bensintrykkregulatoren fra dyseskinna og der var det ingen trykk.

Bensinen skal jo sprute opp derfra når jeg løsner på det systemet. Det gjorde iallefall det når jeg skiftet den ene dysen for en stund siden. Kan det være Bensintrykkregulatoren som er gåen da tro ?

Endret av rs2tom

LIVET ER FOR KORT FOR Å KJØRE KJEDELIGE BILER,,,,KJØP DEG AUDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javel. Der stoppet bilen. kl 02.30 i natt hjem fra jobb. luggingen ble bare værre , og tilslutt føltes det som å gå tomt for bensin.

 

Vet du om det er noen stor jobb å skifte pumpa? eller å skifte til Bosch 044 pumpa som alle snakker om ?

LIVET ER FOR KORT FOR Å KJØRE KJEDELIGE BILER,,,,KJØP DEG AUDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, skal stå trykk på fuel railen hele tiden, høres derfor ut som manglende bensin er problemet hos deg. Å skifte pumpe er nokså fort gjort, meget fort om du har gjort det før (montert i tanken). Original pumpe holder i massevis, samme pumpe står også montert i en mengde andre Audi (80, 100, A6) med K-Jet/Motronic/Digifant. Sjekk først at det er pumpa som er defekt eller om det er noe galt med spenningstilførselen til denne. Pumpa har delenummer 895 906 089 E

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår