Gå til innhold

Finner bare 6 volt

Ranger emnet


lesermegopp

Anbefalte innlegg

Den blinkende lampa er trolig en "tyverialarm" og bruker nesten ikke strøm.

Kan sannsynligvis slås av.

 

Ellers, mål spenning på alle sikringene med nøkkel i, og med tenning på.

Og koble fra mest mulig av spiller og forsterker(e).

 

Pleier å være en remote kontakt ut fra spiller, som gir + når spiller er på, gjerne merket antenne; for motordrevet antenne, eller antenneforsterker.

Endret av Bwana


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

I stort sett alle ISO-kontakter er det en blå ledning med hvit stripe som går til ISO-adaptere. En blå med hvit stripe(Remote), en svart(jord), en rød(tennings 12volt), en Gul(memory, 12 volt konstant), en oransj(noe dimmegreier)

 

Men over til saken. Den blå og hvite har 12 volt når spilleren er på, uavhengig om det er noen ledning på andre siden av ISO-adapteret, slik som +12volt og jord og memory er avhengig av. Går ikke ann å bruke denne til noe annet enn, ja remote.

 

Prøv å måle inn-spenninga på tenningslåsen ja. Kan være som todleif sier at du har koblet deg på dimmespenninga.

 

Som nevnt også. De lysa som lyser på spilleren er dioder, og disse trekker minimalt med strøm. Hvis batteriet er flatt dagen derpå må det være noe annet som trekkre strøm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IBIZA, de har vel gjerne tyske farger på ledningsnettet, og da er grå noe med parklys, grå med stripe tipper jeg er dimbart park.

 

Jeg tror som en tidligere her at du er på ledningen som har dimmet belysning som knapper og instrument.

 

Tyske farger er gjerne slik: Rød er bateripluss, svart er tenningspluss, brun er jord/minus, grå er parklys, hvit og gul er hovedlys, og disse fargene med stripe på betyr at det er forskjellige grener av de forskjellige, brun med stripe kan være ett minussignal, som foreksempel fra en dørbryter, Grå med svart stripe kan være v. park, med gul stripe kan være dimmet belysning osv.

 

 

Alltid forundret meg over at isostikkene bruker så bakvndte farger på spesielt strømforsyning, Rød er liksom tenningspluss, mens alle standarder tyder på batteripluss, svart er minus, som stememr med japanske biler, og masse slikt.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går en tynn sort ledning ut fra spiller (ikke fra "iso" kontaktene), som er merket med tlf. mute. Kan denne brukes som remote?

 

 

 

Den blinkende lampa er trolig en "tyverialarm" og bruker nesten ikke strøm.

Kan sannsynligvis slås av.

 

Ellers, mål spenning på alle sikringene med nøkkel i, og med tenning på.

Og koble fra mest mulig av spiller og forsterker(e).

 

Pleier å være en remote kontakt ut fra spiller, som gir + når spiller er på, gjerne merket antenne; for motordrevet antenne, eller antenneforsterker.

"Man lærer så lenge man lever"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en pioneerspiller til rundt 900Skr... En utgang for lavsignal til forsterker, en tynn sort som det står tlf.mute, to stk kratere til iso-kontakter fra bil. +radioinput. avtagbar front.

 

Isokontakten som stod i bilen er kuttet. Der ga rød konstant strøm 12 v, brun: jord, grønn: ikkeno? målte ingen spenning. Så hadde jeg 6 volt på en grå med en hvit stripe ellerno. 6 volt med tenning på. Dette stod feil i kontakten i forhold til hva spilleren ville ha. Kjøpte slik universaliso som man kobler på løse ender i bilens ledninger.

 

Her ble det mye rør...

hvilken Pioneer-spiller er det som skal inn i Ibiza'en?

ISO-kontakten fra bilen er like hel?

"Man lærer så lenge man lever"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det du sier om fargene der stemmer jo. Men hvordan får jeg skrudd opp spenningen igjen? Er dette en bruter e.l.? Stemmer at det er veldig mørkt på instrumentene.... Men..?

 

Ibiza, seat er vel spansk? men elektrisitet inspirert av tyskere?

 

 

IBIZA, de har vel gjerne tyske farger på ledningsnettet, og da er grå noe med parklys, grå med stripe tipper jeg er dimbart park.

 

Jeg tror som en tidligere her at du er på ledningen som har dimmet belysning som knapper og instrument.

 

Tyske farger er gjerne slik: Rød er bateripluss, svart er tenningspluss, brun er jord/minus, grå er parklys, hvit og gul er hovedlys, og disse fargene med stripe på betyr at det er forskjellige grener av de forskjellige, brun med stripe kan være ett minussignal, som foreksempel fra en dørbryter, Grå med svart stripe kan være v. park, med gul stripe kan være dimmet belysning osv.

 

 

Alltid forundret meg over at isostikkene bruker så bakvndte farger på spesielt strømforsyning, Rød er liksom tenningspluss, mens alle standarder tyder på batteripluss, svart er minus, som stememr med japanske biler, og masse slikt.

"Man lærer så lenge man lever"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo tyskere som eier SEAT vøtt.

 

Det skal være en dimmer en plass, mulig på en av "pinnene" i instrumentet.

 

Men uansett så egner ike denne kabelen seg til kanstantpluss, da den kun gir strøm med lysa på.

 

Tror og du har målt på feil ledning i sigaretttenneren, det er som oftest belysning, pluss og minus i den, men om den har konstantpluss er mere tvilsomt.

 

Hvilke ledningsfarger har du i kontakten til stereo, alle utenom høytalere er interessant.

 

Den som er merket mute, kan nok ikke brukes til remote, men du hadde vel en blå(hvit) en til det, mute er for å dempe lyden ved f.eks. telefonopplegg, den demper eller skrur av lyden når denne jordes.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant jo ut at instrumentbelsysningen var dimmet på det laveste... en skruknapp til ve for rattet, under bryter for lys o.l. Nå er det bare hjem og måle den grå med hvit stripe på som er en av kablene som kommer ut av rommet ved spiller.

Her kommer det:

rød- konstant 12 v, grønn- vet ikke hva det var, brun- jord OG den gråe med en hvit/blå stripe- dette er da egentlig "gul/ rød". Altså, koblet mot tenning. (som jeg tidligere kun fikk 6 v fra). Skal måle dette i kveld.Det er denne ledningen som er bergenet mot stereo, så det kan vel brukes så lenge man ikke dimmer ned?

 

Er jo tyskere som eier SEAT vøtt.

 

Det skal være en dimmer en plass, mulig på en av "pinnene" i instrumentet.

 

Men uansett så egner ike denne kabelen seg til kanstantpluss, da den kun gir strøm med lysa på.

 

Tror og du har målt på feil ledning i sigaretttenneren, det er som oftest belysning, pluss og minus i den, men om den har konstantpluss er mere tvilsomt.

 

Hvilke ledningsfarger har du i kontakten til stereo, alle utenom høytalere er interessant.

 

Den som er merket mute, kan nok ikke brukes til remote, men du hadde vel en blå(hvit) en til det, mute er for å dempe lyden ved f.eks. telefonopplegg, den demper eller skrur av lyden når denne jordes.

"Man lærer så lenge man lever"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ledningen fra Dimmer skal selvfølgelig IKKE brukes til å forsyne spilleren med strøm eller slå den på. Den skal kobles på spillerens Illumination-ledning, om den har dette. Fint om du omsider kan greie å fortelle HVA Pioneer-spilleren heter, og ikke bare prisen på den, det forteller lite om hvordan den kan/skal kobles. ;)

 

Dette er en typisk ISO-oppsett fra Seat på den tiden, dessverre er jo ISO-klossen kappet i bilen din, så du må måle deg frem her, som du jo er i gang med. Det er en egen Dimmer-ledning som du ser med det sol-symbolet, prøv deg frem med dimmerjusteringen så du finner ut eksakt hvilken ledning det er. Kan den ikke brukes på Pioneer'en, la den være isolert og ubrukt!

20080304020358_img2.jpg

 

Ellers skal du finne 12V Konstant-Pluss, Jord og 12V Tennings-Pluss. De andre ledningene skal du la være, isolér dem separat og glem dem! De kan ikke brukes på Pioneer'en, og du kan skade bilen ved å kødde med dem.

 

TelephoneMute fra spilleren er kun for å mute spilleren ved en tilkoblet handsfree-interface, jordes den ledningen mute'r spilleren volumet. Å koble denne til 12V fra bil VIL ta knekken på spilleren.

 

Remote-ledningen er utgående Pluss fra spilleren og benyttes kun for å slå på eksterne forsterkere o.l. eller antennestrømforsyning. Å koble denne til 12V fra bil VIL ta knekken på spilleren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering:

 

Den grå med stripe var til dimmer. Når jeg skrudde "dimme-bryteren" på fullt fikk jeg oppunder 12 volt, men ikke helt opp- men samme kan det være. Denne er isolert. samme med tlf-mute og grønn. Nå har jeg koblet bilens rød (12 v konstant) til gul OG rød på iso-kontakten jeg setter i spilleren. Jeg finner rett og slett ikke noe 12 v som kommer når tenning er på... merkelig..

 

Spilleren heter Pioneer Mutant (mt7635usbi) cd/mp3 player with usb/SD/ AUX in

 

 

 

 

Ledningen fra Dimmer skal selvfølgelig IKKE brukes til å forsyne spilleren med strøm eller slå den på. Den skal kobles på spillerens Illumination-ledning, om den har dette. Fint om du omsider kan greie å fortelle HVA Pioneer-spilleren heter, og ikke bare prisen på den, det forteller lite om hvordan den kan/skal kobles. ;)

 

Dette er en typisk ISO-oppsett fra Seat på den tiden, dessverre er jo ISO-klossen kappet i bilen din, så du må måle deg frem her, som du jo er i gang med. Det er en egen Dimmer-ledning som du ser med det sol-symbolet, prøv deg frem med dimmerjusteringen så du finner ut eksakt hvilken ledning det er. Kan den ikke brukes på Pioneer'en, la den være isolert og ubrukt!

20080304020358_img2.jpg

 

Ellers skal du finne 12V Konstant-Pluss, Jord og 12V Tennings-Pluss. De andre ledningene skal du la være, isolér dem separat og glem dem! De kan ikke brukes på Pioneer'en, og du kan skade bilen ved å kødde med dem.

 

TelephoneMute fra spilleren er kun for å mute spilleren ved en tilkoblet handsfree-interface, jordes den ledningen mute'r spilleren volumet. Å koble denne til 12V fra bil VIL ta knekken på spilleren.

 

Remote-ledningen er utgående Pluss fra spilleren og benyttes kun for å slå på eksterne forsterkere o.l. eller antennestrømforsyning. Å koble denne til 12V fra bil VIL ta knekken på spilleren.

"Man lærer så lenge man lever"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen gode tips til å finne IKKE konstant 12 volt på seat ibiza 96 modell?

 

damndamn

 

Er det muligheter for å hente fra sigarettenner tro? Eller er det konstantstrøm på den også?

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det nærmeste er trolig bryteren for varmeapparat-vifte. Der er det +12V med tenning på.

 

(sigar-tenner tror jeg har konstant spenning)

 

Ellers rart at det ikke er +12 med nøkkel i / tenning på til rød eller gul leder som skal gå til ISO pinne A7.

Jeg lurer fortsatt på mulig feil på tenningslåsen, som du byttet til en annen brukt, eller ledningen fra denne. Alternativt at det er en annen variant av bakstykke - men det er neppe trolig siden den samme modulen passer til nesten all Seat og VW fra 90-tallet.

 

Edit: Det er pinne S på tenningsslås, med brun/rød leder som skal gi +12V til radio når nøkkel stør i.

 

--

Endret av Bwana


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår