Gå til innhold

Hvor mye bensin bruker din Primera?


Mew

Anbefalte innlegg

Originally posted by partypulp

Hvordan måler dere bensinforbruket? den er jo ikke nøyaktig i det hele tatt den bensinmålern ?

 

Min bruker kraftig med bensin har jeg funnet ut.. Fulgte 3/4 tank på fredag.. 300 kroner.

kjørt lørenskog-råholt tur/retur og lørenskog-Svinesund tur/retur.. nå er tanken nesten tom.. Dyrt med bil ja

 

Jeg bruker å fylle full tank og restarte trip-telleren.

Neste gang jeg fyller, fyller jeg også helt opp.

 

Og så tar jeg å bruker litt kalk (liter du fyller delt på så mange mil du har kjørt)

--> Nissan Primera 96 <--

X - Toyota Corolla 83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by partypulp

Hvordan måler dere bensinforbruket? den er jo ikke nøyaktig i det hele tatt den bensinmålern ?

 

Min bruker kraftig med bensin har jeg funnet ut.. Fulgte 3/4 tank på fredag.. 300 kroner.

kjørt lørenskog-råholt tur/retur og lørenskog-Svinesund tur/retur.. nå er tanken nesten tom.. Dyrt med bil ja

 

Jeg brukte ca kvart tank tur/retur svinesund på lørdag.....

-98 Almera GTi

 

x-95 Primera 2,0 Sri

x-200sx S13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Originally posted by sony606

målte min primera 2.0 lx 91 modell til 1.0-1.3L per mil bykjøring altså.

 

på langkjøring bruker den rundt litern..

 

sinnsykt mye spør du meg.

lure på hvor stor tanken på min er, tror den neppe kan være noe mere enn 55-60L

 

60 liter er den på;)

-98 Almera GTi

 

x-95 Primera 2,0 Sri

x-200sx S13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke regne det slik. Pga utformingen av tanken er tankmålernåla ujevn i måten den synker på. Tror det er første halvtank som går saktest. Fra halv og ned går den fort. Må fylle til bensinpumpa klikker av, så kjøre og telle km, så fylle til pumpa kliker igjen. Da først ser man hvor mange liter man har brukt og hva forbruket er. Må i tillegg ha i bantankene at triptelleren ikke alltid rett - felger osv. Pappa sin mercedes målte 48 mil da min sto på 36,5 mil..!! Det er bra forskjell, så forbruksmålingen blir litt feil på min iallefall :)

- Nissan Primera eGT

- 180SX TimeAttack

x WRX

x Carlos Sainz

x Turbo Primera osv osv osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...
Originally posted by partypulp

Bilen min bruker så sinnsykt mye bensin.. Noen som har en ide på noen tiltak jeg kan ta for at den skal bruke mindre?

Fyller da også 98 oktan.. og lommeboka krymper

Kjøp ny lommebok...

"EHEHEHEH" Neida, aner ikke. :)

Just because i rock, doesn`t mean i`m made of stone.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by eGtTurbo

Kan ikke regne det slik. Pga utformingen av tanken er tankmålernåla ujevn i måten den synker på. Tror det er første halvtank som går saktest. Fra halv og ned går den fort. Må fylle til bensinpumpa klikker av, så kjøre og telle km, så fylle til pumpa kliker igjen. Da først ser man hvor mange liter man har brukt og hva forbruket er. Må i tillegg ha i bantankene at triptelleren ikke alltid rett - felger osv. Pappa sin mercedes målte 48 mil da min sto på 36,5 mil..!! Det er bra forskjell, så forbruksmålingen blir litt feil på min iallefall :)

 

 

 

Dette med at nåla synker fortere på siste halvdel av tanken tror jeg gjelder på Audi også, for jeg har hatt intrykk av at bensinforbruket var høyere når jeg hadde igjen ca halv tank enn full... takk for at du rettet opp i mine mistanker som viste seg å være feil, det var jo en logisk forklaring på det:D

-----------------------------------------------

*1999 Audi TT ~The Bi-TT-ch~

------------------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår