Gå til innhold

Bilbatteri med skrutopp, lukket eller åpent?

Ranger emnet


Wolfenheart

Anbefalte innlegg

Har prøvd å google det men finner ikke noe direkte svar på spørsmålet mitt. Hadde bilen på service hos en bekjent av faren min og dagen etter var bilen tom for strøm. Ladet batteriet og merket at det boblet ut av skrutoppene og lurer dermed på om de skal være litt åpent eller helt igjen?

 

Takker og bukker noe sykt for eventuelt svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De skal ikke være åpne nei, da kan syre komme ut av batteriet og skade deler som sitter rundt. Batterisyre fører til at ting ruster veldig hurtig. Mulig han har sjekket syrevekten på batteriet og glemt og stramme igjen lokkene. Regner med at det er et gammelt batteri som sitter der siden du kan skru det opp. Jeg ville fornyet det batteriet og satt på et vedlikeholdsfritt et som jeg slipper å måle syrevekten på eller få noen problemer slik du har fått.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet egentlig ikke om skrutopp er den korrekte betegnelsen på batteriet men her følger mitt fantastiske paint illustrasjon.

 

utennavnp.th.png

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Er de nederste sirklene på bildet som eg tenker på som er som noen slags skruer og egentlig ikke holder noe fast virker det som men som kun er til til å fylle på/tømme virker det som. (åpna og såg i 2 av de).

 

Men eg funderer på å kjøpe et nytt batteri da det begynner å bli noen år siden sist (kan ikke engang huske å ha gjort det og har hatt bilen i 6 år). Har derimot aldri hatt noen problem med å starte bilen (ikke om vinteren engang!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår