mr_primera Skrevet Mars 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2004 Originally posted by partypulp Hvordan måler dere bensinforbruket? den er jo ikke nøyaktig i det hele tatt den bensinmålern ? Min bruker kraftig med bensin har jeg funnet ut.. Fulgte 3/4 tank på fredag.. 300 kroner. kjørt lørenskog-råholt tur/retur og lørenskog-Svinesund tur/retur.. nå er tanken nesten tom.. Dyrt med bil ja Jeg bruker å fylle full tank og restarte trip-telleren. Neste gang jeg fyller, fyller jeg også helt opp. Og så tar jeg å bruker litt kalk (liter du fyller delt på så mange mil du har kjørt) Siter --> Nissan Primera 96 <-- X - Toyota Corolla 83 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NissanPrimera Skrevet Mars 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2004 Originally posted by partypulp Hvordan måler dere bensinforbruket? den er jo ikke nøyaktig i det hele tatt den bensinmålern ? Min bruker kraftig med bensin har jeg funnet ut.. Fulgte 3/4 tank på fredag.. 300 kroner. kjørt lørenskog-råholt tur/retur og lørenskog-Svinesund tur/retur.. nå er tanken nesten tom.. Dyrt med bil ja Jeg brukte ca kvart tank tur/retur svinesund på lørdag..... Siter -98 Almera GTi x-95 Primera 2,0 Sri x-200sx S13 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sony606 Skrevet Mars 30, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2004 målte min primera 2.0 lx 91 modell til 1.0-1.3L per mil bykjøring altså. på langkjøring bruker den rundt litern.. sinnsykt mye spør du meg. lure på hvor stor tanken på min er, tror den neppe kan være noe mere enn 55-60L Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Michal Skrevet Mars 30, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2004 Blanda kjøring ligger min på 0,79 (P11 2,0 L 99mod med vinter dekk. 205/50/16) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mew Skrevet Mars 31, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2004 Etter service har min gått ned fra 1.36 - 1.11 på bykjøring. Siter 2001 Audi RS4 2.7 Biturbo 2011 VW Transporter TDI (firmabil) 2007 VW Transporter TDI 4Motion 2004 VW Transporter TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NissanPrimera Skrevet Mars 31, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2004 Originally posted by sony606 målte min primera 2.0 lx 91 modell til 1.0-1.3L per mil bykjøring altså. på langkjøring bruker den rundt litern.. sinnsykt mye spør du meg. lure på hvor stor tanken på min er, tror den neppe kan være noe mere enn 55-60L 60 liter er den på;) Siter -98 Almera GTi x-95 Primera 2,0 Sri x-200sx S13 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wirrumsen Skrevet April 2, 2004 Rapporter Share Skrevet April 2, 2004 På min P11 2.0 har jeg brukt ned i 0,58 på langkjøring, og 0,88 på blandetkjøring. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Orjan_S Skrevet April 6, 2004 Rapporter Share Skrevet April 6, 2004 Siste måling med piggdekk, langkjøring i "grei" hastighet 0,75 med P10 GT. Siter BMW 330xdA Touring MY 02 Primera GT -94 300ZX -88 NA xSAAB 99 -84 Honda Z-50 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
powerforce Skrevet April 7, 2004 Rapporter Share Skrevet April 7, 2004 Restarta triptelleren når jeg fylte sist. Nå har jeg kjørt 24 mil, og har bare 1/4 tank igjen. (!) Med litt matematikk: 60 - (60/4) / 24 = (60 - 15) / 24 ~= 1.9 liter / mil Kjører stort sett bare til jobb... som er i underkant av 20km hver vei. Kjører pent også. Noe muffens her :\ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eGtTurbo Skrevet April 8, 2004 Rapporter Share Skrevet April 8, 2004 Kan ikke regne det slik. Pga utformingen av tanken er tankmålernåla ujevn i måten den synker på. Tror det er første halvtank som går saktest. Fra halv og ned går den fort. Må fylle til bensinpumpa klikker av, så kjøre og telle km, så fylle til pumpa kliker igjen. Da først ser man hvor mange liter man har brukt og hva forbruket er. Må i tillegg ha i bantankene at triptelleren ikke alltid rett - felger osv. Pappa sin mercedes målte 48 mil da min sto på 36,5 mil..!! Det er bra forskjell, så forbruksmålingen blir litt feil på min iallefall :) Siter - Nissan Primera eGT - 180SX TimeAttack x WRX x Carlos Sainz x Turbo Primera osv osv osv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
partypulp Skrevet August 22, 2004 Rapporter Share Skrevet August 22, 2004 Bilen min bruker så sinnsykt mye bensin.. Noen som har en ide på noen tiltak jeg kan ta for at den skal bruke mindre? Fyller da også 98 oktan.. og lommeboka krymper Siter http://www.mitsubishi-klubben.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rival Skrevet August 22, 2004 Rapporter Share Skrevet August 22, 2004 Originally posted by partypulp Bilen min bruker så sinnsykt mye bensin.. Noen som har en ide på noen tiltak jeg kan ta for at den skal bruke mindre? Fyller da også 98 oktan.. og lommeboka krymper Kjøp ny lommebok... "EHEHEHEH" Neida, aner ikke. :) Siter Just because i rock, doesn`t mean i`m made of stone. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sony606 Skrevet August 22, 2004 Rapporter Share Skrevet August 22, 2004 lure på om det har noe å si om man har single/mono-point eller multi-point injection. min har single-point, så kan jo være at den bruker mere pga det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ArraKiss Skrevet August 22, 2004 Rapporter Share Skrevet August 22, 2004 Originally posted by eGtTurbo Kan ikke regne det slik. Pga utformingen av tanken er tankmålernåla ujevn i måten den synker på. Tror det er første halvtank som går saktest. Fra halv og ned går den fort. Må fylle til bensinpumpa klikker av, så kjøre og telle km, så fylle til pumpa kliker igjen. Da først ser man hvor mange liter man har brukt og hva forbruket er. Må i tillegg ha i bantankene at triptelleren ikke alltid rett - felger osv. Pappa sin mercedes målte 48 mil da min sto på 36,5 mil..!! Det er bra forskjell, så forbruksmålingen blir litt feil på min iallefall :) Dette med at nåla synker fortere på siste halvdel av tanken tror jeg gjelder på Audi også, for jeg har hatt intrykk av at bensinforbruket var høyere når jeg hadde igjen ca halv tank enn full... takk for at du rettet opp i mine mistanker som viste seg å være feil, det var jo en logisk forklaring på det:D Siter ----------------------------------------------- *1999 Audi TT ~The Bi-TT-ch~ ------------------------------------------------------ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
p10turbo Skrevet August 23, 2004 Rapporter Share Skrevet August 23, 2004 Hmmmm. Jeg bruker 2,7 på mila. Kan det være p.g.a turbo??? Ja ja det koster og trimme. Men jeg kommer meg jævli fort til 7eleven når siste utgave av Lek er kommet...... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg