Miss Marble Skrevet Juni 14, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2011 Jeg har kjøpt en Omega 2.0 16V 96-mod. Denne er det byttet til linselys på. Men, nærlysa virker ikke... Selger sa at han hadde byttet tilbake til orginallys, og da virka alt. Noen som har en ide om hva som kan være galt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Opel_Omega_MV6 Skrevet Juni 14, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2011 sjekka at ledninger er på plass eller eventuelt pærene/sikringer? Bytta til linselys selv, kjapt og lett jobb det.. Siter Opel Omega MV6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Juni 14, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2011 Sjekka at det er jording der, er vel h1 på omega såvidt jeg vet, har kun xenon selv. Der blir vel pæra jorda når du setter den fast i lykta. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Miss Marble Skrevet Juni 14, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2011 Fikk et tips om at det kunne være et rele, men siden jeg ikke har instruksjonsboka, så sliter jeg med å finne det riktige... Ellers skal pærer og ledninger vært ok... parklyset funker forresten...Og fulltlys... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Juni 14, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2011 Bare å skru på lysbryteren så ser du om det virker eller ikke. Da ser du om releet er i orden eller ikke. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Miss Marble Skrevet Juni 14, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2011 Hvis jeg vrir på bryteren har jeg parklys... Så da er det ikke releet altså? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Juni 14, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2011 Du vrir den helt om og ikke i bare midtstilling? Tror nok du må finne ut om du har strøm der. Har du sjekket sikringene? Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Miss Marble Skrevet Juni 14, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2011 (endret) Vrir helt over ja... Sikringene skal være i orden, men får rusle ut og ta en sjekk:) Fant ingen som har ryki, men har et nytt rele her, som det står "halvljusautomatik" på. Problemet er at jeg ikke aner hvor det skal sitte... Endret Juni 14, 2011 av Miss Marble Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Juni 14, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2011 Halvlys er nærlys. Nærlysreleet sitter bak dekselet som er nederst på høyresiden på pasasjersiden nede på gulvet. Du kan teste om det er strøm fra til pæren ved å koble pæren til ledningen som skal sitte bakpå pæren. Også tar du en ledning fra minusen på batteriet og ned på pæresokkelen. Lyser ikke pæren da så mangler du strøm fram til pæren. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KooPa TropA Skrevet Juni 14, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2011 Det reléet opelduude snakker om er kjørelysrelé, altså det som gjør at nærlys slår seg på ved tenning/start av motor. Nærlysreléet sitter med mindre jeg husker feil i sikringsboksen i motorrommet. Det er 2 like reléer, ett til nærlys og ett til fjernlys. Hvis du finner riktig, kan du bytte om de 2 reléene, hvis du da har lys i nærlys men ikke fjernlys, er reléet defekt. Jeg mistenker en feilkobling inne i lykten, enten fra fabrikk, eller fra forrige eier. Hadde lykten manglet jording, ville du ikke hatt fjernlys eller parklys. Siter 2006 Ford Mondeo 2.0 TDCI 130HK FMBA Automat 2000 VW Golf MK3.5 1.6 101HK AFT Cabriolet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sehen Skrevet Juni 14, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2011 Sjekk at jordingen står fast i selve sokkelen til H1 pæren. Har det vært Xenon i lyktene, er denne mest sansynlig ikke satt tilbake. Langlysene og park har jording i pluggen. Er den ikke fast, må du rote litt nedi lykta og se om du finner den. Lykke til :) Siter På ALKOHOL (E85) Omega 2,0-2,5V6 98mod. Drifting along slippery roads!!! Omega 2.0 94mod. Prosjekt :) Snart spiker !! Spiker nå, hvil i fred :) Astra F2 95 mod. 1,6 16V Bruksbil Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Miss Marble Skrevet Juni 14, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2011 Det reléet opelduude snakker om er kjørelysrelé, altså det som gjør at nærlys slår seg på ved tenning/start av motor.Nærlysreléet sitter med mindre jeg husker feil i sikringsboksen i motorrommet. Det er 2 like reléer, ett til nærlys og ett til fjernlys. Hvis du finner riktig, kan du bytte om de 2 reléene, hvis du da har lys i nærlys men ikke fjernlys, er reléet defekt. Jeg mistenker en feilkobling inne i lykten, enten fra fabrikk, eller fra forrige eier. Hadde lykten manglet jording, ville du ikke hatt fjernlys eller parklys. Da skal se om ikke jeg kan finne de to releene i morgen, takk for hjelpa:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Miss Marble Skrevet Juni 14, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2011 Sjekk at jordingen står fast i selve sokkelen til H1 pæren. Har det vært Xenon i lyktene, er denne mest sansynlig ikke satt tilbake. Langlysene og park har jording i pluggen. Er den ikke fast, må du rote litt nedi lykta og se om du finner den.Lykke til :) Tror ikke det har vært Xenon i lyktene, han hadde bilen kun kort tid, og hadde bytta lykter men med vanlige pærer...Får knote litt rundt oppi der. Ellers er jeg kjempefornøyd med bilen, ble påkjørt med den gamle Audien min, og nå ble det Omega Stv. uten en eneste knirke/knake/andre ulyder. Utrolig deilig:) Takk til deg også:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fakeq Skrevet Juni 15, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2011 Det reléet opelduude snakker om er kjørelysrelé, altså det som gjør at nærlys slår seg på ved tenning/start av motor.Nærlysreléet sitter med mindre jeg husker feil i sikringsboksen i motorrommet. Det er 2 like reléer, ett til nærlys og ett til fjernlys. Hei Har leitet galning etter relèet, på høyre siden fant jeg en stor kvit boks som det ser ut som hører kun til alarmen eller no, ikke til kjørelysene. Har du nermere beskrivelse på hvordan disse ser ut? Har ikke automatiske kjøre lys på høyreside forran og høyre bak. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
16vturbo Skrevet Juni 15, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2011 Fakeq: Det er en sikring til vær av sidene på bilen, jeg ville sjekket sikringene først. Du har vel sjekket pærene? Siter 1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt ''The one who shall be last... Will be sideways and smiling!'' :D monstergarasj på Instagram. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg