Gå til innhold

Bilstereo-instillingene blir ikke lagret når jeg skrur av motoren!

Ranger emnet


Kn3tten

Anbefalte innlegg

Hei

Kjøpte meg en piranha 7 tommer 1-din for ikke så lenge siden. Maskinen fungerer helt fint. Problemet er at den ikke vil lagre instillingene jeg setter på den når jeg skrur av motoren på bilen. For eksempel: Jeg stiller inn en radiokanal, skrur av motoren, skrur den på igjen, skrur på anlegget, og jeg må søke på nytt. Det samme gjelder om jeg endrer instillingene som mer bass etc...det blir ikke lagret!

 

Om jeg skrur av maskinen manuelt, så blir instillingene lagret. Men om jeg skrur av motoren blir de ikke lagret. Det tar også lengre tid etter at jeg har stoppet motoren. Jeg rekner med at når motoren slås av, slås spilleren helt av. Men når jeg trykker på av knappen, går den i dvalemodus elns.

 

Akuratt som at jeg drar ut kontakten på et annet elektrisk element, slik at det slås av feil. Da må man av og til stille inn instillingene på nytt.

 

Noen ideer hvordan jeg kan få maskinen til å lagre instillingene jeg setter? Blir litt vanskelig å unngå å stoppe motoren hele tiden.

 

Takker for alle svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har vel koblet +'en og styrestrømmen feil...? Du har byttet de to - du har satt +'en der styrestrømmen egentlig skal være. Og omvendt.

13 Toyota Prius + Seven (Taxi) | 01 Audi Ur-Allroad 2,5TDi  | 91 Audi 100q 2.3E Avant | 87 VW Transporter 1,6 TD Syncro | 90 Audi 200 20V | 86 Audi 100 CD Avant| 91 Audi S2 | 93 Calibra Turbo 4x4
VW Audi Club Norwegen - Troms & Finnmark Lokallag

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår