Gå til innhold

Damage control; våtpussing av lakk med 800-papir

Ranger emnet


HellKicker

Anbefalte innlegg

Et par små områder ( på fordør + bakskjerm) på min vakre volvo 850 ble i dag med uhell pusset med et vått 800-papir. Det ble ikke lagt på noe press, men noen riper fra andre dører som har blitt smelt inni førerdøren forsvant, så det har nok tatt vært i litt. Nå etter tørking ser jeg at lakken er noe mattere, og det vises faktisk også fra et par meters avstand. Fargen er standard volvo hvitfarge, og den har vel falmet litt med årene. Bilen har ikke vært polert/vokset på 2 år, og dette skulle vi liksom gjøre etter at vi tok rusten i dag da :well:

 

Hvordan kan jeg begrense skaden, dvs gjøre den minst mulig synlig, og også beskytte det som er igjen av lakk? Personlig tenkte jeg at kanskje en grundig voksing kunne gjøre det mer eller mindre usynlig, og så lenge bilen blir tatt godt vare på ville det ikke være alvorlig for lakken.

 

På forhånd, takk for alle svar!

Golf 2 1,6L 88. Gamle trofast

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville våtslipt med P1000/P1200, (P1500), P2500, så rubbet opp lakken. Du kan vokse bilen, men da blir den matt igjen når voksen vaskes bort. Fint du har en hvit bil og ikke en svart :D

 

Hei, takk for raskt svar. Ja, har googlet litt, ser ut til at folk generelt sier at rubbing tar seg av små riper, og ved å kjøre på med et fint sandpapir blir det små riper i stedet for 800-riper :P Digg med hvit bil i dette tilfellet ja, men det blir fanmeg fort skittete med asfalt og det som værre er! En nødløsning kunne jo vært å aldri vasket bilen, da er det så skittete uansett :P

Golf 2 1,6L 88. Gamle trofast

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår