Gå til innhold

Volvo 740 -89 stopper under kjøring.

Ranger emnet


billit

Anbefalte innlegg

De siste dagene har min kjære volvo 740 stopper flere ganger under kjøring. Den mister all kraft, og bare dør. Prøver febrilsk å starte den i et par minutter før det blir liv igjen. Det er ikke tegn til liv under disse minuttene, men når den vel starter (like brått) går den helt normalt. Noen som har vært borte i det samme? Har såvidt sjekket diagnoseuttaket. I port nr 6 fikk jeg feilkode 1-4-4 og 2-1-4 (belastningssignal savnes og hastighetsgiver defekt). Gode råd mottas med takk..

 

Kim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg hadde noke lignande på ein motorsykkel. Da var det rust i tanken som førde til dritt i forgasserene.

Ta ein vanlig service viss du ikkje har gjort dette. Luftfilter, bensinfilter, tennplugger og kanskje eit par andre ting.

Er det forgasser på bilen din?

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Byttet impulsgiveren som sitter oppe på girkassen opp mot baksiden av motoren. Uten at dette hjalp nevneverdig. Feilkodene som jeg får opp skulle ikke tilsi at motoren bare skulle dø. "Hinke hjem-modus" ja, men ikke dø.. Det som er enda snodigere er at tiden det tar før den plutselig våkner til liv igjen er den samme (i alle fall virker det sånn).

 

Kim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste steg skulle være å begynne å demontere fordeleren og se om det var noe åpenbart feil. Ringte bilverkstedet på Lunheim om kanskje de kunne gi mæ noen tips, blir dyrt i lengden å kjøpe nye deler for å se om ting blir bedre. De hadde ingen ledige timer de to nærmeste ukene, men om jeg kunne komme med bilen i morgen skulle en av mekanikerne ta en kjapp titt på den. Han sa også at han hadde en klar mistanke om hva det kunne være. Håper ikke det er styreenhet..

 

Kim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var dommen klar. Bilen er fikset, og lommeboken nesten like hel. Bra service på bilverkstedet, fikk tekstmelding kl 11 i dag om at bilen var reparert ok det hele kom på 700,-. Det viste seg at synderen var bensinpumpereleet. Dette sitter bak askebegeret i midtkonsollen.

 

Så nå er det bare tut og kjør.. ;)

 

Kim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår