jiihaa Skrevet Oktober 22, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2010 Hei all sammen. Jeg har begynt sånn smått å se etter ny bil. Dette viser seg å være veldig vanskelig. Mine krav: Stasjonsvogn Minimum: 1,8 bensin eller 2.0 diesel. Gode seter (skinn) Interiør som ikke blir kjedelig etter 2-3 mnd. Utstyr som en gjerne kan ha: 4x4 Godt lydannlegg Navi Pollenfilter osv i klima Har vært å sett på Skoda Octavia L&K 4x4 som har 2.0 140hk diesel. Denne ser veldig grei ut, men sitter fortsatt litt med "billig" følelse etter å ha sett den (ikke prøvekjørt så ikke skyt meg). Ellers så liker jeg VAG interiøret i bilen, men til en pris på 396.000kr så vil jeg gjerne se alternativer. Skal ut å prøvekjøre Octaviaen i dag for og se hvordan den er, men har dere noen tips til konkurenter til Skodaen som har nogenlunde likt utstyr? Makspris vil jeg skal være 400 000kr ink alt. Takker veldig for svar og beklager om det er skrevet litt forvirrende. Mvh Jiihaa! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Oktober 22, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2010 Har du vurdert nyeste Ford Mondeo? Fine biler det... Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jiihaa Skrevet Oktober 23, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2010 Hei. Skal ta en tur innom Ford også ja. Det eneste jeg ikke likte helt var midtkonsollet (radio/cd), men det er jo smaksak. I tillegg ser gjerne ting bedre ut i virkeligheten :-).. Takker for tips! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bærumsmann Skrevet Oktober 24, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2010 Mazda 6 får du jo veldig mye for pengene da. Har jo et spenstig utseende også. Kvalitetsfølelsen i interiøret er vel midt på treet, men siste utgave med facelift skal ha blitt noe bedre på de fleste punkter. 2-liter diesel med ok utstyr får du for 329' (Advance Plus). Den får du med bra lydanlegg, navi osv., men ikke 4x4 (det får du ikke på Mondeo'n heller, forsåvidt). Ellers er det vel begrenset hva du får med diesel, 4x4 og brukbart av utstyr i den størrelsen om du skal ha helt ny bil. Siter 2006 Audi A6 Avant 3,0 TDI Quattro (http://www.bilforumet.no/galleriet/member.php?uid=45438&protype=1) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
poliq Skrevet Oktober 24, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2010 Mine krav:Stasjonsvogn Minimum: 1,8 bensin eller 2.0 diesel. Gode seter (skinn) Interiør som ikke blir kjedelig etter 2-3 mnd. Utstyr som en gjerne kan ha: 4x4 Godt lydannlegg Navi Pollenfilter osv i klima bmw 530xd? :) nå vil jeg ikke tro du får en ny slik en for 400 penger men.. Siter 2002 Seat Leon Cupra 4 TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bærumsmann Skrevet Oktober 24, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2010 bmw 530xd? :) nå vil jeg ikke tro du får en ny slik en for 400 penger men.. Ei heller brukt, er jeg redd.. Vi snakker nok over 200' km og fremdeles over kr 400'. Men hadde jo vært en knallfin bil :) Siter 2006 Audi A6 Avant 3,0 TDI Quattro (http://www.bilforumet.no/galleriet/member.php?uid=45438&protype=1) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
poliq Skrevet Oktober 24, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2010 Men om du liker VAG, kan du jo f.eks importere deg en.. Da slipper du i alle fall at naboen har makan! :) Yes, det er en 2010 Seat Exeo ST Siter 2002 Seat Leon Cupra 4 TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Actros 8x8 Skrevet Oktober 24, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2010 Kva med å sjå på Volvo V50? Siter Bilforumet.noSuper ModeratorVolvo S40. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jiihaa Skrevet Oktober 25, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2010 Takker for mange gode forslag. Alle skal sjekkes å prøvesittes :-). Skal prøve å huske å skrive hva valget blir og litt om hva jeg tenker på de bilene jeg tester. Takker Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wabby Skrevet Oktober 25, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2010 Du skulle ha vært innom bilmessa som var nettopp I kr.sand du. Var der selv og har nå kjøpt meg en Honda Cr-Z. :) BMW var høyest på lista, men må tenke økonomisk. Skal dog selge min E39 om du er int :) hehe http://bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=45&t=168999 Siter Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges! AutoDB AD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jiihaa Skrevet Oktober 25, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2010 @wabby: Jau jeg tenkte faktisk å innom bilmessa, men så måtte jeg på jobb og den tanken ble knust :-). Skal jeg kjøpe bil nå skal den være ny iallefall foreløpig :-). Takker for tipset! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AøAsterio Skrevet Oktober 25, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2010 Mazda 6, Turan eller Passat. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jiihaa Skrevet Oktober 30, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2010 Hei der alle sammen.. Var her i forrige uke å testet en Skoda Octavia 4x4 winter og må si meg MEGET imponert. Det var en skikkelig god bil og må si jeg trivdes bedre i denne enn en Audi A6 2.5l 180 Q 02 mod. Tenkte jeg skulle teste mazda som foreslått og jeg har vært inne å kikket på mondeo. Alltid gøy å prøvekjøre biler hehe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bærumsmann Skrevet Oktober 31, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2010 Octavia er en bra bil med lite feil. Forrige A6 med 2,5TDI bør du holde deg langt unna... Siter 2006 Audi A6 Avant 3,0 TDI Quattro (http://www.bilforumet.no/galleriet/member.php?uid=45438&protype=1) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jiihaa Skrevet November 1, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 1, 2010 Sitter her å kikker på Octavian og lurte litt på følgende: Det er 2 motor alternativer som jeg ser som aktuelle. Det er 1.8TSI 160hk og 2.0TDI 140hk. Hva jeg er ute etter: Motor som gjør bilen lettkjørt å artig å kjøre. Motor som er holdbar. Motor som passer til mye kortkjøring(by) men som også er nydelig på langturer ihht å måtte gire minst mulig. Ser det skrives at 1.8TSI drar fra 1500 rpm og opp til rødt omtrent. Da blir det jo i min tankegang greiere enn diesel som for det første er endel tregere, men som ikke dra like godt over hele turtallsregisteret. Noen tips for og immot de nevnte motortypene? Blir trukket mer mot bensin enn diesel (liker ikke partikkelfilter). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg