Gå til innhold

Prosjekt Corradonna :)

Ranger emnet


CorraDon

Anbefalte innlegg

  • Svar 141
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by KalleDybvik

La merke til at det er plass til skilt i fangeren din, pass på å få tettet igjen det gamle hullet på en pen måte. Her er et godt eksempel : checkitout.jpg

 

Ønsker deg lykke til på prosjektet ditt, ser bra ut til nå :)

 

Vet du hvilken fanger som er bak på den? Produsent, modell osv? På forhånd takk :)

-_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CorraDon: Det Boostmeteret du har i A-stolpen, det måler trykket på/fra G-laderen ikke sant?

isåfall, hvordan er det kobla. Har kompressortrykkmåler (som jeg liker å kalle deg:) ) jeg også, men får det ikke til å funke! :( Vet ikke helt hva som er problemt, og har ikke hatt tid til å kikke på det, men skal hjem neste uke, og da er det greit å vite hvor jeg skal begynne...

- Audi 80 B4

x VW Corrado G60 1991

x -VW Boble Roadster cab 1972

x - Chevrolet G20 Starcraft 6.2D (fet russebil!) http://www.studio84.tk

x -VW Golf IV 1.6 1999

x -Honda prelude 2.0i 1996

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk ut denne linken: http://www.g-powertech.com/gladertips/trykkmålermontering.htm

Den fungerte ikke når jeg la ut svaret, men kommer sikkert snart opp igjen:)

 

Hvis ikke det funker så kan jeg jo prøve å forklare litt;)

Jeg koblet min med et t-ledd fra trykkslangen som går fra innsuget til hjernen, akkurat der den går ut fra det plasthysteret. Slangen er vel ca 1 cm tykk vil jeg tro. Dette er med et manuelt og ikke elektriskt trykkmåler.

Vil tro andre er bedre på å forklare enn meg, men var et forsøk:)

 

"all sladding ble plutselig "drifting" og nå er alle biler

med små felger og div chrome "oldschool"....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by CorraDon

Sjekk ut denne linken: http://www.g-powertech.com/gladertips/trykkmålermontering.htm

Den fungerte ikke når jeg la ut svaret, men kommer sikkert snart opp igjen:)

 

Hvis ikke det funker så kan jeg jo prøve å forklare litt;)

Jeg koblet min med et t-ledd fra trykkslangen som går fra innsuget til hjernen, akkurat der den går ut fra det plasthysteret. Slangen er vel ca 1 cm tykk vil jeg tro. Dette er med et manuelt og ikke elektriskt trykkmåler.

Vil tro andre er bedre på å forklare enn meg, men var et forsøk:)

 

Slik bør en ikke gjøre det. Denne slange går til Mapsensoren og er avstemt til å være akkurat 1000mm i chippet. Endringer i denne lengden med et t-stykke kan føre til at hjernen tror ladetrykket er annerledes enn det faktisk er. Ta heller å koble det til med t-stykke på slangen som går fra bensintrykk regulator.

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oisann, var bra du sa, har nemlig bytta ut den gamle slangen med en ny og litt lengre ên. Skal se å få kuttet den litt. Kan dette også ha hatt en innvirkning på at boostmeteret mitt har vist for lite? Har 65mm reimhjul, nyoverhalt lader, SNs stage 2 chip og den går ikke over 0,5 bar? Kjente at laderen ga mer, men det viste seg ikke. Hørt med andre eiere og de sier dette skal gi ca 0,8 -> 1,2 bar. Litt forskjellig fra person til person ;)

 

"all sladding ble plutselig "drifting" og nå er alle biler

med små felger og div chrome "oldschool"....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by CorraDon

Oisann, var bra du sa, har nemlig bytta ut den gamle slangen med en ny og litt lengre ên. Skal se å få kuttet den litt. Kan dette også ha hatt en innvirkning på at boostmeteret mitt har vist for lite? Har 65mm reimhjul, nyoverhalt lader, SNs stage 2 chip og den går ikke over 0,5 bar? Kjente at laderen ga mer, men det viste seg ikke. Hørt med andre eiere og de sier dette skal gi ca 0,8 -> 1,2 bar. Litt forskjellig fra person til person ;)

 

Det skal ikke ha noe å si på utslaget på ladetrykk måleren

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki... Når jeg åpnet laderen så jeg at det var slitt vekk en del i starten av sneglehuset, antageligvis en pakning som har sklidd ut av sporet når de har skrudd den sammen etter forrige overhaling, men dette kan da ikke ha så mye å si når det er helt i starten av kompressjonsprossessen??? Hvor mye skulle du hatt for en liten konsultasjon Polo Classic? (Er det Frode???) Laderen er helt ren og fin;)

 

"all sladding ble plutselig "drifting" og nå er alle biler

med små felger og div chrome "oldschool"....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by CorraDon

Oki... Når jeg åpnet laderen så jeg at det var slitt vekk en del i starten av sneglehuset, antageligvis en pakning som har sklidd ut av sporet når de har skrudd den sammen etter forrige overhaling, men dette kan da ikke ha så mye å si når det er helt i starten av kompressjonsprossessen??? Hvor mye skulle du hatt for en liten konsultasjon Polo Classic? (Er det Frode???) Laderen er helt ren og fin;)

 

Konsultasjon er gratis :D

 

Regner med det er midtdelen du snakker om. Det har faktisk ganske mye å si. På en RS2 lader jeg hadde var 15-20 mm av sporet til tettingslisten borte. Da falt ladetrykket fra 0,8 bar til 0,5 bar.

 

Ganske sansynlig at laderen er kassabel hvis den lader så lite

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da tror jeg nesten jeg får levere den til deg en tur så kan du jo se på det. Holder ikke du til i Skedsmo/lillestrøm område? Mente jeg møtte deg på et VW-treff på lørenskog fjor høst, rett etter jeg hadde kjøpt bilen...

 

"all sladding ble plutselig "drifting" og nå er alle biler

med små felger og div chrome "oldschool"....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by CorraDon

Men da tror jeg nesten jeg får levere den til deg en tur så kan du jo se på det. Holder ikke du til i Skedsmo/lillestrøm område? Mente jeg møtte deg på et VW-treff på lørenskog fjor høst, rett etter jeg hadde kjøpt bilen...

 

Stemmer det, vi sjekket CO-potetiometeret ditt.

 

Holder til i Oslo

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hehe, erfullt kjør om dagen... Har dessverre ikke fått skrevet inn så mye.

Sidfen sist så har jeg/vi mekka:

Sveiser fester til bøtteseter

Kjøpt inn 2 stk Recaro SP-G! (Fler bilder kommer)

IMG_1536.jpg

Fargen er ganske sikkert valgt ut, må bare få hentet en prøve!

Det ble Prowler Purple Perlemor Metallic (Mørk lillafarge)

Driver å måler opp til frontmontert IC til RS-fanger.

Demonterer det meste løse på bilen, dører, bakluke, fangere+++ pga lakkering.

G-lader skal på sjekk, skulle levert den i dag, men det ble komplikasjoner med noen møkka umbrakoskruer:D

Demontering av motor...

 

Som dere ser så er det fullt kjør. Må prøve å få kjørt med den i sommer også:D:D:D

 

Mer info kommer!

 

"all sladding ble plutselig "drifting" og nå er alle biler

med små felger og div chrome "oldschool"....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår