Gå til innhold

Terondo

Bruker
  • Innholdsteller

    183
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Terondo

  • Bursdag 07/08/1981

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Movies, Scotch whisky, PC gaming, Scuba diving, Adobe Photoshop, Fest, Wushu, Kino, Disc golf, Tv Serier, Kino
  • Modell (eks S4)
    Leon 4 20VT - Stage1
  • Biltype (eks Audi)
    Seat
  • Årsmodell (eks 1995)
    2001
  • Yrke eller sivil status
    IT Konsulent
  • Motor (eks 1.6)
    1,8T
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Forge007, AEM dryflow, Stage 1 ~ 220HK
  • Fylke
    Hordaland

Contact Methods

  • Bosted
    Bergen

Terondo's Achievements

  1. Det trenger ikke å være MAF (LMM), men det er nok relater til forbrenningen et sted. Vil nok gjerne tro det er noe galt med bensin og luftblandingen. Dette styres gjennom ECU og typisk av data som kommer fra flere sensorer i innsug/eksos. Kandidater for dette problemet er: * MAF * Lambda * Bensinpumpe Evt. et sted på tenningen. I så fall er en av coilene høyaktuell. Feilsøking vil være å nappe ut MAF og se om problemet uteblir, når du kjører uten MAF sensoren innkoblet. Evt. om du har en smartphone kan du skaffe deg en ODB-II bluetoothadapter og diagnosere problemet. Vil tro det kommer en feil på det på diagnosen. Jeg bruker ELM327 fra dealextreme sammen med Torque til Android. Jeg har lamdafeil på min bil, og da lugger det slik som du beskriver i gasspådraget (når jeg drar på lite). Om jeg beiner på det jeg har, blir det ikke merkbart. Du har 2 lambdasonder på bilen, så da kan det være at en av de har noe problemer. Jeg har forøvrig motorlys i dashen på den lamdafeilen. Bør i alle fall feilsøke litt og ikke bare kjøpe nytt MAF hus. Det koster fort i overkant av 1500 spenn, noe ny lamda også gjør forøvrig.
  2. Matt sort fanger altså: Der har du den. Synes personlig ikke det er noe fint. Ser ut som du har en plastfanger ulakkert.
  3. Er noe usikker på hva du mener her, men det jeg tolker det som er at du ønsker å se hvordan fronten er i sort. Om det er dette du sikter til, så blir det noelunde sånn.
  4. Terondo

    Bremsecaliper

    Du har ventilerte skiver bak også. De aller fleste Leon modeller bruker ikke ventilerte skiver bak også. Du kan trygt bestille følgende kaliper om du ønsker: http://catalog.meca.no/ProductSheet.aspx?Article_ID=2189627&CarReference_ID=1294&CategoryType_ID=1 Denne skal i alle fall passe til min, som er lik den du har. Om du er usikker, bare trykk inn regnummeret på siden, og naviger deg frem til bremsedeler derifra.
  5. Dette kan igrunn ikke sies for ofte, men når felg og bil ikke er i samme vinkel, lar det seg ikke gjøre, uten at det ser unaturlig ut. Små avvik er selvsagt ikke problematisk, men her har du en bil fra siden og en felg som står på skrå, da blir det helt umulig. Her må du i så fall ha bilde av felgen, uten at den står på skrå. Det er også en fordel at felgen er hentet fra en bil, slik at bremseskive, kaliper osv. er med på bildet. Dersom det ikke er det, må dette i så fall tegnes for hånd, og det er gjerne ikke så veldig gunstig.
  6. Det trenger ikke å være N75 ventilen som er problemet. Motorlyset kommer på så lenge det er en eller annen feilmelding fra motoren. I dette tilfellet kan det være f.eks. coil, maf, lambda, plugger, n75 osv. Jeg ville nok kjørt en diagnose før jeg hadde forsøkt å skifte noe.
  7. Bare fortsett å brushe, så kommer det seg fra gang til gang. Panserforlengelsen ser naturtro ut. Fronten ble litt flat, men du er inne på det. Savner litt lysere grafikk på siden. Og så synes jeg kanskje at det var litt mørkt på innsiden av felgene. Og så vet jeg ikke helt hva du har gjort med bakdøren, men om du har tenkt å ta den bort, må du huske på å flytte alt det andre. Det er endel jobb å gjøre førerdøren større, flytte på B-stolper, og endre på vinduer, men for at det skal se ut som en 2 dørs, må man nesten gjøre det. En 2 dørs har ikke vinduer bak som kan rulles ned f.eks, og har normalt større dører fremme enn en 4 dørs har. Keep on the good work!
  8. Den mest idéelle dimmensjonen vil være 225/40-R18, men 235/40 fungerer det også. Er innenfor grensen for hva du har lov å ha på. Om jeg ikke husker feil er det ±5% som er grensen på høyden. Biltilsynet kan likevel komme til å bli kranglete om du ikke opplyser om at du har bredere dekk enn 2 dimmensjoner over vognkortspesifikk dimmensjon. Til min Leon har jeg 225/40-R18 dekk, og originalt sitter det 205/55-R16 på den, og dette trenger jeg ikke å si noe om til BT, siden det bare er 2 dimmensjoner over 205 dekkene. 225/40-R18 er også en hyggelig dimmensjon prismessig.
  9. Henger ikke helt med på alt du skriver her, men jeg ville gjerne ha latt være å kjøpe denne bilen og heller gått for noe annet tror jeg. At det mangler ABS tenner bak, gjør nok at følgende systemer vil være ute av drift, ABS bremser, ESP og antispinn. Koster ikke så veldig mye å få det rettet, men det kan teoretisk sett være snakk om noe mere. Ikke aircondition, betyr det at det ikke er klimaanlegg montert originalt, eller at det bare ikke fungerer? Dette ville for meg vært en dealbreaker. Stiller meg også noe skeptisk til om dette faktisk er en bil som kvalifiserer til S-line tilnavnet, uten klima og skinnseter og gjerne heller ikek sportseter? Feilen med at den dør etter at den startes kan være veldig mye forskjellig, ville nok anbefalt å fått den diagnosert før du evt. kjøper den. Pris, maks 50 000 om den hadde vært feilfri. Med alle feilene tror jeg ikke at jeg ville gitt mer enn høyst 30 000 for den.
  10. Det er så sinnsykt imponerende det arbeidet du gjør Glacius. Hvordan går du frem når du skal tegne alt fra grunn av. Jeg har bare brushet små deler, men detaljnivået du har på dine tegninger er noe helt annet enn det jeg har til nå. Hvilke verktøy går med til produksjonen av grafikken? Skisser du hvordan du tenker at det skal se ut før du setter i gang? Tegner du alt ferdig før du legger på refleksjoner fra omgivelser?
  11. Omtrent sånn skulle jeg tro: Å få felgen inn på det første bildet lar seg ikke gjøre. Den er i en helt annen vinkel enn dekket er på det bildet. I så fall må jeg finne et donordekk i samme vinkel, og choppe det inn, men det tar for lang tid til at jeg ser bryet verdt. Felgene er også standalone, så bremseskiver og den slags, må tegnes for frihånd, eller så må man finne noe egnet donorgrafikk til det også.
  12. Jeg tipper det ikke er så mye å gjøre med det, for det er ikke sikkert de som kokte i hop den nye fangeren tenkte på noe annet enn utseende da de designet grøftlysfester og posisjon på fangeren. For meg ser det ut som de peker mye den veien, og med mindre du ønsker å støpe egne fester og slikt, så er du litt stuck.
  13. 1. Ikke monter dumpen i atmosfærisk dump modus, da vil du kunne skade motoren. Monter dumpen i hybrid eller full resirk modus. På en moderne motor vil man ha en sensor som måler hvor mye luft motoren får inn gjennom innsuget. Dumper man denne luften ut i friluft, vil motoren likevel pøse på med det den tror er rett mengde drivstoff, og dermed ende opp med en veldig feit bensin/luft blanding. På sikt vil dette kunne være veldig skadelig for motoren. 2. Det er nærmest unødvendig med en atmosfærisk dumpventil om man har et åpent filter, da man ved å resirkulere den komprimerte luften tilbake i innsugsslangen, vil få en utblåsning gjennom filteret, som i praksis skaper en lyd, mye lik en atmosfærisk ventil. 3. Jeg er ikke helt sikker på hva du mener med at du fikk lyd fra motoren på 3500 RPM. Montert riktig skal du få en blåselyd så lenge du har opparbeidet deg trykk og slipper opp igjen gasspedalen. Straks motoren suger med vakum, åpnes fjæren som slipper luften ut. Originalt vil din bil ha noe sånn som 0.6 bar ladetrykk på det meste, noe som vil gi en grei blåselyd når du går fra trykk til vakum. På min hører jeg mest lyd om jeg slipper ut trykket tidlig, altså på rundt 2500-3000 rpm, men jeg har ikke originaltrykket, så jeg vet ikke helt hvordan den er om din f.eks. er original.
  14. Glemte i farten at dette ikke var en bensiner. Er så vant til å feilsøke på bensinere at diesel blir noe helt annet. At det var kardangen som var feilen på denne, hadde jeg aldri kommet på selv. Godt at det løste seg.
  15. Ikke for å være en gledesdreper, men personlig synes jeg at det er litt rart å komme i en "S4" med dieselmaskin, uten quattro og under halparten av gampene. Så lenge du holder deg borte fra å kline på S4 emblemer og slikt, er det for så vidt ikke så ille. Ser du har skrevet 'S4 grill' på ønskelisten, som såvidt meg bekjent bare er en A4 grill med S4 emblem. Da ville jeg langt heller sett deg sette på en RS4 grill, som ser langt penere ut, men uten emblem. Jeg kommer selv snart til å kjøre på Cupra R fangere og skjørt på min bil, men jeg kommer ikke til å ville ha noe Cupra/Cupra R emblem på den, til tross for at jeg har maskin nok til å dra fra en original Cupra R. Det beste vil da være å kjøre en emblemfri bil, så kan heller folk lure på hva du har under panseret.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår