Stian83 Skrevet Oktober 31, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2010 Jeg har en Audi A3 1,8T 2000 mod. som har gått 150000 km. Oljetrykkslampen begynnte å lyse for en tid tilbake. Jeg målte oljetrykket til 1,3 bar på tomgang med varme motor. Skal i følge Audi være ca. 2 bar. - Først byttet jeg en ventil i filterhset. Dette hjalp ikke. - Så byttet jeg oljepumpe. Dette hjalp ikke. - Så byettet jeg rådelager og sjekket de midtre bærelagrene til veive. Alt var ok. Dette hjalp heller ikke. Ojle og oljefilter er også byttet, og oljen ser helt fin og ren ut. Hva er det neste som bør gjøres nå? Dette problemet begynner å gå meg på nervene!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Oktober 31, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2010 Prøvd med en motorrens? Kan være mye sot i oljekanalene. Skifta oljetrykksbryter? Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beinet1 Skrevet Oktober 31, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2010 Prøv motorrens. Disse motorene er kjent for å kokse lett og det ska kun brukes syntetisk olje merket VW 502 på disse. Mineral og delsynt kokser lettere Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian83 Skrevet Oktober 31, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2010 (endret) Jeg har byttet trykkbryter uten at det hjalp noe. Da trykket er lavere enn fabrikkspec, så er den nok i orden. Bryteren er laget for å slå inn mellom 1,2-1,6 bar. Da jeg har 1,3, så er det ikke så rart at den reagerer. Motorrens har jeg ikke prøvd, men hvis jeg ikke tar helt feil så ligger vell oljetrykksbryteren relativt tett optill oljepumpen. Ergo, så vil vell tette kanaler i værstefall gi høyere trykk?? Noen som har noen erfaringer med motorrens og bedret oljetrykk? Endret Oktober 31, 2010 av Stian83 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Oktober 31, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2010 Koster lite og prøve. Kjøp forte motor flush, den er saker. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Møllergutt Skrevet Oktober 31, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2010 renset/skiftet olje silen nedi bunnpannen? Siter -Peugeot 306 (vrak) -Vw jetta(avskiltet/ble til isbil/vrak) -Mazda 323f (vrak)-Vw passat 1.8(bruksbil) -Opel Calibra(vrak)-Bmw 520 24v(Solgt) -Vw caravelle (vrak)-Vw passat 2.0(prosjekt/bruksbil) -Volvo 240GL(vrak) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beinet1 Skrevet November 1, 2010 Rapporter Share Skrevet November 1, 2010 En nødløsning kan være å prøve en 20w50 olje for å se om du klarer å få opp oljetrykket. Virker ikke dette, har du et seriøst problem. Dette høres uansett merkelig ut siden du allerede har byttet vitale deler. Kan du ha en sprekk i blokka/toppen et sted invendig som trykket blør ut i? Jeg vet at disse motorene har slitt med kjedestrammeren til kjeden mellom kammene. Denne bruker oljetrykket til å stramme opp kjeden. Kan du ha en lekasje her? QMI motorrens har jeg hørt mye godt om. Prøv denne. Skader heller ikke å prøve en QMI motorbehandling etterpå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg