Gå til innhold

Hvilken veteran - Ford eller Opel?

Ranger emnet


VWPassat89

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har drevet med veteranbiler på si (av japansk art) en stund, men innser at det aller meste fra Nippon-øya er kul umulig å få fatt på deler til. Derfor lurte jeg på om jeg får meg en positiv overraskelse når jeg går over til tyske veteraner?

 

Kunne gjerne tenkt meg en Ford Consul/Granada eller en Opel - helst noe fra rundt tidlig 70-tall eller sent 60-tall - noe med 6 sylindre iallefall :)

 

Hvilket bilmerke oppleves av ekspertisen her som enklest å få tak i deler til? Gamle Opeler eller gamle Forder? :-)

 

På forhånd takk :)

 

Mvh Lars, Hamar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nårdet gjelder slitedeler er det vel ikke noe problem med Granada eller Consul, mn nr det er litt mer uvanlige deler sliter du, Ford tar ikke stort ansvar, men det de har av deler er stortsett utrolig billig.

Til kapitan og admiral vokser vel ikke delene på trær i det hele tatt, men rekord, commodore etc er det vel litt lettere igjen.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Har du vurdert Mercedes?

 

Nå er det slik at Mercedes har begynt å reprodusere deler til veteraner, og dette kan kjøpes over disk hos forhandler i Tyskland. Det lar seg vel også bestilles til forhandler i Norge, om en får tak i delenr på de delene en skal ha pga kun ett fåtall av forhandlerne i Norge veit om dette. Husk å sjekk prisene i Tyskland først, da de ofte er billigere enn her hjemme.

 

Mercedes har jo fluss med rekke 6 motorer. Solide og velbygd tysk kvalitet fra den gang Mercedes var Mercedes.

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du vurdert Mercedes?

 

Nå er det slik at Mercedes har begynt å reprodusere deler til veteraner, og dette kan kjøpes over disk hos forhandler i Tyskland. Det lar seg vel også bestilles til forhandler i Norge, om en får tak i delenr på de delene en skal ha pga kun ett fåtall av forhandlerne i Norge veit om dette. Husk å sjekk prisene i Tyskland først, da de ofte er billigere enn her hjemme.

 

Mercedes har jo fluss med rekke 6 motorer. Solide og velbygd tysk kvalitet fra den gang Mercedes var Mercedes.

Mercedes har alltid levert deler til alle sine eldre utgaver, nesten alt finnes på lager, alt kan skaffes med ventetid, men prisene er ikke så hyggelige på annet enn slitedeler.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår