Treline Skrevet September 7, 2011 Rapporter Share Skrevet September 7, 2011 (endret) Hei alle bil entusiaster. Jeg har en 96 Polo 1.6l 8v som har stått i lange tider. Bilen har vært innom merke verksted uten hell. Og etter feilsøking og mye prøv og fail så er det ganske sikkert at ledningsnettet er problemet. Motoren er av slagen AEE og trenger ledningsnett fra sikrings boksen og ut i motoren. Inkludert de til dysene. Spørsmålet mitt er om noen vet om ledningsnett fra andre motorer kan brukes her? Eventuelt Seat? Eller hva som helst i grunn. På forhånd takk. Endret September 7, 2011 av Treline Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboPolo Skrevet September 8, 2011 Rapporter Share Skrevet September 8, 2011 Mulig jeg har et ledningsnett til overs om noen uker, da jeg skal hente en delebil om noen dager. Mener det skal være AEE motor i den bilen. Hva er problemet med bilen/motoren? Siter `04 Skoda Fabia RS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Treline Skrevet September 8, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 8, 2011 Hei. Takk for svar. Høres interesangt ut. Og kunne godt tenke meg å høre fra deg når du vet noe sikkert:) Ang problemet er at bilen kan starte men etter få minutter begynner den å putre og er ikke sikker på om den sviver på alle en gang. Umulig å få noe særlig med turtall. Og manifoil blir nærmest rød glødene. Som tyder på tennings feil eller for mye bensin da. Bilen har vært på verksted og vi hadde en bil av samme model, motor og år ved siden av. Bytter over diverse komponenter. Som hjerne, fordeler og hele den pakka. Det gamle ledningsnette som sto i denne har vært lappet på før av noen før jeg kjøpte denne bilen. De har skjøytet 3 ledninger forbi koblingen i motor rom, og det er tegn til korreksjon i selve kontakten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboPolo Skrevet September 8, 2011 Rapporter Share Skrevet September 8, 2011 Ligger det noe feilkoder inne? Tror kanskje jeg hadde satsa på tett katalysator/eksos. Hvor langt har bilen gått? Stått lenge? Siter `04 Skoda Fabia RS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Treline Skrevet September 8, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 8, 2011 De fant ikke noen feilkoder ang dette problemet. Er ikke sikkert om det var noen i det hele. Var på VW verksted detta ble gjort så vet ikke mer enn det som sto i papirene. Forsøk startet med manifoil på gløtt, og helt av. Og gav ingen resultater. Har også byttet topp pakning på den siden det i første omgang hørtes ut som den slo igjennom. Men dette var ikke tilfelle. Bilen har gått rett i overkant av 200.000 og overvintra da den tok kvelden. Bilen har siden stått ca 2 år pga liten interesse for den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboPolo Skrevet September 11, 2011 Rapporter Share Skrevet September 11, 2011 Hadde merkeverksted noe teori om hva som var feilen, evt hva de ville gjøre videre? Siter `04 Skoda Fabia RS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Treline Skrevet September 11, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 11, 2011 " Feilen ligger enten i ledningsnettet eller sikkringsboks. Disse må byttes". Dette var på et Gumpen verksted. Igrunn alt de kom fram med etter uendelig timer med feilsøking. Sikkringsboks er forsøkt byttet til ingen hell. Dette var på et Gumpen verksted. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet September 11, 2011 Rapporter Share Skrevet September 11, 2011 Oppslagsverket sier at ledningsnettet i en '96 Polo med AEE-motor finnes i 1995-2000 Polo og 1999-2003 Lupo. Delenummer 030 971 595 G/P. Et lite søk på nettet sier at det også finnes i '98 Golf!?! http://no.bildelsbasen.se/?index=default&link=list&searchmode=3&query=030971595P Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Treline Skrevet September 13, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 13, 2011 Takker for svar Quattro73. Var veldig interresangt dette du fant. Og ser på linken og på motor kode på den bilen at den har en AEE ja. Dette kan hjelpe mye siden det er vanskelig å finne en Polo med den motoren. Og nytt kommer ledningsnettet på ca 27 000 pluss så. Takker så mye for hjelpen her. Og Turbopolo, gi meg et wink når du vet om du vill ha et til overs :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
caddy"s Skrevet April 22, 2012 Rapporter Share Skrevet April 22, 2012 Hei ,fått deg lednings nett aee? har et jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Treline Skrevet Mai 10, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2012 Hei ,fått deg lednings nett aee? har et jeg. Hei, har ikke det nei. Men selger bilen i deler nå, men takk for henvendelsen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
caddy"s Skrevet Juni 24, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2012 oki. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg