Gå til innhold

Selges: Corrado 1,9L Turbo med datasprut. BUD!

Ranger emnet


daho

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å selge Corradoen da jeg ikke lengre har tid til å holde på med den.

Det er en 1989 mod G60 bygget om til 1,9L Turbo.

Bilen har gått 233k tror jeg (lenge siden jeg har sett på speedo). Overhalt motoren på 230k.

Kjøpte bilen for 55'000, Og har nok brukt større sum enn det på den etter jeg kjøpte den.

Bilen er ikke registrert da den må på eukontroll. Den er heller ikke godkjent med turbo i vognkortet.

 

Seriøse bud vil bli vurdert.

 

01.JPG

02.JPG

03.JPG

04.JPG

05.JPG

06.JPG

07.JPG

08.JPG

09.JPG

10.JPG

11.JPG

12.JPG

13.JPG

14.JPG

Chiptuning og diagnose

www.tntuning.no

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motorrom.

Blokk borret til 1,9L, alle lagre byttet.

Ross Racing 83mm smidde stempler.

Techtonics 268°/260° kam.

Autotech justerbart kam drev.

Techtonics Titan Ventil skiver og stivere fjærer.

Nye hydrauliske løftere.

Garret T3 60 Trim. Sanger, manifold osv. Fra Atp Turbo.

Bredbåndslambda og eksostempføler i downpipe.

2,5» Eksos fra turbo og ut til en eksospotte.

Msd Blaster 2 Coil.

BBM 8mm Silikon Tennplugg Ledninger.

Samco Silikonslanger til kjøling.

Alu rør og blå silikonslanger til intercooler.

Motorfeste front i aluminium fra BBM.

Oil Catch Tank.

Krom tank til servo-olje.

Hks Style Dump.

3» Inngang på innsuget, istedenfor orginalt som er 2,375»

Oljekjøler i front ved siden av radiatoren.

Frontmontert intercooler.

 

Inni bilen.

Shift light.

Turbotimer.

Innovate LM-1 Bredbåndslambda og logger.

Megasquirt 2 Extra.

Turbotrykksmåler.

Eksostempmåler.

Turbotrykk justering.

Lite ratt.

Cobra Alarm.

Optima Redtop Batteri

 

Under/Utenpå

Greenstuff klosser.

Slissa og borra skiver.

Nyoverhalt alle kalipere.

Gule foringer i hele forstillinga.

Høydejusterbart senkesett, godkjent i vognkort.

Rieger Styling.

Emblemfri grill og panserlist.

 

 

Motoren er nyoverhalt og etter det ble gjort begynte jeg på understellet.

Digifanten har blitt bytta ut med MS2 Extra, med et greit map til bilen som må fin tunes.

Siden digifanten ble tatt ut virker ikke elvinduer eller sentrallås. Så det er bare en ledning som må kobles til.

 

Er nok mer på bilen som jeg ikke har fått med her.

Chiptuning og diagnose

www.tntuning.no

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

den er jo ikke godkjent med turbo i vognkortet da, og dvs at man ikke kommer gjennom neste eu-ok. og for å få den godkjent må man trimme ned bilen til 160hk (+10%)... jeg er på utkikk etter corrado, men vil ikke gi mer enn 40000.. så da blir det for dumt å by det til deg iom at du vil ha 55k... liker ikke skambud selv. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke helt sånn tror eg... Er vel når bilen er over 10år så gjelder ikke 10% regelen, nyere enn 10 år så må du betale avgifter hvis motoren har mer enn 10% hk/dreiemoment. Men selv om bilen er over 10år så må du godkjenne motor, men hvis du har papirer på absolutt alt så kan det godt verr at biltilsynet vil godkjenne det. Men tanke på at resten av bilen er blitt "forsterka" å ikke bare motor..

 

Sånn jeg har forstått det, rett meg hvis jeg har feil :)

Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/

Moderator på StreetMeet

http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring

Vår neon :)

"If in doubt, flat out!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 10% regelen er bare for "orginale" motorer. Altså kjøper du en ny bil med 100hk så kan det være at du har mer enn 100hk i motoren siden alle motorene er ikke 100% like. Kan være at det er mindre også. Men det er derfor man har 10% margin. Bilen får du ikke godkjent i vognkortet siden volkswagen ikke leverte bilen med så mye hester. Men siden det sitter datasprut på den så kan man justere den ned så man får den godkjent. Om du da vil ha mer så er det bare noen tastetrykk. Jeg hadde tenkt å bruke den på bane. Men kom aldri så langt.

Chiptuning og diagnose

www.tntuning.no

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår