Jump to content
Bilforumet.no
Sign in to follow this  
Fox

Teknisk spec på Primera

Rate this topic

Recommended Posts

Tenkte å lage en oversikt over tekniske spesifikasjonene over Primera etter en at tråden om forskjellen på GT og SRI kom opp. Kom med det dere vet så fyller jeg inn etter som det kommer frem av info. Samler inn all data om Primera. Utstyr etc... Har tatt litt om P10 siden jeg kan mest om den. Det er sikkert en del justeringer som må til i oversikten. Har brukt Finn, søkt på biler og av egen hukomelse til denne listen.

 

Nissan går også under navnet Infiniti i noen land (Deriblandt USA)

Primera går også under navnet G20 i noen land (Deriblandt USA)

P11 andre utgave og P12 finnes ikke i USA. P11 ble solgt til 2002.

 

--- 1. Genarasjon ---

 

Modellbetegnelse:

P10 (91 - 96) 4 og 5 Dørs

W10(91 - 97) Stasjonsvogn

 

Vanligste modellene:

LX = Grunnmodellen

SLX = Mer utstyr utgave av LX

SE = Samme som SLX, men av nyere årgang

SRI = Sports utgave mer utstyr enn LX, mindre enn SLX

GT = GT utgave (150hk)

 

Motor:

GA16De = 102HK xxV xxxnm

SR20Di = 116HK 16V Twin Cam 166nm

SR20De = 125HK 16V Twin Cam 170nm

SR20DE = 150HK 16V Twin Cam 181nm

SR16VE = 173HK (7800rpm) / 119lb torque (7200rpm) (Ikke i Norge)

SR16VE N1 = 197HK (7800rpm) / 134lb torque (7600rpm) (Ikke i Norge)

SR20VE - 187HK (7000rpm) / 145lb torque (6000rpm) (Ikke i Norge)

 

Utgaver:

 

Bensin:

 

Spesielle Utgaver:

4/5 dørs:

1.6 GS = 90HK (91-94) 4/5 dørs

2.0 Optima = 115HK (93-94) 4 dørs

2.0 Plus Line = 125HK (94) 4 dørs

2.0 Top Line = 125HK (94)

 

Stasjonsvogner:

1.6 Busines Line = 102HK (94)

2.0 Top Line = 115HK (94-95)

 

Normale Utgaver:

1.6 LX = 102HK (91-96) 4/5 dørs

2.0 LX = 116HK (91-94) Stv/4/5 dørs

2.0 LX = 125HK (92-96) 4/5 dørs

2.0 LX = 116HK (? - 98?) Stv

1.6 SLX = 102HK (? - 98) Stv

2.0 SLX = 116HK (91-94) Stv/4/5 dørs

2.0 SLX = 125HK (92-94) 4/5 dørs

2.0 SE = 125HK (95-96) 4/5 dørs

1.6 SRI = 102HK (95-96) 4/5 dørs

2.0 SRI = 125HK (95-96) 4/5 dørs

2.0 GT = 150HK (91-96) 4 dørs

 

Diesel:

2.0 Optima = 75HK 4 dørs

2.0 DLX = 75HK (91-96) Stv/4/5 dørs

2.0 DSLX = 75HK (?) Stv/4/5 dørs

 

Utseende og Utstyr (Stv er ikke tatt med):

Standard: Oppvarmede seter (?), Servo (?)

 

"Gammel Type" (GmlT): Ulakkerta fangere, orange/røde baklykter, ukrommet liten grill

"Ny Type" (NyT): Lakkerta "GT" fangere, svarte/røde baklamper, krommet grill

 

LX (91-94) = "GmlT", Standard

LX (95-96) = "NyT", ABS(?)

SLX = "GmlT", 4x El.vinduer, El.speil, Oppvarmede speil(?), ABS(?) Tåkelys

SE = "NyT", 4x El.vinduer, El.speil, Oppvarmede speil, ABS, AC, Tåkelys, Doble hovedlykter

SRI = "NyT", Spoiler, Sideskjørt. ABS, 2x Elvinduer, Tåkelys

GT(91-94) = "NyT, Gml lykter", spoiler, sideskjørt, ABS (?)

GT(95-96) = "NyT", spoiler, sideskjørt, ABS

 

Modeller, ikke Solgt i Norge:

2.0 GT 4x4 = 150HK

2.0 TE Autech = 180HK

1.8 CI = ???HK

2.0 TM = ???HK

2.0 TS = ???HK

2.0 T4 = ???HK

2.0 GTE = ???HK 5 dørs

 

Annen Info:

Vet ikke om GT ble solgt ny i Norge etter '94

4x4 er vel ikke solgt ny i Norge (?)

2.0 TE Autech er solgt i høyreratt land, Tror det er en GT med annen ECU og div.

2.0 P10 er oppgitt til 125HK, men de er målt til 136HK originalt.

 

--- 2. Genarasjon ---

 

Modellbetegnelse:

P11 (97 - 99)

W11 (98 - 99)

 

Vanligste modellene:

 

Motor:

SR20De = 130HK 181nm

SR20DE = 150HK xxxnm

SR20VE = 190HK (ala V-Tech, ikke solgt i Norge)

 

Utgaver:

1.6 GX = 100HK (97-?)

1.6 SI = 100HK (97 - 99) 4/5(?) dørs

2.0 GX = 130HK (97-?)

2.0 SRI = 130HK (97 - 99) Stv/4/5(?) dørs

2.0 GT = 150 HK (97 - 99) 4 dørs Delskinn, AC

(GT 1998 & 1999 har grønt felt på rattet samt grønne instrumenter)

 

Utseende og Utstyr (Stv er ikke tatt med):

 

97 modellene har sorte/røde baklys mens 98+ har orange/røde

Bilene fikk også airbag i setene etter 98 (I hvertfall GT) Finnes ytterst få P11 som er registrert som 1996 modeller

 

GX = ABS, Fjernstyrt sentrallås(?) (Ekstra: AC)

SRI = AC

GT = Delskinn, AC

GT STW Edition (98 - 99) GT med helskinn, 17" BBS, Grønn Kamelonlakk.

 

Modeller, ikke Solgt i Norge:

2.0 GT STW Edition = 150HK (200 prod. til Tyskland)

 

--- 2. Genarasjon (Face lift) ---

 

Modellbetegnelse:

P11-144 (99 - 01)

W11-144 (00 - 02)

 

Vanligste modellene:

Comfort =

Elegance =

Sport = Sportsutgaven som er lakkert ned, Sportsinteriør mm.

 

Motor:

QG18De = 115HK xxxnm

SR20De = 140HK 192nm

 

Utgaver:

1.8 Comfort = 115HK

1.8 Elegance = 115HK Stv

1.8 Sport = 115HK

2.0 Sport = 140HK

 

Utseende og Utstyr (Stv er ikke tatt med):

Standard: Oppvarmede seter, ABS

 

Comfort = 2x El.vinduer, Tåkelys, El.speil m/varme, AC (?)

Sport = 2x El.vinduer, El.speil m/varme, Tåkelys, Lakkerte detaljer, fjernstyr sentrallås

STCC = Samme som Sport prod. 100. STCC emblem i grill, dash, bakluke, motorrom, matter og dør/terskelpanel. Senket, 17", stab.stag, lyktelister, hekkspoiler. (?)

 

--- 3. Genarasjon ---

 

Modellbetegnelse:

P12 (02 - on)

W12 (02 - on)

 

Vanligste modellene:

Visia = Grunnmodellen

Acenta = Mer utstyr utgave

Tekna = Største modell

 

Motor:

xxx16xxx = 109HK

QG18De = 116HK

xxx19xxx = 120HK

xxx20xxx = 140HK 192nm

 

Utgaver:

1.6 Visia Stv/4/5

1.6 Acenta Stv/4/5

1.8 Visia Stv/4/5

1.8 Acenta Stv/4/5

1.8 Tekna Stv/4/5

1.9D Visia Stv/4/5

1.9D Acenta Stv/4/5

2.0 Acenta Stv/4/5

2.0 Tekna Stv/4/5

 

Utseende og Ututstyr (Stv er ikke tatt med):

Visia = Standard modell

Acenta =

Tekna =

 

--- Diverse info, Alle modeller og årganger ---

 

Nissan går også under navnet Infiniti i noen land (Deriblandt USA)

Primera går også under navnet G20 i noen land (Deriblandt USA)

P11 andre utgave og P12 finnes ikke i USA. P11 ble solgt til 2002.

SRI, SI og Sport er samme betegnelse men med forskjellige motorstørrelser/årsmodeller.

"GT STW" og "STCC" er spesialbiler med begrenset opplag. STW er kun solgt ny i Tyskland.

Edited by Fox

Share this post


Link to post
Share on other sites

Primera har vel aldri blitt levert med turbo i det heletatt??!!!!

Det eneste jeg har lest er at nismo bygde om 20 stk venstreratt med turbo (1 går i danmark)

 

Har heller aldri hørt om SR20DET med 150hk!!

 

Har jo også disse modellene her som går i Australia/New Zealand!!

 

----------------------------------------------------------------------------------

 

1.8 CI

Base spec, drum brake rear end, steel wheels

 

2.0 TM

Average spec, velour trim, non ABS, alloy wheels

 

2.0 TE

High spec, Recaro style trim, ABS,alloy wheels, factory spoilers

 

2.0 TS

Same as TE, without the spoiler kit

 

2.0 T4

Same spec as TE, but 4WD and some have leather trim

 

2.0 TE Autech

Same as TE with addition of a bigger front lip spoiler and enlarged boot spoiler, rearmed interior, modified exhaust, modified ECU, changed compression ratio, changed timing, modified suspension, upgraded from 150hp to 180hp.

 

2.0 GTE

This is a UK spec five door liftback, much the same spec as the TE, but with a red top motor

In 1993 they changed some of the specs mainly the trim, (higher spec trim, fold down back seat) and introduced a new 1.8 SR18 engine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I USA er vel godt over halvparten av Primeraene med Turbo. Hvis jeg ikke tar mye feil. Mener det er en 2.0 som lader på 0.1

 

Det finnes en Primera med 2.5l også... Men vet nesten ingen ting om den.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Du kom meg i forkjøpet :=) Lest feil. :) Leste om en G20t med turbo. Men t'en står for touring og turboen var ettermontert tydeligvis. Fant den oversikten på den klubben i New Zealand jeg også. Men vet du noe mer om de? Er det Recaro i SRI/GT også?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Originally posted by PrimeraSRI

Du kom meg i forkjøpet :=) Lest feil. :) Leste om en G20t med turbo. Men t'en står for touring og turboen var ettermontert tydeligvis. Fant den oversikten på den klubben i New Zealand jeg også. Men vet du noe mer om de? Er det Recaro i SRI/GT også?

 

Er vel ike recaro i SRI/GT orginalt...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Originally posted by Primera

Motor:

SR20Di: 115/116 hk

 

Er litt usikker på om '94 2.0 LX har 125 hk. kompisen min sier hvertfall at han har 125 hk. å den LXen drar SRien min lett. (LXen er orginal)

Hadde en P10 94' 2.0 SLX med 125 HK, men den yter 136 hk ifølge test i Trafikmagasinet og en Nissan-mekaniker jeg snakket med. Nissan unndro seg litt avgifter der

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.