Overkill Skrevet Mai 28, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2011 (endret) Hei der vw folket. Har nettop bytta motor i min Golf 3, 97. Sto en 1.6 med automat i, bytta til 2.0 med manuell gir. Så spørsmålet er om noen har noe erfaring innen dette med å få start på det da ? Har skifta hjerne selvfølgelig. Skifta koilen bare for å gjør det. Har prøvd å koble om ledningen som gikk i girstaken inni bilen. Prøvd og å kople om den "ledningen" med 6 ledninger som går ned i automatkassen. Har lest noen sa "Kople 1 til 3, og 4 til 6". Noe som ikke fønka. (JODA, dette fønka, og MÅ gjøres for å få start på den) Bilen kinner ikke, men det er strøm, og bensinen kommer. Så står litt fast her x) (har masse deler ettersom delebilen skal kastes om ikke noen vil ha noe) mvh Tori : ) Endret Mai 29, 2011 av Overkill 6ledninger fønka Siter 240 <3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 29, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2011 Begynn med å få motoren til å gå på starteren. Dersom du har koplet begge ledningene på starteren så skal startmotor gå når du vrir på nøkkelen. Om ikke så har du sikkert glemt å kople til jord til motoren (ledning til girkassen). Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Overkill Skrevet Mai 29, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2011 Takk for svar:) Var en ledning til starteren som kødda litt ja. Så fikk start på den, men den sviver ikke. Den kutter bare ut etter 1-2 sekunder. Prøvde å skifte "magneten" inni nøkkelen, og "magneten" rundt tenningslåsen, det hjalp lite. Skal prøve å bytte boksen den ledningen fra "magneten" rundt tenningslåsen går innpå imorgen og se om det hjelper. Siter 240 <3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Mai 29, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2011 Om den stopper etter 2 sekunder så er det startsperra som ikke er fornøyd. Om du bytter Startsperre-enhet (den boksen bak instrumentet som spolen på tenningslåsen er koblet til), så må den kodes mot nøklene. Må gjøres hos Møller. Om du har byttet ECU, og setter inn startsperre-boks som hørte til den, og bruker nøkkel-chippene fra den bilen, så burde det gå. Startsperre og nøkkel må passe sammen, og så må ECU kjenne igjen startsperren. Om de er første generasjon startsperre kan ECU kodes mot ny startsperre med VAG-COM. På senere modeller må dette også gjøres hos Møller. -- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Overkill Skrevet Mai 30, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2011 Takk for supert svar :) Var det jeg tenkte å begynne å prøve på i dag, det med den startsperre-enheten, som spoolen rundt tenningslåsen er koplet til. Evt om det ikke går, får jeg prøve å prate med møller om å omkode enheten. Får håpe det fønker. Kommer med oppdatering ikveld ^^ Siter 240 <3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Overkill Skrevet Mai 30, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2011 Da var jeg back etter en prøve tur :) Alt fønka. Måtte skifte den startsperreboksen, spolen rundt tennginslåsen, og magneten inni nøkkelen yaay da var 2.0 gt i boks med MANUEL :D (automatkassen på 1.6 fønka ikke, det som starta prosjektet hehe) Takker for hjelpa folkens :) Siter 240 <3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Mai 31, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2011 :) :) Hyggelig når det ordner seg. Et problem mindre, og lykke til med nye utfordringer. .. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.