Gå til innhold

Teknisk spec på Primera


Fox

Anbefalte innlegg

Vet ingen ting om 4x4 systemet etc. Eneste jeg har hørt er at det går to eldre GT'er som er 4x4 i Norge. Den ene skal visst nok bli bygget om til en GT-R med motor fra en Sunny.

'07 Ford disConnect 220LX

'98 Audi Cabrio

 

x: V50 Sport, Laguna 1.6, Primera 2.0 GT, 2.0 SRI, 2.0 SE, 2.0 LX & 2.0 DLX, 2x Civic 1.4is, Focus 1.6, BMW 318i & Vectra 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 164
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 8 months later...

Kosmetiske og tekniske endringer (Stv er ikke tatt med):

91 - 94 (-GT): Ulakkerte fangere, antenne bak, mindre grill uten krom, ABS er tillegg.

91 - 94 GT: Andre fangere, sideskjørt, ABS er tillegg(?)

95 - 96 (inkl. GT):"GT" fangere, sideskjørt (GT og SRI), antenne på taket, krommet grill, røde og grå baklykter, ABS er standard

 

 

jeg leste nettop dette her, å da la jeg merke til at du skrev at ABS er standard på 95 model... jeg kjører en 95 mod 2,0 LX og jeg har ikke merket ett fnugg av ABS... det har jeg fundert over flere ganger... kan det være noen relèr fremme i motor rommet som har gått "dundass", etter som att jeg ikke har ABS? har sett oppe i motorommet og det står jo ei rekke med relèr der, men sitter ingen relèr under ABS merke...

 

eller er det jeg som tar feil her?

fint hvis noen kan rette meg her...!

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg leste nettop dette her, å da la jeg merke til at du skrev at ABS er standard på 95 model... jeg kjører en 95 mod 2,0 LX og jeg har ikke merket ett fnugg av ABS... det har jeg fundert over flere ganger... kan det være noen relèr fremme i motor rommet som har gått "dundass", etter som att jeg ikke har ABS? har sett oppe i motorommet og det står jo ei rekke med relèr der, men sitter ingen relèr under ABS merke...

 

eller er det jeg som tar feil her?

fint hvis noen kan rette meg her...!

 

Du ser fort om det er ABS på bilen din ved og kikke oppi motorrommet..

Det er ein firkanta klump med ein heil gjeng med rør stikkende ut av..

Gjerne litt i forkant og i venstre hjørne.. (når du står og kikker oppi.. altså på høyre siden til bilen)

 

 

 

2000 1.8 Comfort

QG18DE (direkte tenning) med 115hk (84Kw) Maks rpm 6500..

Den er ikkje lakkert helt ned.

Kom med Grøftelys, høydejustering på hovedlys, varme i setene og speil.

Elektriske vinduer framme, elektrisk stillbare speil, Klima og ellers lite "uvanligt" ! :D

(ja, høydejustering på ratt) Og ABS så klart..

NCCN (Nissan Car Club Norway)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drevet å oppdattert litt nå. Når det gjelder siste generasjon av P11 er jeg helt lost med tanke på info. Så det hadde vært fint om noen med litt peil på den *host* Moldvarp *host* kunne bidra med samme info som det er på P10. Om alle modellene har noe standard (som f.eks. ABS) så skriv det over og ikke bak hver modell. Blir litt overflødig og andre "viktige" ting koker bort i all teksten :) Tenkte å oppdattere litt på listen i dag. Så bidra mer enn gjerne :) Finnes det P11 med klima? Tenkte på den før ettellerannet144. :)

'07 Ford disConnect 220LX

'98 Audi Cabrio

 

x: V50 Sport, Laguna 1.6, Primera 2.0 GT, 2.0 SRI, 2.0 SE, 2.0 LX & 2.0 DLX, 2x Civic 1.4is, Focus 1.6, BMW 318i & Vectra 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt om P11-144 Sport, stasjonsvogn. Mulig dette også gjelder for sedan.

 

Motor: SR20DE

Utseende og utstyr: 2x el.vinduer, tåkelys, el.speil, oppvarmede seter (sportsseter), AC, ABS, SRS, lakkerte skjørter rundt om, NATS (ekstrautstyr?), fjernstyrt sentrallås.

 

 

Ekstra på STCC utgaven: STCC emblem i grill, dasbord, bagasjeluke og motorrom, senket, 17" felger (215/45), lakkert avstivningsstag mellom støtdempertårnene i motorrommet, lyktelister, hekkspoiler(?), STCC teppesett, STCC dør-terskelplater. 100 eksemplarer.

 

Noe er sikkert glemt.

[ ] Nissan Sunny E15ET

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg endret og oppdattert en del. Står litt tomrom noen steder. Det er pga. likt oppsett på alle utgavene nå. Som dere ser mangler jeg "vanligste modellene" på P11 etc.

'07 Ford disConnect 220LX

'98 Audi Cabrio

 

x: V50 Sport, Laguna 1.6, Primera 2.0 GT, 2.0 SRI, 2.0 SE, 2.0 LX & 2.0 DLX, 2x Civic 1.4is, Focus 1.6, BMW 318i & Vectra 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drevet å oppdattert litt nå. Når det gjelder siste generasjon av P11 er jeg helt lost med tanke på info. Så det hadde vært fint om noen med litt peil på den *host* Moldvarp *host* kunne bidra med samme info som det er på P10. Om alle modellene har noe standard (som f.eks. ABS) så skriv det over og ikke bak hver modell. Blir litt overflødig og andre "viktige" ting koker bort i all teksten :) Tenkte å oppdattere litt på listen i dag. Så bidra mer enn gjerne :) Finnes det P11 med klima? Tenkte på den før ettellerannet144. :)

 

Har lite peil selv..!

Har ikkje hatt bilen min 1 år ennå, men har rukket og gått gjennom 5 ulike leiebiler.. pgr. av verkstedsbesøk..!

Nissan Primera 2001 1.6 Sedan Sølvgrå Kun AC

Nissan Primera 2001 1.6 Sedan Blå Kun AC (men Kvite skiver i speedoen, billig plastikk imitasjon av alu deksler på girkonsoll og litt sånn)

Nissan Almera Tino 2002 1.8 Lysegrønn?

Nissan Primera 2004 1.6 Sort (med ryggekamera, DVD spiller og skjermer i nakkestøttene. Demo bilen til selgeren) ;)

Opel Zafira et eller annet.. (forferdelig uten like, faktiskt verre enn Tinoen.)

 

 

det derre NATS har eg jo og.. men tror det er nermest standard på alle nyere modeller.. (-99 micran min hadde det og)

 

Og P12 1.8 literen er vel samme motoren som eg har.. QG18DE..

 

Jap-Power:

Har sport'n din lakka dørhåndtak i samme farge som bilen??

Har lagt merke til at Alle 1.6 literene som er samme farge som min bil, har cromma dørhåndtaker, menst min har lakka i samme farge. Og alle di 1.6'rene er

lakka helt ned, noe min ikkje er.. angry .

Hva med din?? Er det noe forskjell på 2 literen?

NCCN (Nissan Car Club Norway)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jap-Power:

Har sport'n din lakka dørhåndtak i samme farge som bilen??

Har lagt merke til at Alle 1.6 literene som er samme farge som min bil, har cromma dørhåndtaker, menst min har lakka i samme farge. Og alle di 1.6'rene er

lakka helt ned, noe min ikkje er.. angry .

Hva med din?? Er det noe forskjell på 2 literen?

 

Sport'n har lakka dørhåndtak, ja.

[ ] Nissan Sunny E15ET

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drevet å oppdattert litt nå. Når det gjelder siste generasjon av P11 er jeg helt lost med tanke på info. Så det hadde vært fint om noen med litt peil på den *host* Moldvarp *host* kunne bidra med samme info som det er på P10. Om alle modellene har noe standard (som f.eks. ABS) så skriv det over og ikke bak hver modell. Blir litt overflødig og andre "viktige" ting koker bort i all teksten :) Tenkte å oppdattere litt på listen i dag. Så bidra mer enn gjerne :) Finnes det P11 med klima? Tenkte på den før ettellerannet144. :)

 

Min P11 Sri har AC som standard.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår