Gå til innhold

Audi 80 Cabriolet, rise from the ashes!

Ranger emnet


Millmaker

Anbefalte innlegg

  • Svar 65
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har ffremdeles et problem med tenningslåsen på den gamle slubberten. Jeg har byttet tenningsbryteren som nevnt her, og den var gåen som jeg ble fortalt her. Plasten hadde sprukket i den, visstnok en vanlig feil det.

Men så viser det seg jo at selve låssylinderen er gåen også, nytt problem!

 

Det er en tapp inni låssylinderen som går inn i tenningsbryteren, den er knekt av inni der. Ikke rart ting ikke virker da!!

 

Finner ikke ut av hvordan jeg får ut selve låssylinderen! Skal visstnok sitte i bare en skrue, type torx. Men hva hjelper det nåe jeg ikke finner den!! Noen som kan hjelpe med lokaliseringen??

 

Fant akkurat en ny sylinder til bilen(håper jeg....). Gikk over til naboen på jobben og de hadde en sylinder med nøkkel til en Audi 80/S2 som jeg har tatt med meg for å prøve.

Men er den lik som den jeg har tro?? Noen som kan sjekke og gi en tilbakemelding? Den nye(gamle tenningslåsen jeg hentet hos naboen) er merket med følgende nummer innstøpt i låsen: 893 905 851(D)

 

Kan jeg bruke denne tro?

Femmerlyden, sitter som støpt i hue for alltid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da er ny tenningslås på plass i bilen, fant den torx skruen når jeg tok av rattet og fjernet en plastkappe som dekte rattstang og deler av tenningslåsen. Enkel å skru ut da og ny ble montert.

Satt skiten sammen, monterte nytt batteri i bilen og skulle starte bilen for første gang på lang tid.

 

Spent var jeg når jeg slo på tenningen. Alt så ut til å virke, lys kom på og lamper lyste. Vridde litt til på nøkkelen, det ble motstand! Akkurat slik det ska være, ikke en nøkkel som bare går til endestasjon uten motstand og der ingenting skjer.

 

Bilen tok EN turning, så kvitret de fem sylinderene til! Gikk som ei klokke jo! Litt ventilbank som ventet, men etter 4 minutter så var den vekk og den gode femmerlyden strømmet ut igjen! Deilig!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Da er det håp om å få den gamle damen på veien igjen! Alt ser ut til å virke som det skal bortsett fra høyre bakhjul, det henger litt. Det er håndbrekket som har gjort dette engang, har opplevd det før.

 

Så det må jeg ta opp og se om jeg kan fikse det.

 

Men det positive nå er at motoren snurrer igjen og den snurrer godt!!

Femmerlyden, sitter som støpt i hue for alltid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

En liten oppdatering. Linselykter er på plass på bilen, ble mye bedre enn de gamle, flott facelift det.

 

Gummilistene er også byttet hele veien, DET ble ihvertfall mye finere. Utrolig hva slike små detaljer kan skemme bort en bil, ser mye helere og bedre ut med nye. Enkelt var det også, gjort i en fei.

 

Høyre bakhjul som hang litt i håndbrekket er også fikset, litt smøring og rensing var det som skulle til.

 

Så ting nærmer seg nå, kan være håp om å se den på veien igjen.

Femmerlyden, sitter som støpt i hue for alltid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må oppdatere med bilder etter hvert ;)

 

Litt sent nå, men lagde en guide for bytte av tenningslås (bakstykke). http://www.bilforumet.no/bilmerker/audi/audi-diskusjoner/281271-guide-demontere-instrumentpanel-b3-b4-c3-c4.html

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om jeg får plass til 18" hjul med ET48 på denne bilen?

 

Vet jo at 18" går siden jeg har det nå, men er usikker på ET.

 

Egentlig har jeg lyst på 16" på bilen igjen, men også der er jeg usikker på ET. Har lyst på 7,5x16 foran og 9x16 bak. Noen som kan si hva slags ET jeg da bør ha?

 

Jeg skal ha nye felger på den nemlig, de som er der nå er ikke pene lengre. Litt skader i "krommen" etter å ha stått en stund.

Femmerlyden, sitter som støpt i hue for alltid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originalt innpress er 35-38. Om du får plass til 18" med ET48 kommer an på bredden på felgen. F.eks 9x18" med ET48 tror jeg kan bli trangt med tanke på avstand til styrekule.

 

Ok. Er usikker på dimensjon på de, står bare 18" med 225/40 dekk på. De jeg har på i dag er vel 8x18" såvidt jeg husker og det er ikke noe problem.

 

Men som sagt så har jeg mest lyst til å gå ned til 16". Kunne tenkt meg Keskin KT1 felger, da med 9x16 bak og 7,5x16 foran. Noen formening om hvilket innpress jeg da bør ha? Og evnt dekkdimensjon?

Femmerlyden, sitter som støpt i hue for alltid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men som sagt så har jeg mest lyst til å gå ned til 16". Kunne tenkt meg Keskin KT1 felger, da med 9x16 bak og 7,5x16 foran. Noen formening om hvilket innpress jeg da bør ha? Og evnt dekkdimensjon?

Med den felgdimensjonen kan du kjøre originalt innpress (ET35) framme og gjerne noe mer bak slik at dekket akkurat går innenfor hjulbuen mtp senking.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg demontert speedometere og byttet alle lyspærene i dette. I tillegg har jeg montert kromringer rundt speedometer, turteller, bensinmåler og tempmåler. Ble en bra oppgradering det, og de var sånn "klikk" på plass utgave. Trodde det var sånne som jeg måtte klemme og bøye på jeg, men de var bare å klikke på plass. Veldig enkelt og ga en fin oppgradering i "dashen"!!

 

aazuhz.jpg

 

Har også gitt den helt ny olje og nytt filter, samt tatt en liten prøvetur. Moro å høre femmerlyden langs veien igjen, koste meg på den lille turen.

Endret av Millmaker

Femmerlyden, sitter som støpt i hue for alltid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kommer litt an på hvilken dekkdimensjon du skal ha. Like brede som felgene eller noe dekkstrekk. Dekk som subber i skjermene er fyfy.

 

Skal absolutt IKKE ha noe subbing, det er uaktuelt.

 

Derfor jeg maser litt om hva som kan passe og bli pent, skulle gjerne fått noen til å si at "DET passer, med sånn og sånn innpress".

Femmerlyden, sitter som støpt i hue for alltid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår