Gå til innhold

Høyt bensinforbruk

Ranger emnet


motorlover

Anbefalte innlegg

Hei

 

jeg har en audi a4 1997 modell 1,6 liter som bruker sinnssykt mye bensin syns jeg.

bilen bruker jeg fram og tilbake fra skolen.

jeg fylte hele tanken som er 50 liter og kjørte ikke mer enn 35 mil.

 

jeg har bytta lambdasonde og tennplugger, men det hjalp ikke noe. Idag sjekket jeg luftmengedemåleren og den ser ren ut den.

 

noe tips til en fattig student?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at motoren bruker en del mer bensin når motoren er kald, slik skal det være. Om det er kort vei til skolen din så får ikke motoren oppleve annet enn kaldkjøring (og småkjøring) og bensinforbruket vil da være vesentlig høyere enn ved langkjøring. Gi bilen en langtur og mål igjen.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at motoren bruker en del mer bensin når motoren er kald, slik skal det være. Om det er kort vei til skolen din så får ikke motoren oppleve annet enn kaldkjøring (og småkjøring) og bensinforbruket vil da være vesentlig høyere enn ved langkjøring. Gi bilen en langtur og mål igjen.

 

Men skal den bruke så mye?

 

Takk for svaret:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spar pengene dine og skaff deg noe diagnoseutstyr. Da kan du lese feilkoder istedet for å skifte unødvendige, dyre ting som er i orden. Skiftet lambda i går på min egen, men jeg hadde feilmelding på den da.

 

jeg har vag com og sjekka, derfor bytta jeg lambda. det er en feilmelding til jeg får " Camshaft position sensor" regner med det er kamaksel sensoren, men har det noe med forbruket å gjøre?

 

takker for svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har slettet feilkoden og sett om den kommer igjen? Camshaft position sensor gjør samme jobb som en hallgiver på eldre motorer. Ved feil på denne kan motoren ha feil tenning og derav høyere forbruk.

 

jeg har sletta det men det kommer opp igjen hele tiden. Nå er det eneste utveien å bytte sensoren, men jeg klarer ikke å finne sensoren. har sett at det ikke er så vanskelig å bytte det.

du vet tilfeldigvis ikke hvor den er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår