Gå til innhold

porting av 1,8

Ranger emnet


golfen90

Anbefalte innlegg

Ventilsetene og innsugsportene kan med fordel modifiseres. Verktøyet du trenger for å skjære flergraders ventilseter koster en del og bør brukes av kyndige.

Hissigere kam er aldri feil, da såfremt valget av kam står i stil med resten av motoren.

Grenrør gjør susen, vil om riktig konstruert øke effekten betraktelig på en modifisert motor. Gir selvsagt gevinst også på original motor.

2.5" eksos er alt for stort til en 1.8 sugemotor, da selv om motoren er sterkt modifisert. 2" er perfekt, 2,25" om du har effektuttak opp mot 200 hk.

Om du velger å porte toppen så bør du vite hva du driver med. Fjerner du gods på feil steder så kan du ende opp med redusert effekt!

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår