Gå til innhold

Byttet spiller i 318i, ingen radio.

Ranger emnet


LitePeiling

Anbefalte innlegg

Byttet ut min originale BMW-business cd-spiller inn til en ny pioneer. Derimot når spilleren var ferdig koblet, fungerer alt bortsett fra radioen. Regner med problemet ligger i den originale antennekabelen hvor det var en ledning som gikk ut og som hadde en egen inngang på den originale spilleren. Den kontakten er ikke på pioneerspilleren. Ikke sett en slik "ekstra-kontakt" på andre antennekabler så noen som vet hva den gjør, og eventuelt hva jeg må gjøre for å få koblet den til (hvis det er grunnen til at jeg ikke har radio)?

 

Bilen er en 97-modell, 318i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk tatt ut spilleren og tatt noen bilder. Som du ser på bilde så er det en egen inngang på originalspilleren til den kabelen nede på høyre side på bildet (til venstre for iso-inngangen). Den inngangen er ikke på Pioneerspilleren. Eneste løse blå ledningen (system remote) jeg så sånn umiddelbart er den som er koblet til signalkabelen til forsterkeren bak, så den er opptatt. Noen ide?

 

Litt utydelige bilder, men håper det holder.

post-51015-1380485348411_thumb.jpg

post-51015-13804853484221_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk tatt ut spilleren og tatt noen bilder. Som du ser på bilde så er det en egen inngang på originalspilleren til den kabelen nede på høyre side på bildet (til venstre for iso-inngangen). Den inngangen er ikke på Pioneerspilleren. Eneste løse blå ledningen (system remote) jeg så sånn umiddelbart er den som er koblet til signalkabelen til forsterkeren bak, så den er opptatt. Noen ide?

 

Litt utydelige bilder, men håper det holder.

 

sånn som det ser ut for meg utifra bilde nr 1 så trenger du bare en overgang til "iso antenne" med tanke på at den antenne pluggen er så gammel så er det ikke de på nyere spillerene, kjøp en overgang så skal det være i orden (ut i fra åssen jeg tolker bilder nr 1)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eller ta en tur på biltema og kjøp en for 50kr ;)

 

mvh kim

 

Å biltema har riktig adapter?? som du ser på bildet, så er det TO kontakter til radio der, den ene er en helt vanlig sak, og der passer antenneledningen han har, men han må i tilegg ha en som passer i det andre lille hullet der... hvis jeg ikke er helt på jordet nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er høyst sannsynlig en antenneforsterker baki bilen, som må ha strøm via pin 16:

 

53537d1245948232t-radio-anschlussbelegung-beim-bmw-e30-multistecker-og-z1.jpg

 

Dit skal altså Antenne Power/Remote fra spilleren tilkobles.

 

Samt at du seff må ha den tidligere nevnte DIN/ISO antenneovergangen for å få plugget inn antennekabelen. Den lille antennepluggen er for original diversity (dobbel-tuner) og kan utelates.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår