Skorp Skrevet Februar 12, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2011 (endret) Ja det var den første jeg mente. Litt rust, men det tåler vi..Kommer til å bli brukt, så utseende har lite å si! Den 325 der var jo perfekt, meget rart at jeg ikke har sett den før.. Menmen, begge disse er solgt innen jeg har sjangs å kjøpe uansett! Tipper det kommer endel vinter/herjebile til salgs i mars, når all snøen har forsvunnet! Få deg uansett en bil med diffsperre/diffbrems, det er først da det blir gøy. Hadde tidligere en MB 230 E stasjonsvogn, den var fin å sladde med på vinteren :) Lang bil med sperre og bra rattutslag = moro! Har sett litt på diverse mercer sladde, og de sliter for å si det mildt! (uten sperre) men når det er en bil som ikke koster noe, og kun har en oppgave,oppgaven å lære meg å sladde..Så sveiser jeg bare diffen om det er noe problem.. Endret Februar 12, 2011 av Skorp Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Februar 12, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2011 Har sett litt på diverse mercer sladde, og de sliter for å si det mildt! (uten sperre) men når det er en bil som ikke koster noe, og kun har en oppgave,oppgaven å lære meg å sladde..Så sveiser jeg bare diffen om det er noe problem.. Selvfølgelig, har man ikke sperre/brems sliter man uansett med å få en kontrollert og fin sladd. Da må man bare satse vilt og håpe på det beste. Det gjelder jo uansett om du kjører merce eller bmw. Men ja absolutt, på billigbiler funker det med sveising. RWD med åpen diff er jo bare tragisk i forhold :) Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skorp Skrevet Februar 12, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2011 (endret) Ja, mente ikke at kun mercer har åpne differ! Audien min hadde jo diffsperre som jeg hadde klipt fartssensoren på.. Når jeg kjørte med den merket jeg stoor forskjell på bilen, men turte aldri å kjøre 80 med den i svinger.Vet at med sveisa sperre så blir bilen totalt ubrukelig i byen, parkeringsplasser, kryss, parkeringshus og at den vil spise dekk selv om jeg kjører vanlig..Men vil bilen bli ubrukelig/livsfarlig i 80 soner? fant meg 316/318/320 differ til rundt 2k..Da har jeg ikke noe problem med å prøve sveisa spere hvertfall :) Endret Februar 12, 2011 av Skorp Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
16vturbo Skrevet Februar 13, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2011 ehh? Hvordan kan du si at E36 er gode sladdebiler?! Gå heller for en omega b med 2,5 v6 -3,0 mv6 med brems, eller Omega A med 2,6 - 3000 med brems, det er konge biler både på snø og tørr asfalt! Siter 1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt ''The one who shall be last... Will be sideways and smiling!'' :D monstergarasj på Instagram. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThomasEK Skrevet Februar 13, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2011 På grunn av vekt balansen å stivheten.. Derfor E36 (kan) bli gode sladde biler. Motor messig så bestemmer du jo sjøl ka så ska verr oppi.. Siter Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/ Moderator på StreetMeet http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring Vår neon :) "If in doubt, flat out!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skorp Skrevet Februar 14, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2011 Omega B 2.5l V6, har dem diffbrems orginalt? hadde vært greit å hatt en stasjonsvogn og en bil med diffbrems, så jeg slepper å sveise den.. Det blir en mere nyttig bil, så om det trengs så kan den kjøres vanlig med god bagasjeplass.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
16vturbo Skrevet Februar 14, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2011 Har hørt at alle B omega som ble solgt ny i Norge har diffbrems, om det er sant vet jeg ikke, men de fleste i Norge har diffbrems. :) Siter 1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt ''The one who shall be last... Will be sideways and smiling!'' :D monstergarasj på Instagram. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Februar 14, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2011 Er denne tråden full av fjortiser som drømmer om å lære seg å sladde? Tyngde bak gjør at ræva kommer mere, men mere kontrollerbar, lett bak gjør det til at tilfeldighetene ruler. Sperre eller diffbrems gjør det mere forutsigbart, og lettere å få ut. Jeg har til nå hatt: X antall granada, 2 Scorpio, 1 sierra, 5 W124 og 2 W201, samt 2 stykk nissan S12 og 1 opel rekord E2 De jeg har erfaring med å sladde med er mercene og fordene. Mest utfordring var vel Sierraen, den var vrien å kontrollere, det var en `86 2.0L, Granada funker greit, men med litt sliten bakaksel kan du drite i piruetter, mest lettkjørt må være ene scorpioen, en `88 2.4i GL med diffbrems, automat, og byttet til 2.9 motor, den var så lett å kontrollere at guttungen på 1,5 år hadde greid det, absolutt en morsom bil. Men det jeg har liggi mest kake sidelengs med, det er en `90 230E automat uten sperre, kast i kast i 160 km/t(reell fart når jeg slapp gassen) med kontroll, ingen problem, bilen var så forutsigbar og så villig, men det går ikke sidelengs av bare å trykke på gassen. Mest sving, det må være W123 jeg hadde, men den krevde litt sjåfør igjen. Men det letteste å få sladd på, det må være en Omega A 2.0i Stasjonsvogn som var totalt ribba innvendig, det var to seter, ett ratt, en girspak og ett lyshorn igjen, den la seg ut ved å gi gass på 5. gir, men moro, bare i en veldig kort periode. En kompis hadde(og har igjen) en `92 230E automat med ASD, med en liten feil, sperra slutter ikke å virke i 30 km/t som den skal, den kan fint finne på å legge inn i 80. Den vet jeg krever sin sjåfør, må ikke røre gassen i svingene om du ikke vil sladde. skal du ha noe hvems som helst greier å få sleng på, en 2WD pick-up, gjerne med fjerna plan, det slipper på tørt. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skorp Skrevet Februar 14, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2011 Er denne tråden full av fjortiser som drømmer om å lære seg å sladde? Ja, jeg hvertfall..Derfor jeg laget tråden :) Takker for et nyttig innlegg hvertfall! Er fortsatt noen uker til bilen blir valgt, akkurat nå er jeg interessert i alt av Rwd..Men skal vell klare å finne noe til jeg kommer hjem :) Lå en kurrant 325 på Autodb, med endel skade fra plog til en meget billig penge. Den hadde jeg kjøpt uten å nøle om jeg var hjemme nå! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evenj Skrevet Februar 15, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2011 Er denne tråden full av fjortiser som drømmer om å lære seg å sladde?Mest utfordring var vel Sierraen, den var vrien å kontrollere, det var en `86 2.0L Synes sierra er veldig go jeg. Litt nervøse uten sperre og skulle gjerne hatt bedre svingradius, da en ofte blir liggende på fullt rattutslag. Eneste jeg savner på min er sperre. :) Veldig enkle å kontrolere i sladd, bruker nesten bare gass å justere vinkelen med. ....Men det jeg har liggi mest kake sidelengs med, det er en `90 230E automat uten sperre, kast i kast i 160 km/t(reell fart når jeg slapp gassen) med kontroll, ingen problem, bilen var så forutsigbar og så villig, men det går ikke sidelengs av bare å trykke på gassen. X2, desse er jævla go, også med asd eller bare asd diff. Forutsigbare å god sving, og legger seg fint i sladd om en vet å bruke bilen. Siter 90' Mercedes-Benz 300TDT S124 - Go'vogna 91' Ford Sierra 2.0CL 02' Suzuki RM 125 85' Honda CR 80 Høy - Til salgs! ANNONSE! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skorp Skrevet Februar 15, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2011 Jeg tenker litt kraft er viktig for å lære seg sladd..Har ikke mulighet å bruke den før i mars, og da er vell snøen forsvunnet..Så skal lære på våt asfalt..Er 230e med Automat fortsatt beste valg? eller er e36 325 bedre? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThomasEK Skrevet Februar 15, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2011 det så e dumt me automat e jo at du ikkje kan holde den i et gir.. Men går jo an i andre gir o, funka me ein 520ia.. men eg måtte ha en del fart å hiva an i en "skandinavian flick".. Då klarte eg å holde an sidelengs en stund :) Men ville absolutt hatt manuell hvis du vil lære deg skikkelig... Å Opel Omega A eller B e kjekke på våt asfalt :D Eg hadde en Omega A sedan me 2,6l i, manuell å sperr.. Va en drøm å drifte med på våtasfalt, måtte clutche litt mer på tørr men gjekk det o :P Siter Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/ Moderator på StreetMeet http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring Vår neon :) "If in doubt, flat out!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Februar 15, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2011 For å si det slik, alt vi snakker om her er for døtt til å "drifte" med på sommerføre. 230E kan du glemme å få det voldsomt moro med på sommeren, de burner, og du kan få trua de ut med varme dekk elelr brutal kasting, men så var det dette med kontroll. E36 325 er vel en del bedre da, men ikke med automat, de tar h på bmw, 192 hk og manuell i en lett bil hjelper på(ikke det at E36 er så lett). Men fremdeles er dette alt for daft til å kunne ha kontroll sidelengs på tørr asfalt. Visst faen går det an å holde en automat i ett gir, det styrer du med gassen, eller i verste fall med spaken. Med mine MB kan jeg fint holde den i 1. 2. 3. eller 4. såsant du ikke kommer for langt ned på turtall. Den store fordelen med automat, er at du har ett mye større moment ut av kassa enn inn ved oppstart eller tung jobbing i sakte fart, ulempen er at man ikke kan clutche den ut, men den kanskje største fordelen er at ei god automatkasse girer så kjapt at du bare fortsetter hjulspinnet på neste gir, mens du med en manuell mister drivkrafta, og må kaskje klutche den ut igjen. Eneste gangene jeg vipper spaken bakover, er ned bakker jeg ønsker motorbrems, eller når jeg skal ha 250`n til å gire ned før bakkene for å greie over 80 opp, men under herjing står spaken alltid i D, gassen styrer giringa. Men skal du ha noe som orker på tørr asfalt, så finn deg en liten lett bil, med en del motor og grei vektfordeling, diffbrems er en fordel. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jan_erik Skrevet Februar 15, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2011 det viktige her er hva du vil at bilen skal kunne brukes til? vil du drifte litt? eller bare skli "ukontrulert" en gang i blandt på vått asfalt som det står i første inlegget? og 25k er vel ikke bil med rare motoren man får? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Shark- Skrevet Februar 15, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2011 Har en fin bil tilsalgs/bytte: http://bil.autodb.no/autodb/view.wa2?AdItemId=1278658;Modified=1297772603 Da får du sladda. Koblet sperra på bakakselen over en bryter. Og koblet 4x4 over en bryter. Så kan sladde med 4x4 og sperre bak! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.