Gå til innhold

Forsikring på Mazda 323 GT-R

Ranger emnet


arildh

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Ring rundt å sjekk !

 

Har personlig Gjensidige NOR (-hvis du er en som kræsjer mye, så ikke ha bilen din her, he-he - premien min vil jo gå opp).

 

Ellers er det mange sommer sniker bilen inn under forsikringen til 323 sedan 4 wd. Da koster det ikkeno å forsikre den. Men husk å få dem til å sette at det er en GT-R i papirene.

 

Lykke til.

 

mvh

Reciprocating engines are OUT !

 

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ute på landet er ikke prisen så ille.

Jeg bruker Gjensidige, har 50% bonus og er 21 år.

Jeg betaler vel noe sånt som 11.000 i året tror jeg.

 

Hvis du ringer Gjensidige kan det hende de ikke vil forsikre deg i det hele tatt, da de har en policy som tilsier at ungdom ikke skal ha motorsterke biler.

 

Jeg snakket med ei berte på hovedkontoret til Gjensidige, som selvfølgelig ligger i Oslo. Hun sa at det ikke var noe problem å forsikre bilen, så dagen etter dro jeg å kjøpte den. Når jeg da ringte tilbake til Gjensidige for å ordne forsikringen, var hun berta jeg pratet med dagen før på ferie. Jeg kom til en fyr som presterte å si at jeg ikke fikk forsikre bilen hos dem, fordi de hadde problemer med kombinasjonen unge førere og spreke biler. Da jeg fortalte at jeg fikk pris på forsikring dagen før, sa han at dette var et tolkningsspørsmål, og at han bare tok utgangspunkt i retningslinjene som gjaldt hos dem, samt at at han tok utgangspunkt i situasjonen i Oslo, der det jo er mye mere ulykker og tyveri enn her jeg bor. Han anbefalte meg derfor å ringe Gjensidige`s lokalkontor, og der nølte de ikke et sekund med å forsikre meg.

 

En annen ting som du sikkert vet fra før, det er mange ganger dyrere å forsikre en bil i Oslo.

 

 

Edit: forandret fra IF til Gjensidige.. Oh, silly me :D

Don`t fool with the old school

Corolla KE25 prosjekttråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en kar jeg kjenner i narvik har en 323 gtr.

 

han er 23 eller noe.. han ringte if.. og full kasko + fri kjørelengde gav 119000 kroner. jeg er ikke sikker på bonusen hans, men uansett..

 

han snakket med jernbanens forsikring og fikk samme tilbudet til 11000...

 

narvik er en by med 20000 innbyggere..

 

her betaler pappa 7200 delkasko med 75% bonus på en golf gti 16v hos gjensidige

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faen ikke lett å være bilentusiast i Norge..

At IF skal ha tilnærmet bilens verdi i årspremie overrasker meg ikke.

De har lang erfaring med å ta kundene bakfra...

 

Jeg skal ringe litt rundt i morgen og sjekke.

 

Takk for svarene!

2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo

 

Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jonte

en kar jeg kjenner i narvik har en 323 gtr.

 

han er 23 eller noe.. han ringte if.. og full kasko + fri kjørelengde gav 119000 kroner. jeg er ikke sikker på bonusen hans, men uansett..

 

han snakket med jernbanens forsikring og fikk samme tilbudet til 11000...

 

narvik er en by med 20000 innbyggere..

 

her betaler pappa 7200 delkasko med 75% bonus på en golf gti 16v hos gjensidige

 

 

119000!! lol lol lol lol lol lol Mazda power? ;)

 

IF anything happens, we don`t know you! :D <- burde være IF`s motto forøvrig! ;)

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by arildh

Det er faen ikke lett å være bilentusiast i Norge..

At IF skal ha tilnærmet bilens verdi i årspremie overrasker meg ikke.

De har lang erfaring med å ta kundene bakfra...

 

Jeg skal ringe litt rundt i morgen og sjekke.

 

Takk for svarene!

Vurderte 323 gt_r selv og beste tilbud jeg fikk var ca 11000 hos gjensidige,da selvsagt med egen garasje og alt det tullet der du kan velge..

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde sjekke ut om du har noen avtaler gjennom jobben.

Er du under 24år og ikke har så mye bonus, lønner det seg nok å forsikre bilen på en av foreldrene dine.

 

Selv betaler jeg 7600,- i året med en kjørelengde på 12000km i året. Da har jeg rabatt gjennom fagforeninga på jobben, samt 3 forsikringer i samme selskap(noe de krever). Det hjelper jo litt at jeg er 25 år også......

 

Hadde IF før, men de suger. Første året ga de meg en grei pris på 8600,- Året etter "justerte" de prisen opp til 11300,-.

Luringer.........

 

Ta en ringe runde, men dessverre kommer du nok til å bli skuffet.

GT-R`en er enten gul el. rød-merket hos de fleste selskaper. Noe som betyr at du må være en god kunde for at de i det hele tatt skal gidde å forsikre bilen. Dette gjelder de fleste gromme biler, som f.eks. Cosworth, Impreza GT, WRX, EVO osv.

Turbolarsen (323 GT-R)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Jeg fikk "grei" forsikring i Trygg Hansa, 11500 i året. Hvis du er medlem av Norsk familieøkonomi får du automagisk 10 % ekstra i tillegg til de % du kan dokumentere fra et tidligere selskap.

 

Morro og lese listen deres over biler de ikke registrerer: https://www.norskfamilie.no/pub.php?keyword=unntaksliste

 

Merkelig at ikke GT-R står der :) For bilfolk burde denne listen hete for "Ønskelisten"

2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo

 

Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo !!!

 

Sjekk hvilken modell som er "værstingen" blant Mazdaene (på toppen av listen).

 

RX-2 SUPER DELUXE C

 

 

Kult at en "616" med rotor-motor skal være en værsting. Ser ikke akkurat slem ut. Kanskje Trygg-Hansa sitter å ser på high octane filmer på fritiden, eller andre filmer fra down under.

 

:roll: :roll: :roll: lol lol lol

Reciprocating engines are OUT !

 

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår