Gå til innhold

Bilen min skrur seg av når jeg kjører i kulda!hjeelp

Ranger emnet


marhus

Anbefalte innlegg

Jeg har en golf 95-model, i dag når jeg skulle ut på tur med bilen, så gikk jeg ut, tok ut motorvarmeren og startet bilen. Da gikk bilen helt fint, men pluttselig slo den seg av. Jeg startet den igjen bare at denne gangen gasset jeg litt, slik at turtallet skulle holde seg oppe. Men i det jeg slutter å gasse så går turtallet under 10 og dermed skrur den seg av igjen. JEg skrudde på bilen og prøvde igjen, og da gjorde den akkurat det samme. Dermed startet jeg den igjen, gasset hele tiden og var rask med å gire alacocaina(slik at den ikke skrudde seg av)også prøvde jeg å kjøre for å se om den skulle holde seg oppe, men neida den skrudde seg av, bare jeg tok in klutchen for å gire, og dette var jo farlig siden jeg sto mitt i et lyskryss i en oppoverbakke med bil bak, så jeg måtte gasse, bremse og samtidig passe på at jeg ikke rullet inn i bilen bak, dette var noe som var veldig vanskelig og dermed skudde bilen seg av igjen, og da måtte jeg bare vente med å skru den på igjen til det ble grønt, slik at jeg kunne kjøre da. Det jeg lurer på er, hva kan være feil? skjønner at det kan ha noe med kulda og gjøre ( var ca 20 minus da dette skjedde) kan det være no med bensinfilteret? Uff, det er så kjett for nå må jeg bruke buss hvergang jeg skal noensted, fordi jeg ikke tørr å kjøre med denne før den er fikset. Mvh noen som trenger hjelp desperately!:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen får tydeligvis bensin så lenge du gasser, så det ikke bensinfilteret, ei heller bensinpumpa. Det er kun på tomgang motoren dør, så jeg ville tippet at det har kommet fukt (vann) som har frosset i tomgangsdysa.

 

Prøv å tilsette ei flaske kondensfjerner i bensintanken og fyll opp bensintanken. Etter litt kjøring vil jeg tro problemet er løst.

 

Når det er kaldt bør man ikke kjøre tanken for tom, dette øker mulighetene for dannelse av kondens i bensintanken. Å fylle opp til full tank allerede når tanken er halvtom er en god vane i vinterkulda.

 

Å tilsette kondensfjerner støtt og stadig er ingen god idé, for moderne innsprøytingsmotorer liker egentlig ikke dette stoffet, men for å løse et problem en sjelden gang burde det gå greit.

Endret av SeaLion
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ikke tomgangsdyse med (monopoint) injection.

 

En liten flaske kondesfjerner kan imidlertid være greit å prøve.

 

Sjekk også om det kan være falsk luft (slik at den får for mager blanding) p.g.a. lekkasje i vakumslagner eller gummiflensen mellom "forgasser" og manifold.

 

--


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår