Gå til innhold

Er det noe håp for mitt matte panser?

Ranger emnet


xxLancerxx

Anbefalte innlegg

Poleringsmiddelet har du på paden. (trenger ikkje masse!)

So køyrer du på lågaste hastigheit for å ha på polishen på lakken. (på eit lite område maks 40 x40 cm)

Derretter nokre runder med litt hastigheit.

Avslutt med litt lågare hastigheit og press til slutt.

 

Men dette er litt forskjelligt avhengigt av kva slags poleringsmiddel du har og lakken du polerer

 

Det finnes sikkert haugevis av videoer på youtube. (nokre bra og andre sikkert ikkje so bra!)

 

Man bruker litt press etter man har spredd polishen, og har begynt å kjøre på korrigeringshastighet, f.eks 1500rpm.

Når man da har nesten brutt ned polishen, og skrur ned hastigheten til f.eks 1200rpm, bruker man ikke press! Da er det nesten bortkasta.

 

Press brukes for å korrigere bedre, ikke under "burnishing". Vekten av maskinen er tilstrekkelig til det.

1996 Volvo 945 Racewagon

X 1986 Volvo 745 Racewagon

 

Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Stikk på BilXtra og kjøp deg denne:

 

 

Hvis det er Clas Ohlson maskin du har, så anbefaler jeg at du bytter ut putene med de fra Sonax, som også selger på CO.

Husk at du alltid starter og stopper maskinen mens den ligger PÅ lakken og det er ikke mengden produkt du påfører som er avgjørende :) Kjøp deg også noen gode mikrofiberduker, som f.eks Meguiars sine.

Endret av Dr_S

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å få til dette anbefales det å bruke roterende maskin da det må litt arbeid til for å fjerne den døde lakken. Kan også gå med DA maskin, men da skal man ha god til :)

 

Og så er det lett å bli lurt, da oljene man tilfører får det til å se bra ut :)

15 Nissan Leaf Nordic

05 VW Caddy 1.9TDI
x08 Volvo S40 1.6D Mom
x96 Ford Mondeo 2.0 GLX
x68 Peugeut 404

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal kun bruke Ultimate Compound sammen med DA maskin. Så om du har roterende så ville jeg ha investert i en annen Polish/Compound/Rubbing.

 

Regner med du mener rubbing, og det er bare ett av mange ord som blir brukt innenfor bilpleie. Og det er veldig fort å snakke om hverandre da noen bruker det ene ordet mens andre bruker et annet igjen.

 

Det som skjer videre kommer helt an på hva du har lyst/tenkt å legge i av penger. Det er en nokså høy "startpris" på bilpleieting da det kan være dyrt, men til gjengjeld vare lenge.

 

Men sammen med roterende kan jeg anbefale Scholl poleringsmiddel og for eksempel Über pads. Dette anbefaler jeg fordi jeg er veldig fornøyd med det.

 

Og etter du har polert bilen din skikkelig så anbefaler jeg på det varmeste å investere i en god, grei og enkel voks, for å hindre at lakken blir oksidert, stygg og matt igjen.

15 Nissan Leaf Nordic

05 VW Caddy 1.9TDI
x08 Volvo S40 1.6D Mom
x96 Ford Mondeo 2.0 GLX
x68 Peugeut 404

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal kun bruke Ultimate Compound sammen med DA maskin. Så om du har roterende så ville jeg ha investert i en annen Polish/Compound/Rubbing.

 

Regner med du mener rubbing, og det er bare ett av mange ord som blir brukt innenfor bilpleie. Og det er veldig fort å snakke om hverandre da noen bruker det ene ordet mens andre bruker et annet igjen.

 

Det som skjer videre kommer helt an på hva du har lyst/tenkt å legge i av penger. Det er en nokså høy "startpris" på bilpleieting da det kan være dyrt, men til gjengjeld vare lenge.

 

Men sammen med roterende kan jeg anbefale Scholl poleringsmiddel og for eksempel Über pads. Dette anbefaler jeg fordi jeg er veldig fornøyd med det.

 

Og etter du har polert bilen din skikkelig så anbefaler jeg på det varmeste å investere i en god, grei og enkel voks, for å hindre at lakken blir oksidert, stygg og matt igjen.

 

Evt at man kjøper gul og orange scholl pads og bruker med Scholl midler :) Er det jeg bruker og er kjempefornøyd med det. Bare ikke kjøp den blå pad'n fra Scholl, den er det laber kvalitet på...

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår