Gå til innhold

Veldig dårlig drag i bilen??

Ranger emnet


JensA

Anbefalte innlegg

Ein morning på vei til jobb skulle eg gi litt ekstra gass, men då var det nett som å trakke i graut. Det virker som om turboen ikkje kobler inn, klarte ikkje å komme opp i 100 på ei lang rett strekning.

Eg stoppa bilen og starta den på nytt og då kobla turboen inn, men det er ikkje samme draget i bilen lenger.

 

Det samme skjedde i dag, og det skjer sikkert igjen i morra.

 

Meiner i huske at det har stått om det her på forumet før, men eg fant ikkje tråden.

 

Nåken som kan hjelpe meg med dette problemet?

 

Eg har ein 1,9Tdi

VW Passat 1,9Tdi 2003 mod

VW Golf 1,9 Tdi 2004mod (solgt)

Subaru Legacy 2,2 1992mod (solgt)

Audi 80 2,0 1992mod (solgt)

VW Derby 1,3 1977mod (oppussing)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ein morning på vei til jobb skulle eg gi litt ekstra gass, men då var det nett som å trakke i graut. Det virker som om turboen ikkje kobler inn, klarte ikkje å komme opp i 100 på ei lang rett strekning.

Eg stoppa bilen og starta den på nytt og då kobla turboen inn, men det er ikkje samme draget i bilen lenger.

 

Det samme skjedde i dag, og det skjer sikkert igjen i morra.

 

Meiner i huske at det har stått om det her på forumet før, men eg fant ikkje tråden.

 

Nåken som kan hjelpe meg med dette problemet?

 

Eg har ein 1,9Tdi

Registerreima!!!

 

Hadde slik på min Touran. Til slutt hoppet den ei tann, og da ville ikke motoren gå (heldigvis, så jeg slapp knust topp).

Har du oversikt når den er byttet?

 

Kan jo seff være noe annet... f.eks. luftmengdemåleren er jo en klassiker.

 

Håper du finner ut av dette. :)

Endret av Jahny

13 Toyota Prius + Seven (Taxi) | 01 Audi Ur-Allroad 2,5TDi  | 91 Audi 100q 2.3E Avant | 87 VW Transporter 1,6 TD Syncro | 90 Audi 200 20V | 86 Audi 100 CD Avant| 91 Audi S2 | 93 Calibra Turbo 4x4
VW Audi Club Norwegen - Troms & Finnmark Lokallag

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Registerreima!!!

 

Hadde slik på min Touran. Til slutt hoppet den ei tann, og da ville ikke motoren gå (heldigvis, så jeg slapp knust topp).

Har du oversikt når den er byttet?

 

Kan jo seff være noe annet... f.eks. luftmengdemåleren er jo en klassiker.

 

Håper du finner ut av dette. :)

 

 

 

Registerreima er skifta for 15000km siden så den er det ikkje vil eg tru.

Men det som er rart er at det er no når det er kaldt det skjer, når sola har varma bilen er den grei..

 

 

For gå over litt slanger og diverse, burde no klare å finne ut av dette.

 

Takker og bukker for svar :)

Endret av JensA

VW Passat 1,9Tdi 2003 mod

VW Golf 1,9 Tdi 2004mod (solgt)

Subaru Legacy 2,2 1992mod (solgt)

Audi 80 2,0 1992mod (solgt)

VW Derby 1,3 1977mod (oppussing)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Googlet litt tidligere i dag og leste et sted om en engelsk fyr som opplevde noe lignende. Han hadde funnet ut at det var vann i drivstoffet når det var kaldt. Kanskje det går an å sjekkes på en eller annen måte?

VW Tiguan 110tdi excl.R-Line

Audi TT 2.0 TFSI 2007-solgt

Golf V 2.0 FSI 2004 - solgt

Golf IV 1,6Highline 1999-Solgt

Citroen zx 1,4i Harmonie - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Googlet litt tidligere i dag og leste et sted om en engelsk fyr som opplevde noe lignende. Han hadde funnet ut at det var vann i drivstoffet når det var kaldt. Kanskje det går an å sjekkes på en eller annen måte?

 

 

Det må eg sjekke, det har vert lite drivstoff på tanken i det siste, så det kan jo vere kondens som har komt seg inn i systemet.

VW Passat 1,9Tdi 2003 mod

VW Golf 1,9 Tdi 2004mod (solgt)

Subaru Legacy 2,2 1992mod (solgt)

Audi 80 2,0 1992mod (solgt)

VW Derby 1,3 1977mod (oppussing)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår