tyrkia007 Skrevet September 6, 2011 Rapporter Share Skrevet September 6, 2011 hei jeg fikk mangellapp på abs har vært inne til diagnosetest og de finner ikke abs på bilen så jeg måtte punge ut med 500.- noen som kan hjelpe meg? åssen kan jeg teste følerene uten å ta de ut å se om de fungerer eller ikke? Siter 9x golf 3 1.8 gt/tdk 1x celica 98 mod 1.8 15 x corolla e9 1.3/1.6 xli 1x vw polo 2002 1.4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet September 6, 2011 Rapporter Share Skrevet September 6, 2011 Finner ikke abs? På deres diagnosetester da eller? Det er bare å finne kontakta som abs føleren er skjøta med. Dra ut den og ohme sensoren ved å sette den ene pinnen på den ene pinnen nedi kontakta og det samme med den andre. Så snurrer du på hjulet, forandrer tallet seg så er sensoren i orden. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nightking Skrevet September 6, 2011 Rapporter Share Skrevet September 6, 2011 Hvor har du hatt diagnose på bilen? er egen diagnosekontakt til motorstyring, å egen til abs.. den ligger like ved bremsevæske beholdern. Det er ikke OEBD på denne bilen.. dra på rsa bil. de har riktig verktøy Siter Bilforumet.noModerator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tyrkia007 Skrevet September 6, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 6, 2011 jeg har vært hos rsa bil i drammen men de finner ikke abs enheten Siter 9x golf 3 1.8 gt/tdk 1x celica 98 mod 1.8 15 x corolla e9 1.3/1.6 xli 1x vw polo 2002 1.4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nightking Skrevet September 6, 2011 Rapporter Share Skrevet September 6, 2011 Finner ikke abs enheten? Får ikke kontakt med abs hjernen da? Da er det noe ledningsbrudd antakeligvis. Jeg jobber på rsa bil drammen. Men jeg har ikke sett på bilen din. Men hvis vi ikke får kontakt med den så er det noe galt med bilen :) Prøv å mål sensorene en etter en.. Siter Bilforumet.noModerator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tyrkia007 Skrevet September 7, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 7, 2011 ja jeg skal prøve å måle sensorene. rsa synes jeg er dårlig i å med at dem ikke fant abs enheten også tar de 500 spenn for det?dette var dumt av dem. har vært hos vw med min polo å de gjorde dette gratis Siter 9x golf 3 1.8 gt/tdk 1x celica 98 mod 1.8 15 x corolla e9 1.3/1.6 xli 1x vw polo 2002 1.4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet September 8, 2011 Rapporter Share Skrevet September 8, 2011 Kommer de ikke inn på enheten så er det sansynligvis defekt, men det er jo bare å følge rørene fra bremsevæsketanken om de ikke vet hvor den sitter. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nightking Skrevet September 9, 2011 Rapporter Share Skrevet September 9, 2011 Trukke problemet er at de ikke "finner" abs enheten. Men at man ikke får kontakt med abs enheten via data systemet! å dermed er det nok ledningsbrudd, eller defekt enhet! Siter Bilforumet.noModerator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg