Ellricho Skrevet Januar 9, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2011 Hei jeg har en Audi 80 92-modell 2.0e. Skal skifte tennplugger, tennledninger og fordeler, har en liten mistanke om at forrige eiger har satt tennledningene i feil rekkefølge. Er det noen så kan sjekke rekkefølgen? Tatt bilde ? Er det andre ting jeg bør være obs på? Når jeg skal skifte tennledninger, fordeler og rotor i fordeleren? På forhånd takk for svar! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Januar 9, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2011 Alle 4-sylindrede motorer har vel rekkefølge 1-3-4-2. Om forrige eier hadde byttet om plugger ville den trolig vært svært vanskelig eller umulig å starte, og neppe kjørbar. -- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ellricho Skrevet Januar 9, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2011 Neppe tennledningene som er feil da. Men hvordan vett jeg va som er 1-2-4-3 på fordeleren? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 9, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2011 Drei veiv til ØD ("0"-merket på svinghjulet), altså stempel på syl. 1 i øvre dødpunkt. Sjekk om rotor peker mot merket i fordelerhuset, peker den motsatt så drei veiva rundt en hel omdr til ØD. Rotor skal da peke ca mot merket i fordelerhuset og pluggledning som går til sylinder 1. Rotor går med klokka sett ovenfra, dermed skal neste pluggledning gå til syl.3, så 4 og til slutt syl.2. Og ja, tenningsrekkefølgen er 1-3-4-2 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 9, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2011 Alle 4-sylindrede motorer har vel rekkefølge 1-3-4-2. Ikke alle ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg