Gå til innhold

Mistet lappen.....igjen

Ranger emnet


generalen

Anbefalte innlegg

Hei. Var ute å kjørte på natten forleden. Blei tatt i kontroll, målt til 88km/t i 60- sone.

Samtykket til førerkortbeslag.

 

Lurer på hva straff eg kan vente meg?

 

Har tidligere mistet lappen allerede en gang. Er fremdeles på prøvetid. Har også en prikk.

 

Takker for svar. Kjør forsiktig:)

Endret av generalen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke godt å si, men tviler på du får noe i formildende retning siden dette har skjedd før samt du er i prøvetiden. Dette kommer seg sikkert når du blir voksen og har lært å kjøre hensynsfullt, aktpågivende og varsomt ;)

 

Minstetiden for tap av førerretten er 3 måneder. Tap av førerrett i 3 måneder ilegges ved:

 

Fartsgrense 30 km/t fart 56 km/t

Fartsgrense 40 km/t fart 66 km/t

Fartsgrense 50 km/t fart 76 km/t

Fartsgrense 60 km/t fart 86 km/t

Fartsgrense 70 km/t fart 106 km/t

Fartsgrense 80 km/t fart 116 km/t

Fartsgrense 90 km/t fart 126 km/t

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De ser ikke bort i fra detaljene i alle fall, det kan jeg love deg. Vil tippe du får minst det maksimale innenfor strafferammen, mao minst 6 mnd.

Ikke for å være ekkel, men hadde jeg vært aktor så hadde du fått så det svei av meg, da i håp om at du lærte. Maks straff + alt det andre i skjerpende retning. Altså 12 mnd minst! Heldigvis for deg så er det ikke jeg som måler ut straffen ;)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eventuelt er det bare å følge fartsgrensene. Da sparer man penger, beholder førerkort og kommer fram omtrent til samme tid, det er ikke mye tid man sparer på slikt.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk i dag forelegg i posten.

Direkte utdrag:

 

Ved å vedta dette forelegget samtykker De også i å tape retten til å kjøre førerkortpliktig motorvogn, if. vegtrafikkloven §33 nr 1 for 1 år 4 mneder regnet fra da førerkortet ble beslaglagt eller er levert til politiet, dvs. fra og med 21.mai 2011.

 

Det står videre at tapet av førerrettet sjerpes med INNtil 50%.

 

 

Litt uklart for meg, men så vidt eg forstår så er tapstiden 1 år og 4 mnd. (16mnd).

Men kan dette stemme?? At eg kan få 8mnd for å kjøre i 88kmt. + 50%, Altså 16mnd?

 

4mnd kan eg gå med på, meeen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår