Gå til innhold

Noen snekkere her inne..?

Ranger emnet


esbandos

Anbefalte innlegg

Hei..

 

Et spørsmål til dere snekkerkyndige der ute..

 

Jeg har en vegg.. En gipsvegg vel og merke.. Og skal finne ut hvor dragerene er bak veggen, noe som ikke er så lett..

 

Finnes det noen måter å finne dragerene på uten å måtte rive veggen..? :P

 

Har mørkeloft over den aktuelle veggen, hvis det er til noe hjelp for å finne dragerene..

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

^ jeg tror`n vil vite hvor stendern er :D drager er noe i topppen av en vegg, bunnsvill er i bunn. hehe

 

Men du, klatre opp på lofter, og se om du ser hvor stenderene er spikret i drageren/toppsvilla, om det er noen der..

 

er det en innvendig utvendig vegg?

 

 

-------------------------

-------------------------

I I

I I

I I

 

 

se for dere at den stipla linja er en yttervegg. Og -I- er inner veggen som går i mot.. Da er som regel den indre veggen satt opp etterpå. og den første stendern står intill gipsen på ytterveggen.. da er det bare og måle cc60 bortover og du bør treffe bra, OM det er en 120 gips :P

 

 

nei, få lånt deg en stender finner..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller så kan du jo bare knytte neven (omtrent som om du holder i en kaffekopp) og banke litt bortover veggen med pekefingers andre ledd, for så å bruke ørene (øre/hand koordinasjon? :D ) til å finne ut hvor det kommer hul lyd eller ikke! Har du f.eks dysleksi, og syntes at dette ble litt vel mye tekst/informasjon på en gang, kan du jo lese bare den delen av teksten som er uthevet med fet skrift!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok stendere jeg er ute etter ja..

 

Dette er en innervegg.. Er mellom 2 leiligheter, og jeg skal finne stenderene i veggen for å henge opp TV'en der..

 

Har prøvd å banke litt rundt, og har funnet stenderene, men vet jo ikke hvor "midten" av dem er, når jeg skal skru skruene inn... Hvilken størrelse er det på stendere btw? 2"4 eller 2"2?

 

Dessuten er det jo en helt hvit vegg av gips som sagt, så vil jo se stygt ut med mange bom-hull.. :P

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok stendere jeg er ute etter ja..

 

Dette er en innervegg.. Er mellom 2 leiligheter, og jeg skal finne stenderene i veggen for å henge opp TV'en der..

 

Har prøvd å banke litt rundt, og har funnet stenderene, men vet jo ikke hvor "midten" av dem er, når jeg skal skru skruene inn... Hvilken størrelse er det på stendere btw? 2"4 eller 2"2?

 

Dessuten er det jo en helt hvit vegg av gips som sagt, så vil jo se stygt ut med mange bom-hull.. :P

men. om du banker litt rundt, og finner ut omtrent hvor standeren er, og deler det på to, da har du omtrent senter av standeren. Da spiller det ingen rolle hvor bred den den er. (om du ikke har franske treskruer i utførelse M24x480mm da.. Og uansett størrelse, så er det vel mye brukt med '2"-siden' ut not veggen, og ikke 4", da dette bestemmer tykkelsen på isolasjonen, og ikke spikerslaget? Jeg hadde nå uansett gått for denne metoden. og om du driter på draget og lager et stygt hull eller to, så blir jo dette bak TV'n? :D acryl er uansett din venn.

BARE HUSK AT DU HENGER OPP TV'N MELLOM DE TO RIKTIGE STANDERENE NÅ DA!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har endelig funnet stenderene.. Tok av midtlisten på veggen, og heldigvis var den spikret fast akkurat der stenderene er. Testa for sikkerhetsskyld med bor. :)

 

Nå gjelder det bare å finne midten på stenderen (skal bore litt mer med andre ord:P), og henge opp TV'en.. :D

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men. om du banker litt rundt, og finner ut omtrent hvor standeren er, og deler det på to, da har du omtrent senter av standeren. Da spiller det ingen rolle hvor bred den den er. (om du ikke har franske treskruer i utførelse M24x480mm da.. Og uansett størrelse, så er det vel mye brukt med '2"-siden' ut not veggen, og ikke 4", da dette bestemmer tykkelsen på isolasjonen, og ikke spikerslaget? Jeg hadde nå uansett gått for denne metoden. og om du driter på draget og lager et stygt hull eller to, så blir jo dette bak TV'n? :D acryl er uansett din venn.

BARE HUSK AT DU HENGER OPP TV'N MELLOM DE TO RIKTIGE STANDERENE NÅ DA!

 

Nei så faen om det er. Når du skal fikse hull i en gipsvegg er acryl absolutt ikke din venn. Det er en forræder. En jævla rød sovietspion spesialtrent i å fucke opp sluttresultatet og det er bare dere tømrere som ikke har skjønt det. GIPSSPARKEL er din virkelige venn.

(hilsen tidligere maler som gjentatte ganger har bannet og steika fordi tømrerne har tetta hull i gips med acrylfugemasse selv om det var klinkende klart at vi skulle sparkle skiten)

 

Ang. det å finne stenderne, så kan du med knyttet neve knalle til veggen det du er god for. Gjør det vondt uten av veggen blir særlig skada har du truffet stendern. Treffer du naboen har du bomma fullstendig:D

94 BMW E36 316i compact

94 Opel Astra 1.6si sedan (Død)

8? Lånt Ford Fiesta 1.0 Idiotibil (Pyntet med teip og levert tilbake)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår