Gå til innhold

RSG60

Bruker
  • Innholdsteller

    555
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    Corrado
  • Biltype (eks Audi)
    VW
  • Årsmodell (eks 1995)
    1990
  • Yrke eller sivil status
    Flymekaniker
  • Motor (eks 1.6)
    G60

Contact Methods

  • Bosted
    Stavanger

RSG60's Achievements

Løyntant

Løyntant (5/13)

10

Nettsamfunnsomdømme

  1. Komputeren har vel aldig vert kjent for sin nøyaktighet. Men om du kontrollerer fysisk med odo-meter og fyllepumpa. hva får du da? 2l/ mil betyr at noe er gæli. Du kan jo begynne med å plugge ut lambda og se om det blir noen forskjell. blir det ikke det, så er den gåen.. Blå temp-sensor skiftes for et par hundre. Plugger og ledninger. ta en titt i hvertfall. vakumlekkasje- startgass-test. Slangen til hjærnen. ryker som regel i overgangen fra nippelen på manifoil. da blir det hekkan.
  2. RSG60

    luft lekkasje

    Du sier du kjører rolig opp til 3000! Vil det si at du ikke har klampen i bunn? Desto mindre du trør på gassen, desto mer luft slipper du i retur. Tar du det rolig, så skal du ikke merke noe drag.. Trør du i bunn derimot vil all lufta gå rette veien, og du bør merke OK drag under 3000. Jeg hadde i hvertfall 0,8 bar ladetrykk ved 3000 på porta lader med 68mm hjul. Ikke noe sinnsyke greier, men OK. Men dersom laderen din er nyoverhalt bør du strengt tatt ta det litt roolig en stund.
  3. Grunnen for at det står i flere etapper her er at du trekker til boltene i kryss-mønster. Så alle skal ha 40 nm før den første får 60 osv. Mønsteret for dette står vel kansje og på pakken din?
  4. RSG60

    ABS-feil

    Bare et spørsmål først. Hva brukte du for å lese av feilminnet. Sist jeg prøvde fikk ikke VW forhandleren til en dritt med laptoppen han brukte. Og til spørsmålet ditt. Ja du kan kjøpe nye sensorer eller du kan prøve å rense vekk dritt fra sensoren og grinda du har, men mest sannsynlig må du ha nye.
  5. Er lett å grine over høy pris, men som Selbekk illustrerte, så ramler tusenlappene ganske for på. Tipper 200.000 er billigere en de fleste her hadde klart å bygge denne bilen for, og i hvertfall veldig mye mindre arbeid..
  6. TRor de har sansen for corrado i Top gear. Den endte vel på ca 76 plass i klarksons topp 100 biler, som VW`s ferrari
  7. Min har vist vert i 238 på nåla. ikke med meg vel å merke
  8. RSG60

    BBM heaven

    Denne pressa skal og vere en del mer effektiv. Mere luft per hk som driver den, men dette er jo data oppgitt av produsent, så hvor stor forsjellen er er uviss,
  9. Har ikke jamex det på hjemmesiden sin? det har i hvertfall eb del andre etter hvert.
  10. RSG60

    BBM heaven

    En kamerat som har samme oppsettet har fjerner hele ISVèn, og gir den tomgangsluft direkte fra kullfilteret.
  11. RSG60

    BBM heaven

    Har du glemt å ordne med tilstrekkelig tomgangsluft, siden slangene klemmes flate? Regner med det er vist i papira på kompressoren at du må ha bypass-luft ved tomgang, så motoren får pusta litt..
  12. finnes ulike typer sikaflex. Den vanlige ville jeg ikke brukt, for den er alt annet enn avskrapbar, i hvertfall om du har avfetta overflatene før du limer.
  13. RSG60

    BBM heaven

    De tror nok helst det er noe som er helt på tryne ja. Uten demperen hørest det nesten ut som det kommer en MC
  14. Hei, en bekjent som har litt trøbbel. lekasje i slangen inn på fuelrailen. Noen som veit dimmen på denne? Litt ASAP sululu
  15. Har lest ett sted at eaton gir mye varme, og har dårlig effektivitet i forhold til krefter inn-luft ut. G-laderen er vistnok mere effektiv. Hvor godt underbygd dissse påstandene her er veit jeg ikke.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår