Gå til innhold

Basskassebygging!

Ranger emnet


polo-1992-xtreme

Anbefalte innlegg

  • Svar 78
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

tror ikke det skulle gjøre så mye, om du mener og slipe kantene på kassa runde utvendig så gjør ikke det noe merkbart med lyden...

 

her er noe jeg laget for en stund siden, blir nok noe i den duren jeg kommer til og gå for når jeg bygger stereo i sommer, men de vw merkene skal byttes ut med noe anna :)

plexiglass over forsterkeren med katoder.....mulig%20stereo%20l%F8sning.jpg?sid=n3e5rt6he8s&mbox=INBOX&charset=escaped_unicode&uid=226&number=2

1994 mazda 323 gt-r.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by polo-1992-xtreme

noen som vet om det ødelegger styrken på kassen hvis jeg sliper alle vinkler slik at de ike lenger er så spisse?!

 

har lyst til å ha en litt "glatt" kasse...he he..

 

Takker for svar!

 

Erfaringsmessig vet jeg skruer fort blir et problem. Skal du runde av kantene på kassen er du nesten nødt til å bygge kassen uten skruer. Altså lage noe spor eller noe når du skal lime, og ha mange store/små skrutvinger i bakhånd. Problemet er at skruehodet blir i veien med en gang når du begynner å frese av kantene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mfafa

Hva med å tenke litt selv? Prøve å skissere litt? Det er bare å starte... gå ut og ta mål av plassen i bagasjerommet. Tenk litt, og finn ut hvor mye plass du vil bruke til høytaleren. Er vel ingen andre enn deg selv som vet cirka hvordan dette må bli :)

 

Akkuratt, og vi vet heller ikke hvor stor kasse det er plass til..

84 i 50sonen, kan ta lappen igjen 19september.

91 mod BMW 520i

Fk automotive

 

!!!RADAR VARSLER FUKNER IKKE!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den blir vel ca. 87cm bred

36-40cm høy

og 40-60cm dyp

 

 

tar meg ikke nær av det hvis folk sier at bilen er liten, for det er et faktum..hehe..liten og sportslig..he he

 

Har tenkt mye selv, men er ikke noen spessialist, og derfor spør jeg om andres meninger..

 

Jeg har faktisk tegnet en nesten identisk kasse som den jeg fikk et bilde av inne i denne topic'n(før jeg så den her), så jeg er godt på vei!!

 

Prøver og prøver, men lurer fortsatt på om hva som er lurt og gjøre osv..

 

nybegynner vettu

 

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by polo-1992-xtreme

Den blir vel ca. 87cm bred

36-40cm høy

og 40-60cm dyp

 

 

tar meg ikke nær av det hvis folk sier at bilen er liten, for det er et faktum..hehe..liten og sportslig..he he

 

Har tenkt mye selv, men er ikke noen spessialist, og derfor spør jeg om andres meninger..

 

Jeg har faktisk tegnet en nesten identisk kasse som den jeg fikk et bilde av inne i denne topic'n(før jeg så den her), så jeg er godt på vei!!

 

Prøver og prøver, men lurer fortsatt på om hva som er lurt og gjøre osv..

 

nybegynner vettu

 

:D

 

Jeg ville laget en kasse med kun rette vinkler bortsett fra skråfront som da settes mot seteryggen med 2 stk. 12" vendt bakover og plass til forsterker(e) på gulvet bak kassa. Også ville jeg beholdt hattehylla over kassa, da får du kanskje ha stereoen i fred for tyveri også. Tipper det på denne måten er plass til en kasse på totalt 60L eller noe slikt i din Polo. Erfaringsmessig vil dette spille tight og dypt. Jeg skjønner du kanskje er keen på å bygge en kasse med litt rare vinkler, men tror arbeidet med dette ikke er verdt hva du får igjen av lyd og design. Det enkle er ofte det beste veitu, sitat Rema 1000 :)

Vennlig hilsen RK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by polo-1992-xtreme

tar meg ikke nær av det hvis folk sier at bilen er liten, for det er et faktum..hehe..liten og sportslig..he he

 

Har tenkt mye selv, men er ikke noen spessialist, og derfor spør jeg om andres meninger..

 

Jeg har faktisk tegnet en nesten identisk kasse som den jeg fikk et bilde av inne i denne topic'n(før jeg så den her), så jeg er godt på vei!!

 

Prøver og prøver, men lurer fortsatt på om hva som er lurt og gjøre osv..

 

vel.. en kamerat har CV Stroker 18" i 200L kasse i 85-mod Nissan Micra ;) så jeg skal ikke mase om at bassen blir for stor, hehe. før hadde han Kicker S12L5 "Solo-Baric" i originalkasse.. det spilte noe sinnsykt! Langt bedre enn strokeren. Kickeren brant dessverre opp :rolleyes: angående kassen din foreslår jeg at du legger ut tegning av den.. det trenger forresten ikke være så veldig lett å få en kasse 100% tett hvis det er mange vinkler på den, og siden det er din første kasse bør kanskje lage den enkel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår