Gå til innhold

Møller!

Ranger emnet


vwvento

Anbefalte innlegg

Mondeo:

Så det du mener er at jeg skal ta kontakt med Møller i Stavanger og at de evt må se på bilen og evt skifte det som må skiftes?

Hvem skal da bet for reisen ned...?Ca 1000 kr i ferge og bompenger + drivstoff opp og ned og evt overnatting og fri fra jobb...

Så lenge delen er byttet hos Møller spiller det vel ikke noe rolle hvem som har byttet den...Då får vel bare Møller på Minde ta den og sende regningen til Møller i Stavanger....

Sånn det fungerer på jobben vår hvis en kunde reklamerer på noe i Oslo som har blitt fikset hos oss!

 

Det er heller ikke snakk om ydmykhet her!

Jeg ble først forklart på tlf hele historien om hva som var gjort med bilen på sjekk....så kommer jeg og henter bilen og får samme forklaringen en gang til....så skal daglig leder innviterer meg ned for at en fagmann skal gå igjennom det som er gjort for tredje gang!

For det første var jeg alene på jobb sammen med en til og hadde ikke mulighet til og dra ned,noe de også fikk beskjed om.

Og for det andre så forstår jeg heller ikke hvorfor jeg skal få forklaringen igjen for tredje gang!

 

Når de ikke en gang har fått med seg at det er en garantisak når de fikk bilen inn,burde vel vært nok til og ta den inn på nytt og sjekke det som skulle sjekkes i utgangspunktet!Det var ikke slark i turboen som var problemet,men en stor oljelekaskje fra turbo!

 

Jeg skal ha bilen opp på bukk igjen på torsdag og sjekke slangen på nytt!

Kommer det like mye olje ut da,skal de få bilen ned igjen!

 

Dette har heller ikke noe med og kaste stein i glasshus....Når man blir behandlet som en drittunge som ikke kan noe som helst om bil,alle andre verksteder er bare dritt når det gjelder audi og de kan ingen ting,man skal heller ikke høre på noen andre enn Møller og de gidder ikke engang høre på det du har og si!

Skal man bare legge seg flat då og dra gledelig på møte med de for og høre samme historien igjen og håpe det kommer en løsning?

Hvis det er noen som skulle lagt seg flat her så er det MØLLER og ingen andre!

 

Du hadde sikkert blitt like forbanna selv hvis det hadde vært din bil!

"Ingen ting er umulig,det er bare litt vanskeligere og få til"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Var i kontakt med Møller Forus i dag...De mener de ikke har noen arbeidslogg på hvorfor turboen ble byttet....Den har bare blitt byttet!

Hva skal man gjøre med det????

 

Og det er også rart at de kan si at det er normalt at bilen skal bruke 0.5l pr 1000 km når de ikke kan fremlegge noe som helst dokumentasjon på det!

I morgen skal bilen på bukk og slangen av,så da får vi se kor mye olje som kommer ut!

"Ingen ting er umulig,det er bare litt vanskeligere og få til"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Dette har heller ikke noe med og kaste stein i glasshus....Når man blir behandlet som en drittunge som ikke kan noe som helst om bil,alle andre verksteder er bare dritt når det gjelder audi og de kan ingen ting,man skal heller ikke høre på noen andre enn Møller og de gidder ikke engang høre på det du har og si!

Skal man bare legge seg flat då og dra gledelig på møte med de for og høre samme historien igjen og håpe det kommer en løsning?

Hvis det er noen som skulle lagt seg flat her så er det MØLLER og ingen andre!"

 

Kjenner meg igjen!! har gått over til "bakgårds verksted" MYE bedre. God kvalitet på jobben samtidig som de er trivelig/hyggelig.

men ingen er feilfrie, men blir det noe tull så ordner dem faktisk opp etter seg. Møller nekter og starter heller en stor unødvendig diskusjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan en mekaniker på Mekonomen påstå med sikkerhet at turboen er gåen bare fordi det kommer olje ut av intercoolerslangen?? Skal Møller bare stole på at dette er tilfelle og skifte turboen fordi du sier det??

 

Hvordan vet du at det ikke er masse oljedamp fra veivhusventilasjonen din som har samlet seg ved intercooleren, det går jo tross alt en veivhusvent. slange inn på innsugsslangen din rett før turboen......

 

Hva skjer dersom Møller skifter turboen din og etter noen måneder så finner du olje i slangene, skal de skifte en turbo til da eller??

 

Og en ting er garantert, motoren din kommer til å bruke olje (opp til 0.5l / 1000km) selv om turboen byttes, dette er normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

Og en ting er garantert, motoren din kommer til å bruke olje (opp til 0.5l / 1000km) selv om turboen byttes, dette er normalt.

Jeg vet at de godkjenner opptil 1L/1000km men at halvparten er normalen???? En gammel Volvo B20 bruker jo ikke så mye. Ikke misforstå, jeg tviler ikke på deg, men det er litt skremmende

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at de godkjenner opptil 1L/1000km men at halvparten er normalen???? En gammel Volvo B20 bruker jo ikke så mye. Ikke misforstå, jeg tviler ikke på deg, men det er litt skremmende

 

Nei, 0,5l/1000km er ikke normalen, det er dette forbruket som er Audis grense for hva som er "akseptabelt"

 

 

Men å etterfylle 1-2 liter olje mellom longlife-servicene er normalt.

 

Det jeg prøvde å si er at dersom Møller skifter turboen hans er det absolutt ikke sikkert at oljeforbuket forsvinner.

Endret av Audi_RS6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk vite i dag at Møller godkjenner opp til 1l olje pr 1000km!Dette er jo rene galskapen!

Håper de opplyser kundene sine om at bilene de sleger drikker olje!!

 

Til og med BMWen som jeg hadde brukte ikke i nærheten av det Audien bruker....en 325i elste modellen!

 

Jeg hadde bilen på bukk i går og sjekket slangen til intercooleren igjen da....da kom det rennende ut ca 7 dl olje og fremdeles dryppet det gjevnlig før jeg satte den på igjen!

Lekasjen er fra den øvre slangen på turboen....Alt rundt den er tilgriset med olje!

Om de bytter turboen eller ka de gjør bryr jeg meg ikke så mye om,men at de fikser problemet er det jeg forlanger!Og det synes jeg ikke er så mye og forlange heller!

 

Snakket med en i dag som har lik bil og som hadde samme problemet som meg!

Møller ville ikke gjøre noe med det,og kort tid etter skjærte hele motoren seg!

Møller fikk bilen inn og byttet motor,men satt på den gamle turboen igjen,og noen uker etter døde motoren igjen pga turboen!

 

Du Audi_RS6:jobber du på møller siden du forsvarer de sånn?

 

Hvis du gjør det,hva mener du jeg bør gjøre da?

Møller Minde mener motoren min ikke kommer til og ryke,mens andre mener det er stor sjanse for at det kommer til og sje hvis det ikke blir gjort noe.Jeg har forsikring som dekker motor og drivverk,men surt og måtte betale egenandelen fordi Møller Minde ikke tar problemet på alvor!

Jeg synes ihvertfall at de burde tatt bilen inn igjen da de fikk vite at det var en garantisak det handlet om!En jobb som de har utført (Møller Forus).

 

Yter man ikke det lille ekstra ovenfor kundene så mister man dem..det er min erfaring etter snart 9 år i bilyrket!

Gjør kunden fornøyd,kunden sprer ryktet om god service og godt arbeid videre og man får flere fornøyde kunder....

 

Synes faktisk ikke jeg er noen vanskelig kunde når det gjelder denne saken her....Jeg vil bare ha bilen min fikset,så da får de som er ansvarlig stå til ansvar og rette opp i den jobben som ble gjort i 2008!

"Ingen ting er umulig,det er bare litt vanskeligere og få til"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Audi godkjenner ikke 1L/1000km, dette er feil!

 

Grensen for det fabrikken mener er "akseptabelt" er 0,5L/1000km. Men der er ikke dette som er normalen. Det er vanlig at en må etterfylle mellom 1-2 liter mellom hver longlifeservice.

 

Og ja, jeg jobber på Møller.

 

At Audi motorer bruker olje er noe selgerene skal opplyse kundene om ved utlevering av nybil, det ligger og en liter med olje i alle nye biler som leveres og det blir anbefalt at kunde kjøper en ekstra liter olje for etterfylling når bilen er inne til service. En kan mene det ene og det andre om at motorene bruker olje men slik er det, de er produsert sånn. Hvorfor de er sånn kan kun fabrikken svare på.....

 

Og hva du bør gjøre med saken ang.turboen din er ikke bare å forlange at Møller skal skifte turboen din fordi noen andre har sagt at den er defekt, men forklare at du er bekymret over at det samler seg olje i turboslangene og be de finne ut hvorfor. Dersom det skulle vise seg at det er turboen som forårsaker oljen vil de jo så klart skifte denne til deg på delegaranti. Men en må jo finne årsaken først! Og det er IKKE god nok grunn bare fordi noen på Mekonomen har sagt det, hvis du har jobbet i bilbransjen i 9 år så skjønner du det.

 

Men du kan ikke forvente at du får feilsøkingen gratis, og i vertfall ikke hvis det skulle vise seg å ikke være turboen som er grunnen til oljen. Men det skal sies at pga at de aller fleste Audi motorer bruker olje så er det ikke unormalt med ganske mye olje i turboslangene og spesiellt i slangen som går inn på intercooleren. Så det er ikke sikkert det er noe feil med bilen din.

 

Og jeg tror ærlig talt ikke at Møller Minde ikke vil skifte turboen din for å være vanskelige, de taper jo ingenting på å skifte delen, snarere tvert i mot....turboen er jo dekket av delegaranti. Nå vet ikke jeg hva som ble sagt mellom deg og kundemottaker men hvis du brukte samme tone som du gjør her inne kan jeg nesten skjønne at du fikk litt dårlig behandling...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-For det første så fikk ikke Møller med seg at dette var en evt garantisak da bilen ble fraktet med til de for sjekk,noe som jeg sa klart ifra om da jeg ringte de!

-Da kundebehadler ringte meg i ferien sa han at turboen var helt fin,men kunne tilby meg og kjøpe en ny turboe for mine egne penger selv om det ikke var vits i!Hvorfor si det hvis det ikke er noe galt med turboen?

-Jeg har ikke hatt denne tonen ovenfor kundebehandler,men man blir passe irritert når man blir snakket til som en drittunge og man ikke blir hørt på noe man sier!

-At kundebahandler snakker nedlatende om alle andre enn dem selv er vel ikke ak noe sjakktrekk heller!Spesiellt ikke når det står flere kunder i kø og hører på!

-Problemet til oljelekasjen er jo funnet og det er jo også møller minde opplyst om...Lekasjen kommer fra turboen og det er ikke ak så vanskelig og se heller!

-Forlanger ikke at noe skal gjøres gratis,men jeg synes det er rart at man må bet for en garantisak,og når de i tillegg ikke har sjekket det de skal sjekke!

 

Til og med du som jobber på Møller forstår vel det!

Du snakker jo nedlatende om andre du også....bare fordi noen på mekonomen har sagt det!Det er ikke noen bare bare som har sagt det,men folk som har jobbet hos Møller...så hvorfor skal jeg høre så mye mer på det møller har og si og ikke på folk som har jobbet hos møller?

Ikke kom og fortell meg at du ikke hadde reagert på samme måte hvis det hadde vært din bil!Det var Møller i Stavanger som opplyste meg om at det som var godkjent var 1l pr 1000km....så vet ikke hvem som roter jeg....tydeligvis forskjellige meninger om oljeforbruk!

"Ingen ting er umulig,det er bare litt vanskeligere og få til"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Då prøver vi igjen....

 

Møller Minde ber deg kjøre bilen 1 mnd og sjekke slangen igjen...Det renner ut MYE olje enda selv om bilen har gått under 1000 km.

De ber deg ta kontakt hvis det er mye olje som kommer ut,men det er ingen som gidder og svare når man tar kontakt!

 

Har prøvd og ringe,men da får jeg beskjed om sykdom og lite folk på jobb.

Sender mail til de jeg har hatt kontakt med,men ingen av de svarer heller....Sendte mail i begynnelsen av denne uken!

 

Vil ikke ak si at dette er noen god service,og det viser jo bare hvor lite de bryr seg!

 

Du som jobber hos Møller har vel noe og si om dette!

Det er vel ikke slik det skal være,eller?

"Ingen ting er umulig,det er bare litt vanskeligere og få til"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fortsatt mange som har ferieavvikling nå, gjerne derfor du ikke får svar når du sender mail til konkrete personer. Om de i tillegg har fravær grunnet sykdom er det jo ikke så rart de sliter med å få endene til å møtes :)

Så nei, det er nok ikke slik det skal være, men så er også årstiden og sykdom i Møllers disfavør her.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk svar i dag!

 

Jeg blir innkalt til informasjonsmøte hos møller minde....Dette har jeg aldri vært borte i,så er det noen her som kan forklare meg hva et slikt møte er?

 

For og si det sånn,så er jeg ikke interessert i og sitte der sammen med daglig leder,en mekaniker og kundebehandler som skal fortelle meg på nytt hva som er gjort med bilen og komme frem til en løsning....

 

På kvitteringen jeg fikk av Møller står det svart på hvitt at de IKKE har sjekket turbo for oljelekasje slik som problemet er...

Når man ikke har utført det arbeidet man skulle gjort,så skal man vel helle ikke betale for det....eller er det noen som mener at dette er riktig?

Lakker man feil del fordi man ikke har fått med seg hva som står på ordren,så kan man heller ikke forlange at kunden skal betale for det!

Da tar man inn bilen igjen og lakker det man skulle lakke!

 

Er dette noe Møller gjør med alle kunder som "klager"....kaller de inn til innformasjonsmøte?

 

For meg virker det nesten som om de skal strekke tiden til garantien går ut i oktober i år....

 

Håper noen kan forklare meg dette med informasjonsmøte...for meg virker det bare rart!

"Ingen ting er umulig,det er bare litt vanskeligere og få til"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner fustrasjonen din, men hvis jeg hadde vært kundebehandler og en sånn person som deg hadde dukket opp fly forbanna å forlangt ting (Ikke ta det ille opp) så hadde ikke jeg helle hatt veldig lyst til å vært behjelplig.

Men hadde du dukket opp i en helt normal sinnstillstand og snakka på en ordentlig måte så ville jeg gjort det jeg kunne for å hjelpe deg å løse problemet.

 

Jeg er helt enig i det du sier at 1ltr olje pr. 1000km er horibelt uansett motor og merke, men det nytter ikke å være sur å grinete.

Jeg kjøpte en A4 B6 hos Dahles Auto i Sarp for snart 2 mnd siden, meg har merket meg ting/deffekter og jeg har tatt en vennlig tlf eller tatt meg en tur å snakket med bruktbil ansvarlig og kundemotager for Audi og har ikke opplevd noe i den duren av det du har.

De legger seg flate og tingene blir fikset.

Clutchen på MLT kassa, 2 Xenon pærer, diskanthøytallerene. Alt dette blir fikset på garantien uten at de setter seg på bakbena, å det er jeg rimlig sikker på at kommer av at jeg møter opp med en vennlig tone og forteller om hva jeg har oppdaget på en normal måte.

 

En ting til før du skyter meg.

Jeg vet ikke hvordan du har oppført deg når du har vært på Møller, men hvis du har oppført deg på den måten som du gir utrykk for i denne tråden så mener jeg at du blir behandlet tilbake på samme måte, rettferdig? Ja!

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår