Gå til innhold

rs2tom

Bruker
  • Innholdsteller

    30
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om rs2tom

  • Bursdag 10/11/1979

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    audi
  • Modell (eks S4)
    rs2
  • Biltype (eks Audi)
    audi
  • Årsmodell (eks 1995)
    1994
  • Yrke eller sivil status
    cnc operatør
  • Motor (eks 1.6)
    2.2
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    mtm chippa ,Null cat ,kn konfilter
  • Fylke
    Rogaland

Contact Methods

  • MSN
    tom.e@lyse.net
  • Bosted
    Norge

rs2tom's Achievements

  1. Hva er bra , hva er piss av disse merkene? A.B.S Bosch Zimmermann Jurid Jeg har hatt Zimmermann fra før av. Med de er så sabla dyre.
  2. Ok, tror det nok bare er litt rykter som går. Jeg bestilte noe på Autodeler for ett par uker siden . Det kom i posten etter 4-5 dager. Og alt stemte. Men så er det jo slik at vi som regel ,kun hører om de som er misfornøyd.
  3. Hei. Jeg vet ikke om jeg skriver på rette plass, men prøver her. Jeg skal bytte vannpumpa, tannreimen og strammehjul på Audien min. Tenkte å bestille fra Autodeler.co.no Men der kommer det opp en hel drøss med deler fra forskjellige produsenter fra lave til høye priser. Jeg vil jo ha det beste selfølgelig Så er det noen her som har erfaring med disse delene fra SKF Mapco Valeo NK HEPU Magneti Marelli GK Airtex Vaico FEbi Bilstein Thermotec Kager Hella Ruville SWAG aqua pluss Metelli Hva er BRA, BEST , GODT NOK eller DÅRLIG Kan noen kanskje fortelle meg hva som er forskjellen på disse orginal delene til samme bil vag 034 121 004x og 054 121 004ax
  4. Hei. Er det ikke typisk. Delene er utgått hos Møller. Slik jeg ser det, så har forrige eier av bilen hatt tette slanger og fått samme svar av Møller som meg. Så da har han har brukt hageslange, men sikkert greit det, det er jo bare vann som skal renne gjennom. Problemene var nok å føre slangen ned der den skal ligge , Han har derfor tatt en snarvei bak A.stolpe bekledningen og ned i selve Kanalen, Det jeg gjorde var å dra driten opp og bruke El-trekkefjær til å tre den der den skal ligge. ( inne i A-stolpen) Da ble det utrolig lett, ellers så hadde dette vært en umulig oppgave.
  5. Ok .. Takk:-) Min ETKA viser ikke det samme bildet, men det må jo stemme med 2 foran og 2 bak.
  6. Ok. Mener at det kun er en foran og en bak. Iallefall etter ETKA. Grunnen for at jeg lurer er for når jeg skulle kikke inne i kanalene så ligger den ene løst inne i selve kanalen. Merkelig syntes jeg, Slangen er trukket ned A-stolpene forbi alt det eletriske og ned ett hull til kanalen. Begynner ikke å ruste da nei...
  7. Hei. Er det noen som vet hvor avløps slangene fra takluka kommer ut på bilen ?. Dette er en Audi Rs2
  8. Setene er Blå /delskinn . Og det følger med sideputer og nakkestøtte Kom med bud!
  9. rs2tom

    Audi Rs2 Fusker

    Javel. Der stoppet bilen. kl 02.30 i natt hjem fra jobb. luggingen ble bare værre , og tilslutt føltes det som å gå tomt for bensin. Vet du om det er noen stor jobb å skifte pumpa? eller å skifte til Bosch 044 pumpa som alle snakker om ?
  10. rs2tom

    Audi Rs2 Fusker

    Er det vakumslangen som går inn på Bensinregulatoren du mener ? hvor går den ? inn i bilen ? Nå har jeg trykktestet tyrbosystemet og trykk får jeg. så noen stor luftlekasje har jeg ikke. Eneste er at ,jeg har ikke blokket slangen som går til toppen fra LMM . Det siver litt luft ut fra en vakum-plastikk dings som går ned i blokka når jeg pøser på med luft. Men tviler på at det er problemet. Men det var en ting jeg oppdaga. Jeg klipset av bensintrykkregulatoren fra dyseskinna og der var det ingen trykk. Bensinen skal jo sprute opp derfra når jeg løsner på det systemet. Det gjorde iallefall det når jeg skiftet den ene dysen for en stund siden. Kan det være Bensintrykkregulatoren som er gåen da tro ?
  11. rs2tom

    Audi Rs2 Fusker

    Ok ska prøve dette.
  12. rs2tom

    Audi Rs2 Fusker

    Bensintrykket har jeg ikke sjekket nei. Om en dyse har gitt opp har jeg ikke peiling på. Kan jo si at motoren stoppet helt plutselig ,når den sto i gården på tomgang. Men kunne starte den helt greit etterpå igjen. Virker akurat som det er noe med bensinpumpa som kødder.
  13. rs2tom

    Audi Rs2 Fusker

    Hei Er det noen som har hatt lignende feil? Bilen begynte helt plutselig å fuske. Det var så mye lugging at jeg måtte sleppe gassen for ikke å riste bilen av veien. på Wideband klokka viser tallene 14.7 - 16.0 under lett kjøring og 18.0 - 19.0 med full gass. Altså ,den får for lite bensin. Jeg får kun ca 0.5 i turbotrykk før den begynner å fuske. Bilen går greit nok ved lett kjøring.Merker ingenting til fusk eller lugging da. Men har merka at den hostet og var litt treg ved kaldstart. Noe som den aldri har vært før. Diagnose er tatt. Men det er ingen feilkoder. (typisk!!!!) Noen som har peiling?
  14. Hei du . Det er nok den eletriske vannpumpa di som er gåen. http://www.t4-wiki.de/wiki/Pumpe_V51_(Kühlmittelnachlauf)#Technische_Daten_.28251_965_561_B.29
  15. rs2tom

    trimme Rs2

    Hei Hvordan ser dette ut? 380hk ts Racing chip BN pipes fra turbo ,uten cat. Åpent KN filter Garret Hybrid 3071 turbo fra 034Motorsport 1.7 til 1.8 turbotrykk Original Intercooler Originalt Grenrør Tror dere at dette lar seg gjøre, uten å skife Innmat.Råder ell Stempler Er det noe annet jeg bør tenke på, når det gjelder dette oppsettet.feks.større Dyser ,Bensinstrykkregulator eller pumpe Jeg er takknemlig for alle svar
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår