Gå til innhold

Forsikring på Mazda 323 GT-R

Ranger emnet


arildh

Anbefalte innlegg

Vet dette er en gammel post... men tenkte nå at siden jeg driver å kjøper ny bil (323 GTX) så kunne jeg jo legge til hva jeg fikk i forsikringstilbud hos 3 selskaper...

 

Er da 18 år, 20 % bonus osv...

 

Ringte først Gjensidige nor... de la på 3 ganger (med uhel sa damen jeg prata med...:rolleyes:) men når jeg fikk prate med dem så fikk jeg en pris på 11000,- i delkasko på bilen med 16000 km... de hadde ikke GT-X/R men de hadde 323 1,8l 4wdt som hun mente var den som passet best pluss at hun fikk skiltnummeret osv...

 

Så ringte jeg IF... da fikk jeg prate med en sur kjerring som sa at siden jeg var så ung og at det var GT i navnet så gadd hun ikke sjekke prisen i det hele tatt fordi hun var SIKKER på at kun med ansvar ville den ende opp på over 40000,- kr... (men det var vel ikke mere å vente seg hos IF)

 

Så ringte jeg Sparebank 1... der fikk jeg prate med en hyggelig kar som jappa ivei som om vi hadde vært bestevenner hele livet...

dette ga meg ett godt bilde av sparebank 1 og når han da sa at jeg skulle få ett tilbud på 11000,- på bilen, (han og fikk skiltnummer, og han viste tydeligvis hva slags bil det var... prata noe om at morra hans hadde samme bil...) så tenker jeg meg at jeg tar forsikringen min hos sparebank 1 jeg... var mye hyggelige enn gjensidige nor... noe som skuffa litt siden jeg har 4 kontoer eller no hos dem og en kontoforsikring...

- 1992 Mazda Rx-7 Type-R RHD med skilter

- 1974 Mazda 818 DeLuxe

 

x 1990 Mazda 323 GTX m/ 2.5" eksos, KN filter *Solgt* :(

x 1984 Opel Corsa 1.3S Luxus *Solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Aikio

Vet dette er en gammel post... men tenkte nå at siden jeg driver å kjøper ny bil (323 GTX) så kunne jeg jo legge til hva jeg fikk i forsikringstilbud hos 3 selskaper...

 

Er da 18 år, 20 % bonus osv...

 

Ringte først Gjensidige nor... de la på 3 ganger (med uhel sa damen jeg prata med...:rolleyes:) men når jeg fikk prate med dem så fikk jeg en pris på 11000,- i delkasko på bilen med 16000 km... de hadde ikke GT-X/R men de hadde 323 1,8l 4wdt som hun mente var den som passet best pluss at hun fikk skiltnummeret osv...

 

Så ringte jeg IF... da fikk jeg prate med en sur kjerring som sa at siden jeg var så ung og at det var GT i navnet så gadd hun ikke sjekke prisen i det hele tatt fordi hun var SIKKER på at kun med ansvar ville den ende opp på over 40000,- kr... (men det var vel ikke mere å vente seg hos IF)

 

Så ringte jeg Sparebank 1... der fikk jeg prate med en hyggelig kar som jappa ivei som om vi hadde vært bestevenner hele livet...

dette ga meg ett godt bilde av sparebank 1 og når han da sa at jeg skulle få ett tilbud på 11000,- på bilen, (han og fikk skiltnummer, og han viste tydeligvis hva slags bil det var... prata noe om at morra hans hadde samme bil...) så tenker jeg meg at jeg tar forsikringen min hos sparebank 1 jeg... var mye hyggelige enn gjensidige nor... noe som skuffa litt siden jeg har 4 kontoer eller no hos dem og en kontoforsikring...

 

Høres ut som IF er flinke kundebehandlere ihvertfall.. :rolleyes:

Er glad jeg har Vesta jeg, betaler 5000,- i året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Darkstar

Har Gjensidige, med 20 % bonus betaler eg rett under 10 lapper i året.

 

jeg har og det, men har kjørelenge på 12000km og alt det er... men må betale 15k?

[o] Mazda 323 GT-R 1993

[x] Ford Sierra 5dørs 1986 Vingebilwannabe (Solgt)

[x] Ford Sierra 3dørs 1984 (Spiker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

har personlig forsikret gt-rn min hos enter forsikring i muttern sitt navn.

 

Har full kasko pluss ei tilleggforsikring som dekker 50k i fastmontert utstyr som anlegg, stoler, felger osv. pluss gratis glassrute forsikring og gratis henting ved stopp av enten viking eller falken pluss at hvis mudern krasja er d 2k i egenandel men hvis jeg krasjer er det 5k.

 

Betaler utrolige 4900kr i året... er vel ganske uslålig den. men kjørelengde på kun 12k da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår