Gå til innhold

Audi 80 Cabriolet, rise from the ashes!

Ranger emnet


Millmaker

Anbefalte innlegg

Hei alle! Ny på forumet her og søker litt hjelp og tips.

Har en 92 modell Audi 80 cab 2,3 som har stått en stund, skal nå settes istand igjen.

I den forbindelse trenger jeg litt deler, satser på at derre har noen tips i den forbindelse.

*KJØPT TENNINGSBRYTER*Tenningslås: Når jeg satt den fra meg, så streiket tenningslåsen. Når man kommer til siste steget der du skal starte bilen, så er det ikke noen motstand eller fjæring på en måte. Heller ikke "fjærer" den tilbake igjen som den skal når bilen har startet hvis dere skjønner.
Noen som vet hva problemet kan være, eller noen som vet hvor en ny eller brukt tenningslås kan skaffes? Har bestilt tenningsbryteren som sitter i låsen ny, men tror ikke det er den.*KJØPT TENNINGSBRYTER*

*KJØPT*Dørlister: Utvendig på caben, nederst på dørene samt på framskjerm og bakskjerm så sitter det "gummilister". Jeg jakter noen nye lister der, men sliter med å finne disse. Noen som har noen tips til en trengende?*KJØPT*

*KJØPT*Nye bremseskiver er kjøpt inn både foran og bak. Skal prøve skivene fra Norsk Bildelsenter.*KJØPT*

*KJØPT*Linselykter. Vet det er stilig med linselykter på denne bilen, RS2 lyktene passer vel. Dog dyre,dyre,dyre. Men så fant jeg et par helt nye til en billig penge. Slo til!*KJØPT*

*KJØPT*Kalesje: Bestemte meg for å bytte kalesjen på den også, har kjøpt inn en helt ny en i sort. Det vil gjøre seg!*KJØPT*

*KJØPT* Hardtop: Etter LAAAANG tids leting fant jeg en! Original sådan, det skal bli godt å få på den!

 

*SØKES* ORIGINAL S2 FRONTFANGER ELLER LIGNENDE. VIL HA ORIGINAL FANGER FORAN OGSÅ, TIPS MOTTAS MED TAKK!!

Windshott: Jakter også en slik en, ta kontakt hvis du vet om en.

Ble mye dette, satser på litt hjelp av ekspertisen her inne, kommer sikkert mer etterhvert!

Slik så bilen ut før den ble satt vekk for en stund siden:

2qlsf9k.jpg

 

OPPDATERING OKTOBER2015:

Har endelig fått ta i en hardtop til bilen, og slik ser den ut nå med den på.

 

2jchz.jpg

Endret av Millmaker

Femmerlyden, sitter som støpt i hue for alltid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 65
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Først og fremst; Velkommen :)

 

Tenningslås: Når jeg satt den fra meg, så streiket tenningslåsen. Når man kommer til siste steget der du skal starte bilen, så er det ikke noen motstand eller fjæring på en måte. Heller ikke "fjærer" den tilbake igjen som den skal når bilen har startet hvis dere skjønner.

Noen som vet hva problemet kan være, eller noen som vet hvor en ny eller brukt tenningslås kan skaffes? Har bestilt tenningsbryteren som sitter i låsen ny, men tror ikke det er den.

 

Er nok selve bakstykket på tenningslåsen din som er defekt, altså den elektriske delen. Koster lite og har delenummer 4A0 905 849 C om manuelt gir og 4A0 905 849 B om automat. Del 1 på bildet under.

118905800.gif&hash=20e2ed70537dcdb444b2f6fad9aca8a7

 

Dørlister: Utvendig på caben, nederst på dørene samt på framskjerm og bakskjerm så sitter det "gummilister". Jeg jakter noen nye lister der, men sliter med å finne disse. Noen som har noen tips til en trengende?

 

Disse får du på Møller men er nok adskillig billigere på ebay. Link under.

http://cgi.ebay.de/Audi-80-Cabrio-Zierleiste-Turzierleiste-Leisten-Set-/130536132356?pt=Autoteile_Zubeh%C3%B6r&hash=item1e648f4f04

 

Resterende spørsmål kan jeg desverre ikke hjelpe deg med.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang skifte av bakstykket legger jeg til et par linker. Den første linken er ikke anvendelig på din bil da det ikke er likt, men er med bilder som forteller en del.

 

http://www.audipages.com/Tech_Articles/electrical_equipment/ignswitchreplace.html

http://nordicaudi.com/index.php?url=arkivet/artiklar/data/a1385/a1385.php&var=

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er Bilforumet som er tingen :)

 

For å komme til låseskruene som holder selve bakstykket så må instrumentpanelet ut, noe som er veldig fort gjort. Disse låseskruene er det som regel rød låselakk på, denne må fjernes først. NB! Rattet trenger du ikke ta av.

 

Slik demonteres instrumentpanelet.

InstrpanelA80.jpg

 

Og slik løsner du pluggene bak på panelet.

InstrpanelA802.jpg

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RS2-lyktene er fine og passer rett på en B4 Cab, men ikke så lett å få tak i da. Det finnes andre linselykter på markedet, dog ikke så fine å se på (men langt fra alle har samme smak som meg ;) )

 

RS2 linselykter: http://www.quattroco.com/deler/lykter/rs2/index.php

Endret av Quattro73

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, jeg får se hva det blir til med lykter. Førstepri er å få den igang igjen! Bilen er jo i ferd med å bli en klassiker kanskje, mulig jeg setter den vekk til den blir veteranbil. Men uansett så skal den opp å gå igjen først.

 

Dette er dessuten bilen det er snakk om for de som har interesse av det:

 

2qlsf9k.jpg

Femmerlyden, sitter som støpt i hue for alltid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering:

 

Har fått tak i litt deler ihvertfall. Bremseskiver og tenningsbryteren ble hentet i går, kjøpte dette fra Norsk Bildelsenter likegodt. Enkelt og greit det.

Fikk akkurat svar fra en på Ebay.de også, han selger komplett sett med de dørlistene i gummi inkludert de små på fram- og bakskjermene. Han hadde funnet ut at han kunne sende til Norge allikevel, så da ble det et slikt sett også. Tok like godt til begge sider, så blir det nytt og vakkert!

155 Euro kan da ikke være så ille for komplett sett? 6 lister pluss klips er det i pakka.

Femmerlyden, sitter som støpt i hue for alltid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst; Velkommen :)

 

 

 

Er nok selve bakstykket på tenningslåsen din som er defekt, altså den elektriske delen. Koster lite og har delenummer 4A0 905 849 C om manuelt gir og 4A0 905 849 B om automat. Del 1 på bildet under.

118905800.gif&hash=20e2ed70537dcdb444b2f6fad9aca8a7

 

#1 du ser på bildet der ikke skille på automat/manuell, men med eller uten startsperre(C er for biler med startperre). Skillet ligger i rattlåsen. Har akkurat bygd om min fra automat til manuell :)

[Audi 90 Sedan 88 2.3 10v Q] [Audi 100 Sedan 94 2.5 TDi]

[Audi S2 Sedan 94 2.2 20v TQ] [Audi S6 Avant 96 2.2 20v TQ]

[Audi A8 Sedan 95 2.2 20v TQ]

X:[Audi 100 Avant 93 2.3 10v Q][Audi 80 Avant 95 2.0][Audi S4 92 2.2 20v TQ][Audi 100 94 2.5 TDi]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Jeg husker jo ikke om jeg har startsperre eller ikke på den bilen jeg da! Får bare åpne og se på den bryteren som sitter der. Jeg mener det er startsperre på den, men vi får se. Om det er det, så har jeg jo kjøpt feil bryter selvfølgelig! Men det er sånn som skjer!

 

Noen som vet om det pleier å være startsperre på 92 modellen? Og hva om jeg har fått feil bryter, må jeg da ha enda en ny eller kan jeg sette på den som jeg har fått uten startsperre?

Femmerlyden, sitter som støpt i hue for alltid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderer også å bytte ut kalesjen på bilen, ser jo mye penere ut vet jeg. Er det vanlig med sydd bakvindu på disse, eller kan man også få det med glidelås?

 

Noen tips om hvor man kan få billigst mulig kalesje? Og gjerne en montasjeveiledning siden jeg eventuelt planlegger å gjøre dette selv.

 

Jeg vurderer også å putte på et sett med Keskin KT1 felger, i 16". 9x16 bak og 7,5x16 foran tror jeg kunne gjort seg.

Det står 18" på den i dag, men de er ikke så pene lenger og må derfor finne på noe.

 

Noen som har sett en slik cab med Keskin KT1 felger på og har en formaning om dette?

Femmerlyden, sitter som støpt i hue for alltid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår