Gå til innhold

tenningsproblemer! forslag?

Ranger emnet


tarjeidro

Anbefalte innlegg

Idag når jeg skulle starte min golf 1.8 gl etter å ha vært inne på butikken en tur, startet motoren opp men døde rett etterpå igjen. Jeg måtte sitte å fikle lenge på tenningen før den startet skikkelig OG HOLDT SEG IGANG.

 

Når jeg vrir om er det ikke varseltegn eller noe, men bilen starter og dør igjen med en gang.

 

Jeg må altså starte den og vri tenningen et par millimeter tilbake for at den skal klare å holde seg igang. Var iallefall sånn jeg fikk den til å holde seg igang.

 

Noen som vet hva dette er / vært borti før?

 

TAKK på forhånd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om bilen starter, og stopper igjen etter 2 sekunder er det trolig startsperre problem.

Løsningen er å bytte spolen rundt tenningslåsen som kommuniserer med nøklen.

 

Om du må fikle med nøklen, tyder det imidlertid på at tenningslås bakstykket er dårlig. Typisk feil.

For å bytte denne må du av med ratt brytere og tenningslås.


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om bilen starter, og stopper igjen etter 2 sekunder er det trolig startsperre problem.

Løsningen er å bytte spolen rundt tenningslåsen som kommuniserer med nøklen.

 

Om du må fikle med nøklen, tyder det imidlertid på at tenningslås bakstykket er dårlig. Typisk feil.

For å bytte denne må du av med ratt brytere og tenningslås.

 

 

Må fikle holde nøkkelen i ett "hakk" for at bilen skal kunne startes...er helt umulig å få den igang..må prøve lenge!

Hva er dette bakstykket og hvor får jeg tak i det?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt på Meca.no for ca 200 Kr.

Alternativt Møller - litt dyrere.

 

Takk for svarene dine!!:)

Jeg er lite teknisk av meg, men det står ikke "bakstykke" på noen av delene på MECA. Hva er det egentlige navnet på den?:)

 

EDIT: OM jeg får start på bilen og lar den gå en liten stund og stopper den igjen, starter den lett opp igjen uten problem. Det er når den har stått en stund det ikke fungerer som det skal!

Endret av tarjeidro
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah tror kanskje du må ha en bruker hos dem, gudene vet hvordan man fikser det, du kan jo som alltid blir nevnt overalt f.eks dra til en eller annen bilslakter og spørre pent der vel=)evt straka veien til møller.

 

Skal ta bytte på Johnsen bil (Møller) i Harstad, regner med det blir iallefall 1 times arbeid å få det gjort..

 

Men takk for hjelpen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår