Gå til innhold

A6 modeller - kvalitets forskjeller

Ranger emnet


MrAudi

Anbefalte innlegg

Ja, jeg deler jo det personlige synet til kundebehandlere om at A6'n bør ha 6 sylindre :)

 

Har vel hørt litt om koksing på 2-literen, men det er uansett et generelt problem med dieselmotorer som blir kjørt mye på småkjøring slik at motoren aldri blir ordentlig varm.

 

Gjennomsnitt man ofte går ut fra generelt er 15.000 i året, men større og dyere biler har gjerne høyere årlig km. 12.000 er nok det som gjelder for småbiler. Tror de i "rødboka" hos Audi (som de fastsetter innbyttepris ut fra) regner 17.000 km i året på en A6, uten at jeg er bombesikker.

 

Enig i konklusjonen ift. C4 og C5, synes heller ikke C5 er så pen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for svar.

joda .. det blir en C6 med 2,4 motor. og automatgir... etterhvert

 

Han "kundebehandler på Møller" sa også at A6 bør-skal være med V6 motor. (sagt i en mer personlig følelse kommentar)

Tubomotoren på 2 liter er lett utsatt for koksing, så styr unna sa han med mer ettertrykk!

Han sa også at C4 var lik C5 mekanisk. Dvs. samme ramme, hjuloppheng osv. osv. Dvs. den samme bil, så hvorfor skifte fra C4 til C5 bare for å betale dyrt for nye lykter og litt endret utseende utvendig og i kupeen, sa han?

i tillegg er C4 mer robust!

 

Gjennomsnitt kjørte km. for en bil i Norger skal være på ca. 12 tusen km., hvis jeg ikke husker feil?

( jeg kjører ca. 6 tusen km. i året).

 

Viking bilbergeren sa ikke noe om motortype på C5'n.

 

hilsen Erling

 

Ser at du har bestemt deg for C6, men kan jo fortsatt si dette om C4/C5.

Jeg vet ikke så veldig mye detaljer om dem, men en ting er i alle fall helt sikkert; C4/C5 deler ikke samme hjuloppheng! Ellers merker man godt at C5 er en mer moderne bil å kjøre enn C4. Høres nesten ut som om han kundebehandleren snakker om faceliftoppgraderingen av C5 i 2002...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at du har bestemt deg for C6, men kan jo fortsatt si dette om C4/C5.

Jeg vet ikke så veldig mye detaljer om dem, men en ting er i alle fall helt sikkert; C4/C5 deler ikke samme hjuloppheng! Ellers merker man godt at C5 er en mer moderne bil å kjøre enn C4. Høres nesten ut som om han kundebehandleren snakker om faceliftoppgraderingen av C5 i 2002...

 

Hei,

 

han kundebehandler på Møller sa dette da jeg i 2006 ytret min plan om å skifte ut min gamle C4, 1993 modell med en C5, 1999 modell.

 

Han sa; "hvorfor?, det er jo bortimot samme bil"

og forsatte; "spar pengene"!

 

Så her sitter jeg i 2012, med samme C4, som kun har gått ca. 184 tusen ( dokumenterbart!) og lurer på om jeg skal "gå" for C5 (2004) eller en C6 Avant......

Men så kommer jeg ut for ryktet om at C6 har fabrikkasjonsfeil på kjedestrammer på V6 motorene.

Endret av MrAudi

Min Audi er en 1993 model Avant 100, 2,6 liter V6 motor med automatgirkasse og el. soltak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår