Gå til innhold

Tomt for olje-Mondeo 2.0 tdci aut115 hk 2003


super_glue

Anbefalte innlegg

Skulle ut å kjøre en liten tur i går kveld. Ved lave turtall begynnte en raslelyd.Kjørte til nærmeste bensinstasjon, og peilet oljen, og der var ikke noe olje.Fyren som jobba der sa at lyden sannsynligvis var en ventillyd.

Han anbefalte at jeg skulle fylle på en liter olje (HELIX HX7 AF 5W-30 kr 239,-),kjøre hjem (3 km) for å så kjøre til Biltema i dag for å kjøpe Longlife, helsyntetisk motorolje 5W–30 til kr 119,- For å så 30km til Biltema med en liter olje i motoren.

 

I garasjen fant jeg 4 liter med Xtexh semi syntetic 5w-30 motorolje.

 

Kan jeg etterfylle med denne Xtech oljen,og er det noe andre tiltak jeg bør sette igang med hensyn til situasjonen.

 

Hvordan er kvalieten på biltema's olje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var så vidt olje3 på peilepinnen, men bensinstasjonfyren sa at det var ok. Tenkte jeg skulle dra til biltema i løpet av dagen. Burde jeg bare etterfylle - er det ok å kjøre tre forskjellige oljemerker i motoren(Helix, Xtech og Biltema (5w-30)?

 

Eller burde jeg få skiftet oljen. Mener jeg så noen som hadde billig oljeskift i Follo/Mossområdet. Får sjekke litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda billigere og bedre olje enn biltema kan man faktisk finne på europris! De kjøper inn store partier med Castrol, mobil 1, valvoline og det de får tak i. Da kan man få noen gode kjøp :)

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår