Gå til innhold

Mitt dilemma; beholde bilen eller kjøpe ny?

Ranger emnet


Baufish

Anbefalte innlegg

Jeg står nå ovenfor et vanskelig dilemma.

Jeg har en 2003 Passat 1,8T Highline.

Den har alt det jeg trenger og elsker ved en bil, både skinnsportseter med memory, en meget sprek motor (i mine øyne) og er fortsatt bulkefri og ripefri. Jeg gleder meg til å kjøre den hver gang jeg setter meg inn i den, selv etter at jeg har hatt den i 2,5 år.

Problemet er at nå har den gåt nesten 150.000km og problemene har begynt å dukke opp en etter en.

Jeg har kostet på meg de tingene som kommet, så AKKURAT NÅ fungerer alt.

Men hvor lenge vi dette vare?

Det som er sikkert er at det venter en ny feil rett rundt neste hjørne.

Spørsmålet mitt er: Hva skal jeg gjøre; selge den nå mens den er i orden eller beholde den og belage meg på en mengde mer og mindre kostbare reparasjoner men allikevel ha en herlig bil?

- Audi A4 2,0TDI B8

-Dont drive faster than your guardian angel can fly-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes nesten det her blir et dumt spørsmål jeg men :p

Seff tar du å beholder bilen selv, koster på den når det trengs osv, kanskje det du har byttet hittil holder i 150.000km til! Men som du sa selv ''beholde den og belage meg på en mengde mer og mindre kostbare reparasjoner men allikevel ha en herlig bil?"

Du kan faktisk være heldig å slippe masse problemer, alle biler blir slitt!

 

Driver å fikser opp en BMW 518i E34 selv, bruttern synes det bare er tragisk pga det er en gammel og "kjip" bil, men for meg er den mye mer, for meg er den noe å ta vare på.. Den har gått 326.000 snart, bytta for eks den originale vannpumpa på ca 323.000!

 

Det jeg prøver å si er at om bilen betyr noe for deg så beholder du den, koster på den når den trenger deler osv å har den så lenge du faktisk liker å kjøre den ;)

Xbox GT: MortenNilsen89

 

VW Passat GL 2.0i 1990 STV

BMW 518i E34 1.8 1995

Volvo 142 B20 19something(Bilcross)(Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vila beholt bilen.og det du gjenomgår no av feil er normal slitarse som kommer.

Og dette vil du også få på ander biler også.For passat har ikke så mye flere feil forhold til ander biler.Det er bare solgt så enormt mye av den forsel tilandre.Så da høres det ut som at dette er mye feil og at man må kviteseg med den.Jeg har hatt 4 passater til no og det i fra 1995 mod og oppover til den jeg har no 05 mod.og før hadde jeg alt i fra toyota til kia.og jeg har ikke noen form for mere feil på passaten en di andre bilan jeg har hadd.Så behold bilen og skyfte det som trengs så har du en go bil i mange år.Og passaten er bedre og kjøre end di andre bilan i samme prisklasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selg.

 

med mindre du er millionær. De som sier behold vil jeg si er vw fantaster. Det er ingen hemmelighet at disse bilene sliter med over gjennomsnittet problem, være seg forstilling, unormal bremseslitasje, høyt oljeforbruk, myyyye elektrisk duppedittrøbbel, drivknuter laget av tyggis etc etc... Dette er bare godt ment og ingen forutintatt melding. Den er basert på erfaring, og ofte rundt 150.000 km blir det extra mye tull har jeg inntrykk av.

Men, mange velger nok å betale selv og beholde siden bilen er så godt lyddempet. Så godt at du ikke merker at alt av foringer og gummi skriker under bilen.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min passat runda 320000 i dag, og sjølvsagt finns det ting som burde vore ordna viss eg skulle hatt ein "strøken" bil, men den virkar slik den er. Eg tenker slik: Kor mange gongar har bilen svikta deg? Eg har hatt min i over 8 år, det er ein 2000 mod, og eg har køyrt den 180000 på desse åra. Den har svikta meg ein morgon på desse åra, og det var batteriet som tok kveld. Eg fekk skubba den i gong, og kom meg på jobb. Så eg meinar du må behalde den, viss du har ein bil som startar og går kvar dag, og du er avhengig av det. Alle bilar har feil og manglar, så enkelt er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Etter mitt innlegg har følgende dukket opp: Xenon på begge sider har røket, samt ballast måtte byttes. I tillegg er clutch blitt merkbar slitt, det har begynt å knirke i bakstillingen og det slår i høyre forstilling over ugjevnheter, selv om jeg har hatt bilen på verksted for å fått bytta øvre høyre bærearm.

- Audi A4 2,0TDI B8

-Dont drive faster than your guardian angel can fly-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår