Gå til innhold

Får ikke start på motoren

Ranger emnet


zycko

Anbefalte innlegg

alt i dashborde lyser som normalt. vrir om nøkelen ikke noe tegn til at startern slår inn i det hele tat.

 

Bare lurer på om det er startsperra/ motor sperre som har hengt seg opp!

 

har vært sån noen ganger før og da har jeg bare slått av og på alarmen flere ganger og vips starta.

men nå funker ikke det lenger heller. den er helt død

Endret av zycko
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det startsperre vha et vanlig relé? Sjekk i såfall reléet. Du kan også måle om det kommer spenning frem til innslaget når du prøver å starte. Om ingen spenning så har du gjerne defekt startsperrerelé, brudd på ledning eller defekt tenningslås (bakstykke).

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringte møller bil i dag.

de snakka om at jeg skal prøve og dytte den igang. og deffekt bakkstykke på tenninga vil bare gjøre at startern slår seg inn hele tiden. med mindre jeg vrir tilbake nøkelen manuelt. noe jeg har gjort lenge.

 

Finne de ledninga du snakker om mondeo er ikke lett. alt sitter i en Stor svart Deffa box så hva som er hva er jo umulig og vite når man ikke har peiling på bil.

 

ser svart ut dette..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følg ledningene fra pluggen bak på tenningslåsen og du vil med en gang se hvilke ledninger det gjelder. Du kan også måle om det kommer spenning ut fra pinne 50 på bakstykket når du prøver å starte (med pluggen i). Ingen spenning --> defekt bakstykke. Spenning ut --> sjekk alarmen.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da har jeg hat bilen på verksted !

men syns prisen var helt horibel

det som ble gjort var følgende

 

Bytta starter ( hadde egen med meg helt ny) ( snappdrive tok 4100kr med starter og bytte ) men får at jeg kjøpte egen ville dem ikke gjøre jobben !

bytta Bakre tenningslås stykke

Bytta en hjerne til Forgasern eller noe kosta 4800kr følge dem

kopla sammen noen ledninger uten om Deffa alarm

 

Alt dette skal dem ha 13700kr får.

 

har jeg blitt lurt forhold til andre verksteder ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ble ledning koplet utenom Defa-alarmen? Fordi det var grunnen til at motor ikke startet? I såfall, hvorfor ble da starteren skiftet, noe som da er unødvendig.

 

Ser bakstykket på tenningslåsen er byttet. Om dette var årsaken til at motoren ikke startet så er begge forannevnte gjøremål unødvendig. Om starteren ikke går rundt så har dette ingenting med noen hjerne å gjøre! Hvorfor ble den skiftet?

 

Hadde du målt som jeg skrev i innlegg #7 så hadde du sluppet alt dette ;)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ble ledning koplet utenom Defa-alarmen? Fordi det var grunnen til at motor ikke startet? I såfall, hvorfor ble da starteren skiftet, noe som da er unødvendig.

 

Ser bakstykket på tenningslåsen er byttet. Om dette var årsaken til at motoren ikke startet så er begge forannevnte gjøremål unødvendig. Om starteren ikke går rundt så har dette ingenting med noen hjerne å gjøre! Hvorfor ble den skiftet?

 

Hadde du målt som jeg skrev i innlegg #7 så hadde du sluppet alt dette ;)

 

Får jeg prøvde og kople den utenom får jeg trode alarmen hadde hengt seg!

startern var herpa ( så og bytte den var riktig )

bakreteningslås stykke var også herpa så var riktig og bytte den.

og hjernen ble bytta for at det bilen kvælte seg når jeg ga gass noe som aldri har skjedd før den dro på verksted ( der var det en hjerne dem snakka om som måtte byttes den delen til 4800kr)

 

men spm mitt er om det er så mye arbeid som tilsier deler 5300kr og arbeid 8400 kr

høres helt feil ut. skal da ikke ta over 10 timer og gjøre dene jobben på et verksted !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår