Gå til innhold

Bilen sperrer på 4000 å startproblemer..

Ranger emnet


Mauritz

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har problem med at bilen sperrer på 4000 rpm...

Har lest av feilkode å funnet ut at det er kamsensor..

Denne byttet jeg idag men probleme er der fremdeles.

 

I tilegg starter ikke bilen normalt.

 

Når jeg vrir om tenningen virker det som at startmotoren ikke klar å dra rundt motorn. Det går liksom i røkk å napp..

Høres helt forferdligt ut...

 

Noen som kan hjelpe meg her ? :>

 

Motor er 99 mod 72 000 km

Bilen er en 95 mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du lest ut feilkodene på nytt? Kan hende de må slettes med diagnoseapparat.

 

Hakker liksom bilen i gang når du starter den? Min er også sånn når det er kaldt. Du mener at når starteren går så rister det i hele bilen. Regner med at den begynner å bli sliten.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lest ut feilkode på nytt nei.

 

Men i og med at den fortsatt sperrer på 4000-4500 er det vell noe anne som trøbler ? :S

 

Ja, rister ganske mye høres ut som en katt med krafitg forkjørelse.

 

Kan ta alt fra 30 sec til 2 min å få start..

 

Er det muligt å skifte startmotor uten å ta ut hele motoren ? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er ikkeno problem på disse, starteren sitter på høyre side av girkassa, siden det er bakhjulstrekk så er det ingen akslinger i veien. Har bare sett hvor den satt men det ser ikke så vanskelig ut.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Er det v6?

 

Da må du i såfall av med motorfeste og motorfeste braketten.

Løsne alle boltene, jekk opp motoren på høyre side så du får ut motorfeste, og motorfeste braketten.

Deretter er det bare å løsne starteren og dra denne ut.

 

På 4cyl motorene er det bare å skru løs og dra ut.

 

Burde være gjort på 2-3 timer på v6 hvis du ikke har gjort det før, og 1 times tid maks på 4'ern

1996 Omega B 3,2 Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår